„Ai uitat să ne înveți cum să trăim fără tine”

Publicat pe Actualizat pe

titoMai mult decât pe oricine altcineva, moartea antrenorului catalan Tito Vilanova i-a afectat propria familie. Cei doi copii, o fată de 19 ani și un băiat de 17, i-au spus tatălui lor câte un cuvânt de rămas bun la ceremonia de înmormântare. Motivațional și inspirațional.

Eu postez în continuare doar parțial cele două discursuri. Integral le puteți citi aici.

Carlota, a vorbit prima: „Tata m-a învatat atîtea lucruri în acesti 19 ani fantastici, dar a uitat să ma învete cum sa traiesc fara el. Presupun ca nici el, nici altcineva nu ma va putea învata vreodata asta, dar daca as putea alege cel mai bun lucru învatat de la tata, ar fi exemplul lui de comportament: ca viata e prea scurta ca sa-ti pierzi timpul cu lucruri care nu te fac fericit. El mereu mi-a spus sa lupt pentru visul meu si sa ma dedic lucrurilor de care sînt pasionata.

Cînd ne-au adus acasa cenusa, dupa ce a fost incinerat, nu am putut întelege, la început, cum de cineva atît de mare poate fi acolo, înauntru. Dar adevarul e ca tata nu e acolo. Tata e viu în sufletul meu si în sufletul tuturor celor care l-au iubit si acolo va ramîne pentru totdeauna”.

Adria Vilanova, fiul lui Tito, a vorbit după sora sa: „Tata a fost pentru mine un model ca fotbalist, ca om şi, mai ales, ca tata.
Nu pot decît sa-i multumesc pentru ce mi-a oferit si pentru ceea ce m-a învatat. Cel mai frumos cadou pe care mi l-a dat viata au fost acesti 17 ani alaturi de el. Cu el am învatat mari lectii. Îmi amintesc de o zi în mod special, în care eram foarte îngrijorat pentru ca aveam un test important la scoala. S-a asezat lînga mine si mi-a spus cu seninatatea si siguranta pe care o transmitea de obicei: «Stai linistit, pentru ca ceea ce azi pare foarte important, mîine nu va mai fi».

Problemele prin care ai trecut tu, tata, m-au învaţat sa apreciez ceea ce am, pentru ca nu stii niciodata cînd se termina. Acum nu mai esti aici, dar amintirea ta va ramîne vie pentru totdeauna în sufletul meu. Ma vei ajuta sa progresez în lumea fotbalului, sa lupt pentru a-mi îndeplini visul, stiu ca vei fi mereu alaturi de mine si vei fi îngerul meu pazitor. Tie îti voi dedica succesele mele si amintirea ta ma va ajuta sa depasesc toate greutătile. Voi continua sa-ti urmez mereu exemplul si, asa cum m-ai învatat, voi lupta pîna la final cu inima, cu capul si cu mult curaj„.

4 gânduri despre „„Ai uitat să ne înveți cum să trăim fără tine”

    Mala a spus:
    Mai 1, 2014 la 12:01 pm

    Dacă aş fi citit doar titlul şi-aş fi trecut mai departe aş fi zis că e un caz tipic de inadaptare, însă, bine-am făcut că am citit mai departe.
    Viaţa ne pune pe tavă multe, bune, rele, iar noi avem marea onoare(datorie) de-a le accepta, adaptîndu-ne lor.
    Nu ştiu mai nimic despre omul Vilanova, însă, din spusele copiilor pare să fi fost un Om.
    D-zeu sa-l ierte!

      drstoica a răspuns:
      Mai 1, 2014 la 12:18 pm

      Mesajul în sine pe care cei doi copii l-au înțeles din partea tatălui lor e unul excepțional! Un Om care și-a trăit mereu prezentul, până la capăt. Dar cine știe, de fapt, că a ajuns la capăt?…

    confucius48 a spus:
    Mai 1, 2014 la 10:56 pm

    Profa mea de romana spune:” puteti pierde in viata bani, oameni, fericire. Dar amintirea ca le-ati avut nu v-o ia nimeni.” Amintirea tatalui lor va trai prin ei.
    http://fiiputerea.wordpress.com

      drstoica a răspuns:
      Mai 1, 2014 la 11:35 pm

      Așa e. I-a crescut într-un mod foarte pozitiv.

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

