Închisoarea, meciul vieții unora

Publicat pe

gpCred că nu doar microbiștilor le răsună zilnic în urechi vorbe despre Dosarul Transferurilor din fotbalul românesc.

„Să-i condamne fiindcă au furat!” vs „De ce să-i condamne tocmai pe ei?”

„Gică Popescu a făcut ceva bun pentru România” vs „Gică Popescu a furat, să plătească la fel ca oricare cetățean!”

Eu nu mă pronunț, nu cred că am căderea necesară s-o fac, deși sunt momente când mă cred și eu la fel de deștept și de îndreptățit precum ziarele și televiziunile. Nu am absolut nimic de câștigat dacă îl judec, îl critic, îl înjur pe unul sau pe altul. Justiția să își facă treaba. De nu și-o face, tot n-am eu de unde să știu și cum să corectez ceva pe-acolo. Nu pot decât să fiu mai atent la mine ca să nu repet cândva propriile greșeli sau pe-ale altora.

Vreau doar să postez două-trei vorbe într-o scrisoare deschisă pe care fostul internațional Gică Popescu a trimis-o, spre publicare, agenției Mediafax. Ultima dintre cele 3 părți e absolut relevantă pentru o minte înțeleaptă, indiferent în ce situație se află omul, indiferent cât a greșit până la momentul ăsta sau nu, indiferent că primește ce a meritat ori ba, indiferent că alții au greșit mai tare sau deloc.

„Este o perioadă în care lupta este cu mine însumi. Eu, omul Gică Popescu, mă pregătesc pentru cel mai greu meci al vieții mele. Pentru asta am nevoie de încrederea voastră, mai puțină patimă și multă liniște.”

ps: poza de sus e de pe cotidianul.ro

12 gânduri despre „Închisoarea, meciul vieții unora

    illusion a spus:
    Martie 13, 2014 la 8:20 pm

    Eu consider aceasta scrisoare drept un act de onoare!

      drstoica a răspuns:
      Martie 13, 2014 la 8:31 pm

      Orice s-ar întâmpla pe viitor, el chiar are un real moment de onoare. „Nu vreau ca situația în care mă aflu să nască nici disensiune, nici compasiune.”

        illusion a spus:
        Martie 13, 2014 la 8:46 pm

        Chiar mi se pare o atitudine demnă, nu ca a altora care caută tot felul de soluţii pentru a ieşi…. orice faptă are şi consecinţe

          drstoica a răspuns:
          Martie 14, 2014 la 11:58 am

          Și, personal (profund, nu doar la suprafață), are mai mult de câștigat așa.

    Dan a spus:
    Martie 13, 2014 la 8:43 pm

    Este la mintea găinii. E clar că acum, oricât s-ar bate tobele, nu-l graţiază nimeni. Timpul însă mai îndulceşte unghiurile, mai toceşte colţurile stâncoase, mai aplatizează sinusoidele, atât ale discursurilor pro cât mai ales pe cele contra.

      drstoica a răspuns:
      Martie 14, 2014 la 11:59 am

      El liniștește apele, în timp ce un coleg de-ai lui de „facultate” se agită și încearcă toate căile posibile și imposibile de a ieși de-acolo.

    Mala a spus:
    Martie 13, 2014 la 11:19 pm

    Ma bucur ca a avut reactia asta. Nu pot decit sa-l respect pe omul care are unul dintre cele mai grele meciuri ale vietii …

      drstoica a răspuns:
      Martie 14, 2014 la 12:01 pm

      Chiar dacă a greșit, acolo nu-i poate fi deloc ușor. Dar dacă înțelege că liniștea îl ajută mai mult decât agitația, alege modalitățile prin care să-și dobândească liniștea dorită.

    adelinailiescu a spus:
    Martie 14, 2014 la 8:25 pm

    Asta spune ceva despre diferenta de valoare dintre Gica Popescu si Becali, cavalerul luminii, ala de rapunea toti balaurii si acum cere indurare de la cel pe care il numea Satana pana mai ieri. Ar fi un prost exemplu sa gratiem pe cineva pentru ce a fost si nu sa pedepsim pentr ce a facut. N-am o mare admiratie pentru fotbalisti dar scrisoarea asta chiar am apreciat-o.

      drstoica a răspuns:
      Martie 14, 2014 la 9:17 pm

      Sunt 100% de acord cu tine. Legea e lege pt toată lumea, dar caracterele diferă extrem de la un războinic fals la un om cu adevărat demn.

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

