Munchen. Mă cheamă înapoi la el :) (FOTO)

Publicat pe Actualizat pe

DSC_0822smM-a întrebat cineva zilele trecute: „De ce te-ai dus la Munchen?”. Ca să văd un pic din Bavaria, să-i descopăr istoria, arhitectura, să urc prin Alpi, să văd Oktoberfest, să văd Bayern Munchen, să mă bucur de atmosfera tipic bavareză, cu nemți în bermude de piele cu bretele și nemțoaice cu rochii înflorate și bine decoltate… „Atât?!” Întrebarea asta m-a debusolat puțin și-am tăcut. De ce oare trebuia să merg în Germania?

Munchen e cea mai reușită îmbinare de vechi și nou pe care eu am văzut-o vreodată. Un oraș cu o populație mai mică decât a Bucureștiului (aproape 1.400.000 de locuitori), dar cu o infrastructură, cu un aspect verde, cu o estetică arhitecturală deosebite. Iubesc orașul ăsta încă de copil, fără să-l fi văzut decât în poze și la televizor. Mă așteptam ca acum să merg acolo și, într-o săptămână, să descopăr multicele lucruri frumoase cu care să-mi încarc memoria înainte de a mă întoarce acasă. Dar n-am reușit să descopăr multicele… ci foarte multe! 🙂 Primăria nouă, din Marienplatz, e operă de artă, mai ceva decât aia din Viena. Și se poate bea bere în curtea interioară. Nu, nu cu primarul. Cu prietenii. 🙂 Frauenkirche, adică Notre Dame-ul munchenez, e o catedrală impresionantă. Rezidenz e un palat transformat în muzeu, absolut superb. Opera & Teatrul de Stat sunt inclusiv muzee. Opulență artistică de mare ținută. Grădina Englezească e imensă, e foarte aspectuoasă, are un Turn Chinezesc (unde să mănânci ca la Shanghai) și un loc în care, pe căldurile alea mari, se face… nudism. 🙂

Allianz Arena e un stadion de aproape 80.000 de locuri, plin-ochi la fiecare meci al lui Bayern. Gara Centrală e cea mai mare pe care am văzut-o eu vreodată. Stația aferentă de metrou – la fel. Vreo 16 magistrale, parcă. Parcul Olimpic arată brici, cu turnul în care am putut urca 200 de metri și din care puteam vedea până acasă, la București. Dacă era foarte senin afară; dar n-a fost. 🙂 Stadionul Olimpic are cel mai întins acoperiș de pe planetă, realizat din sticlă pictată acrilic. Acoperișul colectează apa de ploaie, folosită apoi la umplerea lacului olimpic din imediata vecinătate. Muzeul BMW concurează muzeele Mercedes și Porsche din Stuttgart. Nymphenburg e un minunat palat de vară construit în secolul 17. Deutsches Museum, pe care n-am mai avut timp să-l văd. Lagărul de concentrare de la Dachau, aflat în imediata apropiere a orașului. Și… bineînțeles, Oktoberfest, un cartier de bere locuit zilnic de multe zeci de mii de oameni îndrăgostiți de malț și hamei. 🙂 Adică un bâlci atât de mare cum n-am văzut până acum.

Atitudinea oamenilor e una foarte relaxată. Nu e nevoie să rogi pe cineva de două ori să te ajute cu o informație. Dacă treci prin oraș în timpul Oktoberfest, te salută lumea pe stradă de zici că te cunoaște de pe vremea când te jucai cu virgula-n țărână. 🙂 Na, berea face minuni. Face bine la dispoziție.

Prien am Chiemsee, un orășel în apropiere, pe marginea unui ditamai lacul, cu un castel de admirat îndelung, cu o mănăstire „must see”, cu niște locuitori care refuză să construiască blocuri și căsuțe, preferând casele și căsoaiele. De un bun gust nobiliar. Arhitectură de calitate și clădiri foarte bine întreținute.

Mi-ar lua foarte mult să povestesc în detaliu tot ce mi-a plăcut în Munchen. Dar revin cu liniuțe de la capăt. Scurt și cuprinzător. 🙂 Uite, e ceva care nu-ți place din ce vezi în poze?

42 de gânduri despre „Munchen. Mă cheamă înapoi la el :) (FOTO)

    La Petite Fille de la Mer a spus:
    octombrie 22, 2013 la 5:44 pm

    Daca te-a facut sa-i dedici blog, este un motiv bun pentru a te intoarce . E clar ca are acel ,, ceva”, special .

    drstoica a răspuns:
    octombrie 22, 2013 la 5:58 pm

    Da, La Petite, chiar mi-a plăcut foarte tare orașul. Așteptările mele erau mari, dar s-au confirmat din plin.

    lemanshots a spus:
    octombrie 22, 2013 la 7:42 pm

    Gut gelungene Aufnahmen!

    drstoica a răspuns:
    octombrie 22, 2013 la 8:07 pm

    @lemanshots: Danke shoen, Josephine! 🙂

    slowaholic a spus:
    octombrie 22, 2013 la 8:50 pm

    Pai din poze lipsesti tu. 🙂 In rest, totul e foarte fain, desi destul de rece. Dar deh, spatiul german e auster.

    drstoica a răspuns:
    octombrie 22, 2013 la 9:00 pm

    @slowaholic: Crezi că eu arăt a neamț vesel și cu arhitectură atrăgătoare? :))
    Mie îmi place spațiul german. Rece? Pe mine m-a încălzit bine, bine! De-aia mai vreau. 🙂

    slowaholic a spus:
    octombrie 22, 2013 la 9:14 pm

    Mai mergi o tura pe la… Paris, sa zicem. Si sa spui pe urma ca spatiul german, asa frumos cum e el, nu e auster. 😉

    drstoica a răspuns:
    octombrie 22, 2013 la 9:26 pm

    @slowaholic: A, Paris? Bine, Paris is the winner in this lovely world. 🙂 Dar are și capitala Bavariei farmecul ei cu totul special. E pe podium, în clasamentul meu. 🙂

    erys a spus:
    octombrie 22, 2013 la 9:58 pm

    eu zic sa te intorci acolo, ca mai ai de vazut multe lucruri! si cine stie, poate ca va deveni o destinatie perfecta pentru multe din vacantele tale… 🙂

    drstoica a răspuns:
    octombrie 22, 2013 la 10:02 pm

    @erys: Știi tu ceva ce eu nu știu? :))

    slowaholic a spus:
    octombrie 22, 2013 la 10:57 pm

    Nu te contrazic, pentru că nu am fost acolo niciodată. 🙂

    Bursucel a spus:
    octombrie 22, 2013 la 11:21 pm

    Măi… un colț de hârtiuță n-am văzut, zău, măcar căzută din greșeală pe caldarâm sau prin iarbă… Mare sărăcie la capitolul ăsta! ;))
    P.S. Recunosc… și eu aș merge să vizitez locurile astea, că prea-s curate și frumoase! 🙂

    drstoica a răspuns:
    octombrie 22, 2013 la 11:23 pm

    @slowaholic: Trebuie să mergi și să-mi spui, după aia, cât de tare te-a fermecat. 🙂

    drstoica a răspuns:
    octombrie 22, 2013 la 11:26 pm

    @Bursucel: Recunosc că am dat eu cu aspiratorul înainte de ședința foto. I-am și zis: „Băi, vrei să te trag în poze? Atunci, fă-te curat, da??”. 🙂

    Paula a spus:
    octombrie 23, 2013 la 12:43 am

    Toată ziua umbli brambura!

    drstoica a răspuns:
    octombrie 23, 2013 la 1:59 am

    @Paula: Și nu mă mai satur odată! Da’ nici nu vreau. 🙂

    dunia a spus:
    octombrie 23, 2013 la 9:38 am

    Mie mi-a trebuit timp să-mi placă Munchenul, dar acum mi-e dor de el. Uneori. 🙂

    drstoica a răspuns:
    octombrie 23, 2013 la 11:30 am

    @dunia: O iubire pusă bine, la păstrare, nu? 🙂

    dunia a spus:
    octombrie 23, 2013 la 11:59 am

    Da, o iubire pe care o s-o pastrez. 🙂

    drstoica a răspuns:
    octombrie 23, 2013 la 12:05 pm

    @dunia: Și eu la fel fac. Am un raft minunat cu iubiri bine păstrate. Mă mai inspir din ele din când în când… 🙂

    erys a spus:
    octombrie 23, 2013 la 12:35 pm

    stiu ca oamenii reintorc mereu in locurile care le-au lasat amintiri placute. de exemplu, si eu ma voi intoarce mereu cu drag in spania. pentru mine va fi intotdeauna prima alegere ca destinatie de vacanta. si oricat de des as merge acolo, sunt convinsa ca tot vor mai ramane lucruri noi de aflat si de vazut…:)

    drstoica a răspuns:
    octombrie 23, 2013 la 7:28 pm

    @erys: Eu am mai multe locuri care ar fi toate „primul în care m-aș întoarce” de fiecare dată. 🙂

    Mitzaa Biciclista a spus:
    octombrie 28, 2013 la 12:13 pm

    Cum îți place ție Munchen, așa îmi place mie Ljubljana 🙂

    drstoica a răspuns:
    octombrie 28, 2013 la 1:50 pm

    @Mitzaa: Cum îți place ție Ljubljana, așa îmi mai plac mie câteva. 🙂 Parisul și Viena, de exemplu; nu mă pot hotărâ care cel mai mult. 🙂

    Mitzaa Biciclista a spus:
    octombrie 28, 2013 la 1:54 pm

    Dar Veneția? Spune-mi, că eu o ador!
    Am fost de patru ori și de fiecare dată m-am rătăcit pe străduțele ei. Și m-aș rătăci mereu.

    drstoica a răspuns:
    octombrie 28, 2013 la 2:36 pm

    @Mitzaa: Eu n-am apucat încă să mă rătăcesc pe străduțele ei… dar am s-o fac într-o bună zi. 🙂 Deci, deocamdată, n-am notă pentru dânsa. Întreabă-mă de… Roma, de Milano, de Londra, de Budapesta… 🙂

    Mitzaa Biciclista a spus:
    octombrie 28, 2013 la 2:45 pm

    De multe nu am să te întreb, le știu deja. Am să te întreb însă de orășele mai puțin știute.
    De exemplu, în Brisighella, un sătuc la 7 km de Faenza ai să găsești un hotel în munte. Locul este mirific. Știai că acel sătuc a dat 7 cardinali Romei? 🙂

    drstoica a răspuns:
    octombrie 28, 2013 la 2:53 pm

    @Mitzaa: Și Roma i-a luat? 🙂
    Am și eu localități mai mici pe care le iubesc până la cer și înapoi. 🙂 Charleville Mezieres, de exemplu. Barberino. Salzburg. Reims… Să ne lăsăm iubirile astea de locuri frumoase să facă dragoste între ele, mă gândesc. 🙂 🙂

    Mitzaa Biciclista a spus:
    octombrie 28, 2013 la 3:20 pm

    Să ne lăsăm..

    monicasicoe a spus:
    noiembrie 29, 2013 la 2:36 am

    Munich, Frankfurt, ce tot atata Germania. Mai hai si in Franta.

      drstoica a răspuns:
      noiembrie 29, 2013 la 2:39 am

      În toate declarațiile mele publice de dragoste am zis „Franța, Franța, Austria și Germania”. Deci, da, vin. Mă chemi tu la Bordeaux? 🙂

        monicasicoe a spus:
        noiembrie 29, 2013 la 2:57 am

        in declaratiile mele de dragoste il pomenesc pe Paris, pe Bordeaux, pe Bayonne, pe Stockholm, pe Amsterdam, pe Bucuresti, pe Sibiu. Hai la Bordeaux. Repede, daca vrei sa mai prinzi dulceata de castane.

          drstoica a răspuns:
          noiembrie 29, 2013 la 3:07 am

          Eu ziceam că pe Franța o pomenesc cel mai bine și mai des. O pun pe primul loc în fanteziile mele. 🙂 Și mă gândesc că pui și tu deoparte niște dulceață de castane pentru startul lui 2014, nu? 🙂

            monicasicoe a spus:
            noiembrie 29, 2013 la 3:09 am

            as putea 🙂 o ascund 🙂

              drstoica a răspuns:
              noiembrie 29, 2013 la 3:10 am

              Vezi unde o ascunzi, să nu uiți de ea! Eu mai fac așa: pun bine și uit unde. 🙂

                monicasicoe a spus:
                noiembrie 29, 2013 la 1:52 pm

                inca ma ajuta memoria. cati ani ai? 🙂

                  drstoica a răspuns:
                  noiembrie 29, 2013 la 1:55 pm

                  Depinde câți vrei să-mi dai. 🙂

    Mirela a spus:
    iunie 21, 2014 la 8:50 pm

    Poate ca intr-o viata anterioara, sau in mai multe (daca exista asa ceva) ai trait prin locurile care iti plac asa de mult si in care te simti bine din prima. Am mai auzit oameni spunand ca in orase pe care le vizitau pentru prima oara au avut un sentiment puternic de deja-vu. Cine stie ? …
    Referitor la salutul cordial pe strada, asta cred ca e o caracteristica a nemtilor de pretutindeni, si cei de la noi, sasii , ii saluta pe toti oaspetii care le viziteaza satele de zici ca se stiu de-o viata. Mie nu mi se par reci nemtii, nu i-am vazut la ei acasa dar pe aici sunt oameni zambitori si sociabili. N-am vazut nimic din Germania, in schimb de curand mi-am luat doua ghiduri de calatorie, la oferta : unul despre Berlin, altul despre Frankfurt …. o fi un feeling 😉

      drstoica a răspuns:
      iunie 21, 2014 la 9:17 pm

      Peste 3 săptămâni voi fi la Frankfurt. Pen’ că mi-e dor de Germania. 🙂 Așa cred și eu, că țara asta, cândva, a fost și a mea.
      E important să vezi oamenii buni, zâmbitori peste tot în lume. Doar atunci și tu, ca român, le pari lor la fel.

        Mirela a spus:
        iunie 21, 2014 la 9:23 pm

        Eu, ca roman, am spus mereu de unde sunt , pentru ca ne intrebau ei, si nu s-a uitat nimeni urat. Ce-i drept eram toti cu pielea alba si eventual cu parul blond, eram civilizati si curati, asa incat era pacat sa nu spuneam adevarul. Adica de ce sa ii las numai pe cei mai deviati sa se declare romani (eventual fara sa fie, culmea…) si mie sa-mi fie rusine ? Nici vorba, nu am nici macar in treacat tendinta asta. Si e ok mereu asa 😉 Sa-ti fie bine in Germania, peste tot pe unde o sa hoinaresti !

          drstoica a răspuns:
          iunie 21, 2014 la 9:49 pm

          Sunt foarte de acord cu tine!
          Mersi mult și la fel! 🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!