Oare cum au ajuns ei profesori?!

Publicat pe

S-a dat examenul ala de titularizare pentru profesori, probabil stiti deja. 70% dintre candidati l-au picat. Sunt aia care ii invata pe elevi cum sa ia bacul. Cum sa vorbeasca frumos, sa socoteasca si sa fie mai destepti decat Basescu-Ponta-Antonescu.

Profesorii de limba romana au avut printre subiecte poezia lui Eminescu „Sara pe deal”. Le-a iesit o minunata comedie muta. 🙂 Numa’ flotari ar trebui sa faca pana la urmatorul lor examen!

Iata cateva dintre reusitele lingvistice pe care istoria le va consemna cu drag atunci cand se va mai naste un Caragiale. Cat o fi stat si el, saracul, sa-i asculte/citeasca pe desteptii vremii… Daca puteam, eu le dadeam si numele celor care semneaza aceste minunate lucrari de examen:

„In ‘Sara pe deal’, oile merg la pascut. Este prima poezie de factura romantica a lui Eminescu, in care iubita il invita la iubire.” – L-ar invita ea si la altele, da’ chiar asa, pe deal, sa-i vada pana si oile care pasc?

„Poemul Luciafarul exprima expresia absolvita pe care le atinge gandirea poetului.” – E o fraza gien Cornel Dinu, doar ca cieva mai putin cierebrala si lipsita de aciel cieva care s-o faca macar aparent inteligienta.

„Prin excelenta, Eminescu ramane un poet romancier.” – Da, si Creanga a fost poet, iar Caragiale, compozitor de opereta.

„Virgula este o intrerupere de sarcina.” – Asta ar da gata orice ginecolog! Eu stiam ca, atunci cand eram mic, ma jucam cu virgula-n tarana. Mai tarziu, am aflat ca virgula FACE copii, nu-i intrerupe. 🙂

„In aceasta idila de dragoste el ilustreaza iubirea strasnica care se intrupeaza.” – Parca suna si mai misto: „care se reincarneaza”. Zic si eu.

„Subiectu consta in efermitatea poetului in contrast cu natura.” – Mai bine efermitate decat efeminare, nu? 🙂

9 gânduri despre „Oare cum au ajuns ei profesori?!

    adrianchiru a spus:
    iulie 18, 2011 la 9:40 pm

    Efermitatea este insusirea de a fi ferm online!

    Saussure ;) a spus:
    iulie 18, 2011 la 10:59 pm

    DEX ul alaturi de alte carti importante, m-au ajutat sa inteleg ca se poate trai bine si din cultura:) fireste, pentru putin timp 🙂 chiar daca au fost editii princeps:P, banii obtinuti pe ele au fost putini dar m-au ajutat sa inteleg inca odata, ca este bine sa ai carte la care sa intinzi mana 🙂 in lipsa ei, am cautat in DEX ul online ce inseamna ”efermitatea” sa inteleg comentariul lui adrianchiru 🙂 era atat de ferm, incat m-a facut sa cred ca poate inseamna ceva ce mi-a scapat ;)) Cum internetul nu a ajuns la nivelul sa poate oferi ceea ce poate o biblioteca:( , dezamagindu-ma si de aceasta data, nu puteam accesa DEX online 🙂 cu toata megaviteza retelei la care sunt racordata:)
    M-am dus la dictionarul Angelei Bidu ”Lexic stiintific interdisciplinar”, nada, fireste:)
    M-am bucurat ca nu sunt afectata de canicula si am inteles corect comentariul rautacios. De poanta m-am prins la final, cred ca adrian este corigentu’ de la titularizare:)

    drstoica a răspuns:
    iulie 18, 2011 la 11:28 pm

    @adichiru: :))) Da, ma, asta-i buna!!

    drstoica a răspuns:
    iulie 18, 2011 la 11:33 pm

    @Saussure: Adi a facut o gluma chiar buna, eu am zambit larg 🙂 , si-ti garantez eu ca nu e corigent la titularizare. Nu-i profesor, da’ ce face face bine. 🙂

    Shakespeare actualizat « Gabriela Elena a spus:
    iulie 19, 2011 la 11:12 am

    […] fi sau a nu fi?”. Eu nu cred că aceasta este cu adevărat […]

    Dan a spus:
    iulie 20, 2011 la 2:35 pm

    Astia ie profii care are diplome da nare catedre s-au ielevii care na loat bacu?

    drstoica a răspuns:
    iulie 20, 2011 la 6:09 pm

    Acestia e mandria tarii!

    Borosteanu Cristian Stefan a spus:
    august 3, 2011 la 10:52 am

    Nu au dat cumva vina pe lipsa de motivatie?Noi doar asa stim sa asimiliam ceva,doar daca ne iminge cineva ceva din buzunar…

    drstoica a răspuns:
    august 4, 2011 la 12:06 am

    Da, vina e mereu doar a altora. O inertie perfecta pentru a bate pasul pe loc.

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!