Cum mai înțeleg oamenii ideea de Dumnezeu

Publicat pe

fericireaÎți poți da seama cât de singuri sunt unii oameni atunci când vezi de câte zeci de ori postează zilnic pe facebook. Și te întrebi de ce, de ce se condamnă la atâta singurătate, fiind siguri că alții sunt de vină pentru asta?

Apreciază lucrurile frumoase, dau Like citatelor interesante, postează flori, animale, muzici, niciodată pozele lor sau, dimpotrivă, numai pe ale lor, dar nu fac nimic pentru a ieși din zona de confort, din acea lume interioară care le spune: „nu ai nicio șansă, stai aici, că lumea de afară e rea, că tu nu te pricepi la nimic altceva”.

Dacă vrei să ai relațiile visate, dacă vrei să simți succesul personal, dacă vrei să fii fericit/ă, deschide ochii, ridică-te în picioare, riscă să cunoști oameni reali și să-ți trăiești viața! Altfel, nimeni și nimic n-ar putea face ceva în locul tău. Dumnezeu e în oameni, nu dincolo de nori. Refuzând oamenii, îl refuzi pe Dumnezeu… Și e păcat pentru tine.

Am avut și eu, cândva, momentele mele de autoizolare. Dar am constatat că, ascunzându-mă de lume, mă ascundeam de mine. Am constatat că am nevoie să fac lucrurile de care mă tem pentru a învinge teama. Că fericirea mi se datorează 100%, e o alegere, e ceva care doar așteaptă să o scoți la lumină. Cărțile, filmele, site-urile de socializare sunt egale cu ZERO dacă nu iei contact cu viața reală. Zâmbetele online nu te ajută dacă nu zâmbești cuiva privindu-l în ochi.

Uneori, pare că era mult mai bine dacă internetul nu s-ar fi inventat niciodată. Oamenilor le place singurătatea asta mascată, autoimpusă, tristă…

Hai în lume! Fă în fiecare zi ceva nou! Bucură-te de îmbrățișările celorlalți! Cea mai mare și mai întunecată umbră a ta îți poate fi, culmea, „salvatore della patria”. 🙂 Hai sus!

11 gânduri despre „Cum mai înțeleg oamenii ideea de Dumnezeu

    Fata Nergana a spus:
    August 30, 2015 la 10:02 am

    Uitasem 🙂
    Mulţumesc pentru că mi-ai reamintit 😉

      drstoica a răspuns:
      August 30, 2015 la 6:38 pm

      Și eu mulțumesc! 🙂

    Pusa a spus:
    August 30, 2015 la 3:08 pm

    Greu…

      drstoica a răspuns:
      August 30, 2015 la 6:39 pm

      „Greu”, la fel ca și „Bineînțeles că pot”, e o alegere personală. 🙂

    Gabriela a spus:
    August 31, 2015 la 11:01 am

    Perfect de acord cu faptul că trebuie să zâmbim la oameni, nu la un ecran.
    Dar, nu înțeleg o chestiune :). Dacă o persoană pune prea multe poze și lucruri despre ea pe facebook sau dacă o persoană pune prea puține lucruri, tot singură/izolată e?
    A nu posta decât rar lucruri personale, fie că sunt poze, checkin-uri, video-uri cu muzica preferată etc., nu înseamnă că o persoană se autoizolează. Pentru mine înseamnă că e o persoană privată, care apreciază viața altfel decât online. Pe de altă parte, dacă o persoană postează prea mult nu înseamnă că e tot singură, ci că vrea să împartă cu ceilalți prieteni ceea ce face/gândește. Bine, doar să nu o facă într-un mod mult prea obsesiv (mă refer la sute de poze cu copiii lor zilnic, selfie-uri zilnice, checkin la orice zilnic, poze cu orice), pentru că atunci intră la categoria clinică. Mă întreb oare de când rețelele de socializare au devenit o unealtă sigură de măsurare a izolării unui individ? Sau poate nu am înțeles eu curentul…

      drstoica a răspuns:
      August 31, 2015 la 12:16 pm

      Gabi, e o situație destul de complexă și necesită explicații pe multe pagini. 🙂 Dar dacă ar fi să rezumăm, am spune simplu: ECHILIBRUL e cel ce caracterizează o persoană foarte comunicativă, liberă, independentă, împlinită, fericită.
      Persoanele care postează puțin pe fb pot fi foarte bine unele ocupate cu altceva, cu viața reală. 🙂 În cazul altor oameni, fb-ul înseamnă parte din comunicarea autentică, promovare, începutul unor relații amicale sau de colaborare; fb-ul face parte din viața reală.
      Persoanele care nu pun la propriul profil NICIO poză cu ele însele se ascund, le e rușine să fie văzute.
      Persoanele care postează poze aproape NUMAI cu ele însele nu au timp de nimic altceva interesant, își consumă energia în mod narcisist pe lucruri mărunte, despre care ele cred că le aduc permanent confirmare și aplauze. Când ar putea să posteze atâtea din ceea ce li se întâmplă, din ceea ce trăiesc, din ceea ce FAC… Doar că, așa cum spuneam, ele consideră că serviciul e o corvoadă, că lumea e rea, că n-au timp de nimic altceva. Însă consumă atât de mult timp cu selfie… 🙂
      Persoanele care postează de toate, mult sau puțin, sunt împăcate cu ele însele, știu că viața are de toate, că nervii expuși zilnic pe diverse rețele de socializare nu ajută la nimic. Decât orgoliului împărtășit și susținut și de alții. Dar cine te susține permanent în astfel de situații? Cei care îți seamănă. Și cum ai putea să te înconjori tu de oameni buni dacă întreții constant o atmosferă tensionată în mediul în care trăiești și te exprimi, atrâgând astfel persoane care îți sunt doar în mod aparent niște aliați?

        Gabriela a spus:
        August 31, 2015 la 1:48 pm

        Mulțumesc frumos Cătălin! Ai rezumat bine în doar câteva paragrafe 🙂 Zi bună!

          drstoica a răspuns:
          August 31, 2015 la 3:07 pm

          Și eu îți mulțumesc foarte mult!
          Zi perfectă, da? 🙂

    boro a spus:
    Septembrie 1, 2015 la 8:02 pm

    De la izolare şi până la depresie, nu este decât un singur pas. Foarte util acest text.

      drstoica a răspuns:
      Septembrie 1, 2015 la 8:53 pm

      Mulțumesc de apreciere, Boro! Sunt foarte de acord cu tine: izolarea continuă, împotriva visurilor noastre, duce la depresie, din păcate.

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

