Kundun. De Scorsese

Publicat pe Actualizat pe

kundunE un film făcut de Martin Scorsese în 1997. Cu 4 nominalizări la Oscar. Despre Dalai Lama, în prima parte a vieții sale, până la momentul începerii exilului din India.

Arată bine povestea scrisă de Melissa Mathison, soția de atunci a lui Harrison Ford. Pentru filmul ăsta, regizorul, scenarista și încă vreo 50 de persoane au primit interdicție de a mai intra vreodată în Tibetul chinezesc. Oricum, filmările în Tibet au fost interzise în totalitate, așa încât totul s-a făcut în Maroc, cu actori tibetani, mulți dintre ei amatori. Dar buni, credibili, naturali.

În rolul lui Dalai Lama – adult, joacă Tenzin Thuthob Tsarong, un nepot de-al său (un grand nephew), iar Scorsese îi dedică acest film propriei mame care a murit în timpul perioadei de preproducție. „Pentru mine, spunea regizorul atunci, Dalai Lama reprezintă iubirea necondiționată.” Da, e creștin Scorsese.

Merită văzut. Transmite ceva din căldura, calmul, înțelepciunea omului Dalai Lama. Iubește și a practicat întotdeauna nonviolența, la fel ca și Ghandi.

Un granicer indian: Esti cumva Domnul Buddha?

Dalai Lama: Cred ca sunt o reflexie a lui, ca luna care se vede în apa. Cand ma privesti, încercand sa fiu un om bun, tu te privesti pe tine însuti.

25 de gânduri despre „Kundun. De Scorsese

    monica a spus:
    decembrie 26, 2013 la 7:46 pm

    in sfarsit…film! 😀 thank you! cheers!

      drstoica a răspuns:
      decembrie 26, 2013 la 7:55 pm

      În sfârșit, încă un film! 🙂 Cu plăcere, draga mea, noroc, da! 🙂

    erys a spus:
    decembrie 26, 2013 la 8:20 pm

    il caut acum…multam de recomandare! 🙂
    la schimb, dau „societatea poetilor disparuti” (dead poets society), pe care cu mare placere l-am revazut ieri.

      drstoica a răspuns:
      decembrie 26, 2013 la 8:24 pm

      O, da! Merită, mulțumesc.

    monicasicoe a spus:
    decembrie 26, 2013 la 8:44 pm

    nici azi nu suntem in dezacord, se pare. ma bucur ca ti-a placut filmul 🙂

      drstoica a răspuns:
      decembrie 26, 2013 la 8:51 pm

      Și eu mă bucur; n-avea cum să nu. 🙂

        monicasicoe a spus:
        decembrie 26, 2013 la 8:55 pm

        Asa e 🙂 am incredere in tine ca ai fi ales ceva bun oricum 🙂

          drstoica a răspuns:
          decembrie 26, 2013 la 9:00 pm

          Ce înseamnă „bun”? E atât de personal… Stai să vedem dacă-i zici „bun” și următorului film… și următorului după următorul… 🙂

            monicasicoe a spus:
            decembrie 26, 2013 la 9:02 pm

            Eu zic ca e bun pentru tine 🙂 nu e neaparat sa imi placa si mie 🙂 sau sa ma uit 🙂 dar daca voi rezona cu urmatoarele tale filme, iti voi spune 🙂 am chef de o comedie acum, ce zici?

              drstoica a răspuns:
              decembrie 26, 2013 la 9:04 pm

              Stai s-o găsesc și să simt că ea e „the next”. 🙂

    Mélanie a spus:
    decembrie 26, 2013 la 10:25 pm

    vazut, placut… 🙂 Marty Scorsese rules and rocks, toti marii actori actuali viseaza sa „lucreze” cu el…
    * * *
    da’ p-asta l-ai vizionat?… 🙂
    http://myvirtualplayground.wordpress.com/2013/09/01/perfect-mothers-robin-naomi-perfect-actresses/

      drstoica a răspuns:
      decembrie 26, 2013 la 10:29 pm

      Nu-l văzui încă. Știu povestea. Incitantă! 🙂 Am să-l văd când mi-o sau i-o veni rândul. 🙂

    La Petite Fille de la Mer-july a spus:
    decembrie 26, 2013 la 11:03 pm

    Daca e la schimb, dau Lacrimi de aprilie . Daca il vei viziona, sper sa-ti placa .

      drstoica a răspuns:
      decembrie 26, 2013 la 11:14 pm

      Îți mulțumesc frumos, l-am pus pe listă.

    Cuvânta a spus:
    decembrie 27, 2013 la 6:53 am

    De ce a fost interzis acest film?

      Cuvânta a spus:
      decembrie 27, 2013 la 6:54 am

      Rectific, de ce a fost interzisa intrarea celor 50 de persoane in Tibet?

        drstoica a răspuns:
        decembrie 27, 2013 la 11:43 am

        Pentru că Dalai Lama are interzisă intrarea în China, în Tibet. Regimul comunist de la Beijing a ales un alt Lama, dar pe care nu-l recunosc decât chinezii, spre diferență de Dalai Lama, care e, probabil, cea mai impunătoare figură spirituală a lumii alături de Papă.

          Cuvânta a spus:
          decembrie 27, 2013 la 3:40 pm

          Uite ca habar nu aveam! Multumesc, e interesant ce stii tu.

            drstoica a răspuns:
            decembrie 27, 2013 la 4:33 pm

            Mulțumesc și eu.
            Pentru mine, Tibetul e un must see. 🙂

              Irina a spus:
              decembrie 28, 2013 la 12:19 am

              Step 2, dupa Japonia, da? 🙂
              Tocmai am vizíonat un film, Mananca,roaga-te, iubeste”, care mi-a adus multa pace si bucurie. Mi-a ridicat vibratia, cum s-ar zice 🙂 auzisem multe lucruri bune despre cartea asta, dar nu m-au convins s-o citesc. Noroc cu Julia Roberts, ca altfel trece am Mai departe si-l ratam. Super film si cred ca si super carte! 🙂 poti sa-l adaugi si pe asta pe lista :*

                drstoica a răspuns:
                decembrie 28, 2013 la 12:51 am

                L-am văzut, e foarte drăguț, într-adevăr. Dar cartea e peste el. 🙂
                Da, step 2, neapărat! 🙂

                  Irina a spus:
                  decembrie 28, 2013 la 8:46 am

                  Ca de obicei. Atunci e musai s-o citesc. 🙂 nu pot sa cred ca nu dormeai la Ora aia 🙂

                    drstoica a răspuns:
                    decembrie 28, 2013 la 3:19 pm

                    Iaca acu’ m-am sculat. Deci, îți dai seama la cât m-am culcat. 🙂

                      Irina a spus:
                      decembrie 28, 2013 la 3:52 pm

                      :)) eu acusi ma culc 🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!