Zi: martie 13, 2014

Închisoarea, meciul vieții unora

Publicat pe

gpCred că nu doar microbiștilor le răsună zilnic în urechi vorbe despre Dosarul Transferurilor din fotbalul românesc.

„Să-i condamne fiindcă au furat!” vs „De ce să-i condamne tocmai pe ei?”

„Gică Popescu a făcut ceva bun pentru România” vs „Gică Popescu a furat, să plătească la fel ca oricare cetățean!”

Eu nu mă pronunț, nu cred că am căderea necesară s-o fac, deși sunt momente când mă cred și eu la fel de deștept și de îndreptățit precum ziarele și televiziunile. Citește în continuare »

Hannah Arendt. O evreică renegată de evrei

Publicat pe Actualizat pe

hannah_arendt_posterHannah Arendt a fost un filosof german de origine iudaică, studentă a lui Heidegger în prima jumătate a secolului XX, căruia i-a împărtășit ideile despre gândirea umană. Înainte de izbucnirea celui de-al Doilea Război Mondial, a fugit de naziști. În Franța, unde, după ocuparea țării, a ajuns într-un lagăr. A reușit să fugă în Statele Unite, unde a evoluat în timp ca filosof și profesor universitar.

Pe când statul Israel era încă unul proaspăt format, Mossadul a prins un fost ofițer superior SS, Adolf Eichmann. L-au adus la Ierusalim și l-au judecat, condamnându-l la moarte pentru crime împotriva umanității. Citește în continuare »