Ceva putred in Danemarca? (atentie! imagini sangeroase)

Publicat pe Actualizat pe

Lamuriri: delfinii Calderon sunt o specie de balene pitice (“pilot whales”, asa cum ii numesc locuitorii din Insulele Faroe). Se presupune ca delfinul Calderon este mai inteligent decat omul. S-a constatat ca aceste animale folosesc in comunicare aproximativ 14 mii de semnale. In convorbirile lor zilnice, oamenii se multumesc sa foloseasca o mie de cuvinte. Delfinii detin abilitati puternice de a invata, au o memorie pe termen lung si nu imita gesturile umane, precum celelalte animale, atunci cand sunt dresate, ci stabilesc legaturi intre miscari, sunete si intentiile antrenorului.

Insulele Faroe sunt parte autonoma a Regatului Danemarcei, unde se cam traieste numai din pescuit sau ca Razboinicul Luminii in tinerete: din oierit.

Bun.

In prima jumatate a anului, circula pe net, prin intermediul mail-urilor alarmiste, o stire conform careia, in Insulele Feroe, delfinii Calderon sunt masacrati, odata pe an, intr-un fel de-a dreptul barbar. Asta era textul care trezea spiritul justitiar in cititorul roman:

„Delfinul Calderon, ca şi toate celelalte specii de delfini, este pe cale de dispariţie şi se apropie de oameni pentru a se juca şi a interacţiona. Cu alte cuvinte, ne oferă o prietenie curată, necondiţionată, PURĂ!

Aceştia nu mor imediat; sunt tăiaţi o dată, de două sau de trei ori cu cârlige groase. În acel moment delfinii scot un ţipăt asemănător cu ţipătul de durere al unui nou născut.

Pentru a arata ca sunt adulti si maturi, tinerii din Danemarca (Insulele Faroe) omoara anual sute de delfini Calderon, in cadrul unei sarbatori traditionale.”

Si priviti, va rog, imaginile de mai jos.

Bineinteles ca reactiile virulente nu au intarziat sa apara. Exista insa o tanti, plecata de-aici cu 8 ani in urma, care traieste acum pe meleaguri faroeze, langa un sot de-acolo. Si se jura cu mana pe barbac’su ca nu e nimic adevarat din ce scrie in mail. Ca National Geographic a ales Insulele Faroe drept cele mai interesante=frumoase din lume (informatie corecta). Adica mai interesante chiar decat toate insulele alea exotice unde cei cu dare de mana merg sa-si faca vacantele de vara in toiul iernii (Seychelles, Zanzibar, Bahamas, Bali…).

Asa explica doamna romano-faroeza toata povestea asta in comentarii postate pe multe, foarte multe bloguri/site-uri care au publicat mesajul sangeros cu delfinii Calderon:

„In primul rand nu este vorba despre delfini, ci despre o specie de balene de dimensiuni mici si care se cheama, in engleza, ‘long finned pilot whales’. Nu este o specie pe cale de disparitie, dimpotriva este cea mai comuna specie de balene. Oamenii nu omoara cu cruzime si nici nu este vorba despre un ritual, poate cel mult de o traditie, nu o fac ca sa devina „barbati” ci pentru ca este unul dintre felurile lor traditionale de mancare, la fel cum avem si noi soriciul de Craciun. Traiesc de multi ani intre ei, sunt casatorita cu un feroez si stiu foarte bine despre ce este vorba. Am sa explic o idee mai pe larg, poate asa va fi mai clar:

Insulele Feroe sunt niste insule extrem de mici, cu o suprafata cultivabila nu mai mare de 28 km2 (Bucurestiul are 228km2, spre comparatie) unde nu creste ABSOLUT nimic si se cultiva doar fan, ceva cartofi si se practica oieritul. Marea a fost si a ramas principala sursa de hrana a feroezilor. Ca fapt divers, acum 10 ani oamenii nici macar nu stiau ce este aceea o vanata, astazi una numai costa 5€! Si tot ca un fapt divers pentru cineva care ar putea afirma ca magazinele sunt pline: da, este foarte adevarat, dar atunci cand platesti 35€ pe un kilogram de carne, 2 €pe un ardei (unul la numar, sa ne intelegem bine), 4-5€ pe o paine, atunci cand lasi 100€ fara prea mari eforturi pentru mancarea pe 3-4 zile, nu stiu cat de adevarata mai e afirmatia ca nu mai este nevoie si de alte surse de hrana, mai ales cand se traieste dintr-un salariu si, mai ales, pe una dintre insulele cele mai izolate (ca avem si d-alea vreo 5 unde feribotul ajunge de doua ori pe zi sau nu ajunge de loc cand e furtuna, lucru care se intampla chiar des).”

Mai multe explicatii de-ale ei gasiti aici.

Eu nu ma pot pronunta in privinta adevarului din mailul in discutie. Si nici pe cucoana asta n-o pot crede ca pe Sfanta Scriptura. Vad ce vad si ma oripilez: niste flacai, muuulti, inrosesc oceanul si se veselesc de parca ar sta la coada pentru Iulia Vantur. Cu public.

Pe noi, comunitatea „civilizata” internationala ne opreste sa mai taiem porcii in ajunul Craciunului, nu? Cica sa-i impuscam. Ok. Dar faroezii pot repeta anual, fara nicio problema, genocidul asta la adresa delfinilor-balena?! Pentru ca, de fapt, asta e procedura: se aduna multe ambarcatiuni, mana delfinii spre tarm, aia, fraieri, intra in „joaca” oamenilor, iar cand apa e suficient de mica, faroezii incep sa loveasca delfinii, dar, atentie!, nu mortal. Cat sa-i raneasca si aia sa sangereze vreo cateva ceasuri pana mor. Practica civilizata, intr-adevar…

37 de gânduri despre „Ceva putred in Danemarca? (atentie! imagini sangeroase)

    mirunaelia a spus:
    octombrie 15, 2010 la 10:30 am

    Infricosator. Daca aia nu arata a delfini sa nu imi zici mie pe nume. E de plans cat sunt de sadici.

    drstoica a răspuns:
    octombrie 15, 2010 la 12:11 pm

    Mai degraba i-ar opri cineva din „joaca” lor…

    Andreea a spus:
    octombrie 15, 2010 la 8:52 pm

    sa le fie rusine..vai imi este si rusine ca sunt oameni…nici nu ar trebui numiti oameni..si banuiesc , ca acei delfini sunt si destul de rari..

    drstoica a răspuns:
    octombrie 16, 2010 la 12:31 am

    Faroezii spun ca sunt destui cat sa-i masacreze in halul ala pt distractie si mancare.
    Niste oameni de stiinta zic, in schimb, ca sunt oarecum pe cale de disparitie, ca orice rasa de delfini in lumea asta.

    kaninusferoingus a spus:
    octombrie 16, 2010 la 1:52 am

    Tanti din Feroe aici. Aia de se jura cu mana pe barbac-su (nu te supara, dar nu cred a te-am atacat pe undeva ca sa merit ironiile astea gratuite!). Sper ca am dreptul si eu sa raspund acestui articol,mai ales ca ma mai dai si drept exemplu si nu intr-un mod magulitor.

    Nu prea m-am „jurat” ca nu e nimic adevarat in mailul acela. Am spus ca tot ce se afirma este deformat si „imbracat” in haine defaimatoare. E o diferenta. Nu stiu de ce tendinta asta de a nu crede cand oamenii vin cu argumente impotriva a ceea noi credem a fi adevarul absolut. De ce crezi tu ca eu bat campii si ca incerc sa ii scuz (in loc sa incep sa injur de mama focului ca la usa cortului)? Mai rau, dar am parte si de ceva misto gratuit. Doar pentru ca am alta parere?

    Dar sa revenim la oile noastre. „Flacaii” pe care ii vezi in apa nu mai au de mult ce sa dovedeasca. Si daca te-ai uita mai cu atentie sunt barbati in puterea cuvantului, pentru ca este necesar sa ai putere ca sa poti trage balena aceea (da, mirunaelia, balene sunt, unde oi fi vazut tu delfini lungi de 6 m si negri pe deasupra?!) la mal. Unde ii vezi ca se „veselesc”? Public, da. Oamenii sunt acolo pe maluri din simplul motiv ca tot ceea ce se vaneaza se imparte la cei prezenti. Da, se impart, citesti bine, carnea nu se vinde, nu se comercializeaza in nicun fel. Esti acolo, bine, nu, la revedere.

    Balenele acelea nu „intra in joaca”, dimpotriva. Uite, o alta chestie pe care nu o stie nimeni despre balenele pilot. In general esueaza (poate poti citi ceva despre balenele pilot care au esuat acum cateva sapatamani in Australia) , daca se intampla asta, sunt vanate, daca nu, feroezii nu se duc inlarg, in mod special, pentru ele. Si daca ucid cateva exemplare pe an. Spre comparatie, weekendul acesta s-a terminat cu sacrificarea oilor. Peste 20 000 de capete. De ce ar fi asta mai putin „ingrozitor” decat cateva sute de balene? In plus, asa cum tot romanul papa purcel de Craciun si miel de Paste, asa si feroezilor le place carnea de balena.

    Stii foarte putin despre insulele Feroe si, mai rau, judeci inutil si prin prisma culturii si valorilor noastre de romani. Aici devin putin curioasa: ce motiv as avea sa ii apar? Numai pentru ca sotl meu e feroez???? Si? Crezi ca eu nu m-am oripilat prima data cand am vazut asa ceva? Nu numai, dar nici macar sotul meu nu este foarte de acord cu practica, dar asta nu imi da dreptul sa emit judecati la adresa nimanui.

    Crezi ca nu m-am oripilat cand am vazut cum se taie miei sau porcii la tara? Sau puii care se zbat minute in sir dupa ce li se taie capul? Care este diferenta? Chiar, daca vrei si pretinzi ca eu nu am logica, daca continui sa crezi acel mail minunat email scris de un maestru in arta manipularii, atunci vin si te intreb si eu, la randu-mi: ai fost vreodata intr-un abator, acolo unde se taie animalele ce iti sfarsesc pe masa, sub forma de mancare? Ai impresia ca peisajul acolo este mai „minunat” sau mai putin crud?

    Nu mai conteaza, cine vrea sa inteleaga, intelege. Nu intotdeauna lucrurile sunt albe sau negre, iar situatia este mai complicata decat vrei tu (sau altii) sa o prezinti. Eu am sa raman cu amaraciunea ca imi bat gura de pomana. Ba mai sunt si ridiclizata pentru ca incerc sa le spun oamenilor cum stau lucrurile aici, nu cum se vad ele de la atatea de mii de km departare.

    PS. Poate te intereseaza totusi sa aflii ca, in ciuda faptului ca Feroele are una dintre cele mai eficiente flote de pescuit, se traieste si din altceva decat din pescuit si oierit…

    drstoica a răspuns:
    octombrie 16, 2010 la 2:35 am

    :)) N-as fi crezut…
    Decat sa extragi selectiv numai vorbele care ironizeaza (de pamflet ai auzit? sa-l intrebam pe Caragiale sau pe Eminescu?) si incrimineaza „vanatorii” faroezi, mai bine recitesti tot textul meu si vezi care mi-e concluzia. Eu suport orice afirmatie pe un ton amuzant, dar civilizat. Am zis foarte clar ca nu stiu cui sa dau dreptate, unde-i adevarul adevarat; insa nu ma pot abtine de la o reactie negativa atunci cand vad ce fac „flacaii” aia purii cu atatea zeci/sute de delfini Calderon. Ca oricat te-ai chinui tu sa ne explici, balenelor pitice li se spune delfini Calderon.
    Am pus intre ghilimele si mesajul sangeros raspandit pe net, dar si contra explicatiile tale + link. Desi s-ar parea ca acuzi de ignoranta dupa principiul „hotul striga hotii”.

    Eu nu judec; eu doar ma ingrozesc in dreptul meu, dupa cum observi.
    Si nu compara marea inrosita de sangele delfinilor cu niste abatoare fara spectatori si fotografi care sa ne arate tuturor ce meseriasi sunt ei faroezii, ca asa-i traditia sau foamea pe-acolo. In plus, oile sunt sacrificabile oriunde in lume. Delfinii… n-ai crede nici tu asta, nu? 🙂
    Cat despre faptul ca faroezii traiesc aproape numai din pescuit si oierit, nu cred ca ai vrea sa dau aici un copy/paste (ca-i prea mult) la niste explicatii pe care le dadeai pe un alt blog si-i vaitai pe autonomi ca nu-s ajutati de danezi, ca legumele si fructele costa de te-ndoaie si ca pescuitul, oieritul sunt cam singurele activitati de pe urma carora se poate castiga ceva pe-acolo.
    Nici nu vreau sa intram in alte detalii. Sincer, te respect, admir limba romana pe care nu ai uitat-o deloc si perseverenta cu care iei apararea unui popor ce te-a adoptat, probabil, intr-un mod foarte ok. Dar la fel de sincer, nu inteleg prezenta ta pe atatea site-uri si bloguri ca sa ne convingi pe toti ca marea aia nu e rosie si sa ne bucuram pentru ca unii nu mor de foame in felul asta. Crede-ma ca doua persoane diferite, citindu-te, au concluzionat simplu: „o fi platita femeia sa fie avocatul faroezilor”.

    Inca odata si gata: ma oripileaza ce vad in fotografii. Pe noi ne obliga sa impuscam porcii, iar ei taie delfinii in mod primitiv.
    Ca poate nu vezi nicio asemanare intre delfinii traditionali si calderonii (din specia balenelor), am tot citit cu cata indarjire sustii niste treburi. Iata un link. Priveste prima imagine din montajul asta, te rog. Seamana intre ei sau nu??

    kaninusferoingus a spus:
    octombrie 16, 2010 la 3:13 am

    Nici pe mine nu ma supara o discutie civilizata, dar m-au deranjat apelativele de „tanti”, „cucoana” (nu am 50 de ani si nici nu sunt mamaie) si mai ales chestia aia cu „juratul pe barbati-miu”, pentru ca nu era cazul. Nu te supara dar sunt jignitoare si este normal sa ma sesisez. Sa stii insa ca de gluma stiu si chiar gust cand este cazul, dar aici a fost ceva mai mult de atat.

    Mai, oi fi platita si eu nu stiu. Ce bine ar fi! Ni s-ar rezolva multele probleme rezutate din lisa de serviciu ( care imi „lipseste” tocmai din cauza danezei, limba tarii aleia care se vrea stapanitoare si a lipsei petrolului). Cat despre „adoptia” mea de catre statul feroez… hm! asta e al naibii de discutabila, avand in vedere modul in care strainii sunt tratati in general in orice tara in care nu au norocul sa se nasca. Asta insa nu ma da inapoi de la a iubi insulitele astea frumoase, linistite si extrem de curate si sa ma doara cand sunt atacate inutil.

    De ce sunt prezenta pe atatea bloguri? Pai, asa cum acesti multi altii care detin blogurile publica aceasta „stire”, asa am si eu dreptul sa apar si sa incerc sa deschid ochii oamenilor putin, cu argumente. Pentru cine vrea sa asculte si sa citeasca. Pentru ca imi place sa cred ca totusi trebuie sa se cunoasca si fata cealalta a povestii.

    Dap, intr-adevar, agricultura lipseste cu desavarsire, dar exista turism, exista ceva industrie offshore, exista si ceva industrie chimica, banci sau scoli. Iar legumele, fructele si mancarea in general este incredibil de scumpa, nu contest ce am scris. Si nici nu as vrea sa ii vad pe danezi amestecandu-se prea mult in tara asta pentru ca nu stiu altceva decat sa ii trateze ca cum tratam noi rudele sarace. Iar aici sunt multe de povestit, nu are rost.

    De ce nu se compara marea acea rosie cu abatoarele? Care este diferenta? De ce merita unele animale mai mult decat altele sa fie sacrificate? Apropo si porcii sunt foarte inteligenti, pe ei de ce ii mancam?

    Da, ai dreptate, balenele pilot fac parte din familia delfinilor, chiar si balena ucigasa Orca face parte, dar au comportament de balene, nu de delfini, iar specia delfin Calderon nu am gasit-o nicaieri, nu sub aceasta denumire. Le spune „long finned pilot whales”, Globicephala melas in latina. Si seamana, nu contest, cu delfinii, dar atat. In plus, biologii sunt impartiti in doua tabere. Unii le spun balene, altii le considera delfini. Sunt studii facute aici, in Feroe, cu e mai si studiaza si urmaresc, nu sunt numai omorate. Exista si o doamna care face multe in directia asta si in schimb se alege cu amenintari cu moartea de la tot fell de descreierati montati de mailul cu pricina.

    Nu te-am acuzat de ignoranta, imi pare rau. De fiecare data am incercat sa le spun oamenilor ca lucrurile sunt putin altfel decat par a fi, dar asta nu inseamna ca ii acuz de ignoranta din start.

    Uite, pentru ca imi furnizezi filmuletul acela, iti dau si eu unul, poate ai sa intelegi mai bine mentalitatea oamenilor, cultura, poti vedea putin si din topografia locului. Se prezinta si o vanatoare de balene. Plus ca daca te intereseaza poti citi si articolul de la mine de pe blog. Ai sa vezi ca am scris si acolo ca nu sunt 100% de acord, dar ca incerc sa nu ii judec.

    Restul … ramane la latitudinea ta.

    kaninusferoingus a spus:
    octombrie 16, 2010 la 3:17 am

    PS. Romana nu am cum sa o uit si nici nu o voi face vreodata. Pentru ca este limba tarii in care m-am nascut si pe care o iubesc mai mult decat engleza sau feroeza sau oricare dintre alte limbi. Sa nu crezi ca toti romanii uita de unde au plecat sau isi reneaga tara.

    drstoica a răspuns:
    octombrie 16, 2010 la 6:07 am

    Bine, sa-ncepem si noi sa crestem delfini in loc de porci…
    Andreea. Conteaza ce se vede, „spectacolul” grotesc din scena aia fotografiata. Si-atat.

    In continuare, putem vorbi despre altceva, fiindca subiectul asta nu s-ar epuiza niciodata si nici n-am cadea de acord. Vezi si tu ce mai scriu ceilalti. Impresia vizuala e prea clara ca sa zic „eh, doi delfini iesiti la pensie… ce mai conteaza?”.

    kaninusferoingus a spus:
    octombrie 16, 2010 la 1:31 pm

    Nu-i problema, nu am pretentia acuma ca toti sa cada de acord cu mine. Dar macar sa cunoasca lucrurile asa cum sunt ele. Nu chestii de genul „adolescenti care trebuie sa isi dovedeasca maturitatea”, „sunt taiati cu carlige groase”, „strigat ca de copil” nu „festival in cadrul caruia tinerii isi dau testul de maturitate”, nu afirmatii de genul „copiilor li se da liber de la scoala”, „vanatoare facuta de distractie, carcase lasate sa putrezezsca pe plaji”. Afirmatiile astea m-au deranjat intotdeauna, modul atat de sigur si siguranta cu care se fac, nu faptul ca se vorbeste despre sau ca oamenii sunt impresionati.

    Si pe noi ne deranjeaza cand diversi, din diverse tari ale Europei ne fac tigani sau criminali, de ce trebuie sa fim si noi la fel ca ei? Acelasi lobby fac si pentru Romania, nici nu ai idee cate idei deformate am auzit si despre ea. Chestii de genul „e saracie lucie in Romania, nu e asa?” sau „nu-mi place cum ii tratati voi astia din sudul Europei pe tigani” sunt doar mici exemple. Intotdeauna am pus patima in ceea ce fac, nu ca ar fi un motiv de lauda, dar nu imi place sa fiu indiferenta. O zi buna iti doresc!

    kaninusferoingus a spus:
    octombrie 16, 2010 la 7:08 pm

    Uite, mai adaug ceva pentru ca abia acum am vazut. Declari tu in articol ” faroezii incep sa loveasca delfinii, dar, atentie!, nu mortal. Cat sa-i raneasca si aia sa sangereze vreo cateva ceasuri pana mor.” Vezi? Exact asat ma irita cel mai tare, declaratiile astea fara suport. Balenelor (sau delfini daca vrei neaparat sa ii numesti asa) li se taie sira spinarii, fapt care le omoara aproape instantaneu. Cum mai poate un animal sa traiasca ore in sir cu coloana sectionata? Ai idee ca instrumentele alea sunt special proiectate ca sa nu chinuie inutil animalele? De medici veterinari inca.

    O vanatoare se temina in maximum o jumatate de ora, cu tot cu „manatul” balenelor, iar din jumatatea acea de ora doar cateva minute dureazapana nu mai misca niciuna. In maximum 2 ore carnea este transata, resturile se ridica si asta este.

    Tu chiar crezi toate afirmatiile astea care sunt facute special ca sa aprinda indignarea oamenilor? De ce ar avea oamenii interes sa taie niste animale si sa le lase sa sangereze, in agonie? Doar de dragul distractiei? Care ar fi logica? Sunt niste acuzatii chiar grave si nimeni nu pare a fi constient de cat rau se face cu declaratii de genul acesta.

    diana a spus:
    octombrie 16, 2010 la 7:29 pm

    Un astfel de documentar am vazut cu ani in urma si am ramas inmarmurita.

    Pot zice doar atit: OPRITI MACELUL!!!!

    kaninusferoingus a spus:
    octombrie 16, 2010 la 7:42 pm

    @diana, nu iti face griji,mai devreme sau mai tarziu se va renunta la consumul de carne de balena, deja procentul de mercur a depasit limitele admise.

    Apropo, ca tot vorbim de maceluri, chiar va rog sa va uitati aici: http://www.strasbourgcurieux.com/fourrure/ Animalele din imaginile respective nu mor pentru ca sunt mancate ci pentru ca anumite doamne si domnisoare trebuie sa poarte blanuri. Sau piele. Care vi se pare mai inutil sau mai crud? Si sunt alte mii de exemple.

    Imi pare rau daca sun insistent si stiu ca am devenit deja nesuferita. Dar daca tot am deschis „cutia cu viermi”…

    diana a spus:
    octombrie 16, 2010 la 8:04 pm

    nu-mi doresc sa deranjez pe cineva,asa cum n-as vrea nici sa profit de ospitalitatea lui Catalin.
    Aceasta practica inumana,extrema,cruda,trebuie urgent interzisa.
    Ma alatur militantilor!

      Sorin a spus:
      februarie 18, 2014 la 7:26 pm

      Diana, bunica-tu a taiat vreun porc pentru Craciun? Ce practica inumana, extrema si cruda … da’ erau buni carnatii si jambonul, nu?

      Pentru mine e logic ce a transmis „cucoana faeroeza” …

    drstoica a răspuns:
    octombrie 16, 2010 la 11:54 pm

    kaninusferoingus m-a rugat (in privat) sa-i sterg ultimul comentariu facut aici si i-am indeplinit dorinta.
    Parerea mea ramane aceeasi. Subiectul nu era foamea faroezilor, ci cruzimea unei vanatori primitive care a inlocuit pescuitul decent. Si tinta acestei vanatori. Am cautat special sa vad daca nu cumva kaninusferoingus are dreptate, iar vietatile alea sunt niste balene banale. The Columbia Encyclopedia, Sixth Edition | 2008 spune ca „pilot whale”este delfinul Calderon… Nu cred ca mai are rost sa continuu discutia; eu ma opresc aici, voi puteti posta in continuare daca vreti.

    kaninusferoingus a spus:
    octombrie 17, 2010 la 12:09 am

    In primul rand multumesc pentru mesajul sters.

    Mai vreau sa adaug numai ceva foarte scurt. Familia Delfinide contine,printre multe alte specii, balenele pilot cu aripioara lunga (long finned pilot whale), balenele pilot cu aripioare scurte (short finned pilot whales), precum si balenele Orca. Sunt parte a acestei familii, dar sunt balene si se comporta precum acestea. Asta am vrut sa spun.

    Enciclopedia Britannica, care este una dintre cele mai presigioase publicatii spune asa „pilot whale (genus Globicephala), also called blackfish or pothead, either of two species of small, slender toothed whales with a round, bulging forehead, a short beaklike snout, and slender, pointed flippers”.

    Nu am sustinut modul in care sunt vanate, am atacat numai afirmatiile despre modul in care se face aceasta vanatoare si cele despre motivele aceste vanatori. Nu am negat ca exista si nici nu am incercat sa gasesc scuze. Consider insa ca lucrurile trebuiesc cunoscute in amanunt, asa cum stau ele, nu cum sunt adesea eronat prezentate. Asta vreau sa se inteleaga si cu asta mi-am incheiat si eu pledoaria.

    Iti multumesc insa ca mi-ai dat posibilitatea sa imi prezint si punctul meu de vedere si rabdarea sa imi citesti mesajele. Numai bine!

    iploiesti a spus:
    octombrie 17, 2010 la 5:10 pm

    Idioti cu traditii spectaculoase de cretine !

    Romanca a spus:
    decembrie 19, 2010 la 3:20 pm

    He he he, polemici frate. 🙂

    Io, va dau dreptate la amandoi. Este foarte greu sa judeci pe cineva doar prin prisma unor fraze si a unor poze. In plus cei care au ”facut” e-mailul cu pricina s-au vrut acuzatori. L-am primit de nush cate ori. 🙂 Ati remarcat ca sunt ciclice aceste e-mailuri? Daca ma apuc io sa-l trimit azi in reteaua mea de prieteni, peste cateva luni revine si mai oripilat de la cineva care ar vrea sa demareze un al 3-lea razboi mondial sa apere delfinii. Period.

    In aceeeasi ordine de idei, Doctore, eu de ma duc la tara in satul bunicii mele si fac cateva poze de la taiatul porcului cu toata traditia: beutul sangelui cald, injunghiatul in gat si lasat sa se scurga sangele care este recuperat si folosit. Mancatul urechii care este taiata imediat dupa ce a fost parlit. Alea alea…..Si frumos trimit un e-mail in reteaua mea de prieteni de alta natie decat romani. 🙂 La romani nu le trimit ca numei le fac pofta si api ma bombardeaza cu mesaje ca vor sorici si caltabosi. 😛 Le trimit ”celorlalti”. Hihihi imi inchipui cat de oripilati vor fi si nu vor crede nici in ruptul capului ca in centrul Europei se petrece asa ceva. Nu-ti mai spun ca eu i-am oripilat (pe cativa) numai cand le-am spus ca mananc ficat. :))

    Ca tot vorbeam de traditii. Parca prefer traditiile astea decat ”cele comerciale” 🙂 Ma repet stiu. Dar azi m-ai prins iara ca am citit ceva din blogul tau.

    Salutari!

    kaninusferoingus a spus:
    decembrie 19, 2010 la 4:10 pm

    @Romanca, apropo, ai facut o observatie foarte pertinenta: ciclicitatea emailurilor. Feroezii vaneaza balene vara si bineinteles ca primavara vine randul asociatilor de protectie a animlelor sa se trezeasca si sa isi justifice cumva vasele performante, barcile de viteza sau mai stiu eu ce gadgeturi sofisticate se mai doteaza ei pe banii alora care zic ca fac donatii ca sa salveze lumea. Iarna se trimit mai rar ca nu mai au impact, vara mai apare si un tabloid precum The Sun si scrie un articol fulminant despre „cremenalii” de mai la nord de tara lor fara pata. Si atunci automat se justifica un „atac” electronic.

    Am observat si eu un aspect interesant: cei care urla cel mai cel (persoanele de fata se exclud) sunt de genul orasean crescut la bloc sau chiar la casa (in vest chiar si daca stai la casa nu ai voie sa cresti animale pe langa casa decat daca zici ca-s de companie, iar de taiat… doamne fereste! nu e igienic), care vede carnita in punguta frumos ambalata si fara piculet de sange. Si brusc se vede in postura de a observa procesul care duce la obtinerea carnitei respective. Cineva mi-a spus odata si ii dau dreptate: „Daca iti place sa mananci trebuie sa si accepti modul in care mancarea iti ajunge in farfurie”.

    Eu multumesc pentru punctul tau de vedere. Imi demonstreaza ca nu sunt chiar „milioane” aceia care vor sa arunce o bomba nucleara in Feroe. Cum se lauda ei.

    drstoica a răspuns:
    decembrie 19, 2010 la 4:51 pm

    @Romanca: Bai, eu sange cald n-am baut niciodata. Doar de rosii. :)) Si, ca sa fiu sincer, n-am asistat vreodata la taierea efectiva a porcului. Am stat pitit pana era gata parlit, sa-l incalec si eu ca baietii. Nu stiu, poate nu simt ca lumea traditia romaneasca, insa nu pot vedea cum se joaca oamenii cu o viata, fie ea si de porc. 🙂
    Dar ficat mananc, nici nu ma gandesc sa nu. 🙂 Accept traseul carnurilor pana la gura mea, dar prefer sa nu ma gandesc. Fiindca nici vegetarian nu ma voi face in veci. 🙂
    Ma tare bucur cand treci pe-aici si sper sa o faci in continuare. E placut sa cunosti oameni si sa te conversezi cu ei peste mari si tari din fotoliul de acasa. Ca si cu Andreea (kaninusferoingus), pe care o cunosc personal, desi nu ne-am mai intalnit de vreo… 17 ani, cred.

    Te salut si eu, deci! 🙂

    kaninusferoingus a spus:
    decembrie 19, 2010 la 5:16 pm

    Cam aşa Cătă, de prin 93 cred. Bune şi polemicile astea la ceva, aduc prieteni vechi înapoi, chit că nu te aşteptai tu să dai exact peste minem mai ales din Feroe :mrgreen: . Mică lumea asta rău, dar asta ştiam deja!

    drstoica a răspuns:
    decembrie 19, 2010 la 5:29 pm

    Cre’ ca daca trec odata prin Feroe, te intalnesc si din intamplare. :))

    kaninusferoingus a spus:
    decembrie 19, 2010 la 6:56 pm

    Apai tu, la cat ii de mic, ar fi imposibil :green:

    Romanca a spus:
    decembrie 20, 2010 la 12:41 am

    @kaninusferoingus: sa spunem ca inteleg un pic determinarea ta. Ca uite de exemplu si pe partea cealalta a baltii este problema focilor. Vanatoarea de foci fiind considerata o barbarie de restul lumii; pe cand locuitorii unui tinut de aic (inuitii) o considera un stil de viata. Insasi guvernatoarea Canadei, in semn de solidaritate cu cei marginiti a participat la o traditionala vanatoare de foci si a mai si mancat carne cruda (inima de foca); chiar si la restaurantul parlamentuluiau fost servite bunaciuni din carne de foca. A fost a adevarata tevatura la vremea aceea. Paraca o si vad pe BB dandu-si ochii peste cap. 😛

    Nu pot sa cred ca nu ati primit e-mailul cu focile. 😛

    @to both of you: sa stiti ca mica e lumea.

    drstoica a răspuns:
    decembrie 20, 2010 la 1:14 am

    Sa nu zici ca ne cunoastem deja! :))

    kaninusferoingus a spus:
    decembrie 20, 2010 la 2:15 am

    @Romanca, deocamdata e la moda Feroele. Au revenit brusc in atentia publica acum vreo trei ani si vad ca o tin lunga. A lu’ Paul Watson si-a intetit atacurile, amenintarile si manipularile, ba se tot lauda ca vine cu mic cu mare, cu elicoptere si subamrine sa atace Feroele la vara. Patetic!

    Si aia cu focile o stiam. Numai ca vezi tu, pentru europeni, Canada e cam departe, nu ai cum sa o atingi ca nu e bagata in vreo organizatie gen EU, in plus e mare si este greu de atacat eficient. Pe cand 48 000 de oameni… Chiar citeam zilele trecute pe una care se da de ceasul mortii sa boicoteze produsele feroeze si daneze. Zicea ea, ca daca Danemarca e fortata sa stopeze „subventiile” (care or fi alea?!) catre Feroe si se ajunge la o situatie in care oamenii sa moara de foame, vor renunta la vanatoare. Nu inteleg logica. Faci dreptate falimentand oameni? Si daca ii infometezi, nu se apuca sa vaneze si mai abitir?

    Madam BB nu are si ea ce face, trebuie sa stea in luminile rampei in vreun fel, acuma ca nu se mai poate baza numai pe nurii furnizati de mama natura.

    @Cata, mai stii? Ce, te asteptai sa fiu eu cucuoana aceea care te contrazicea cu spor?

    Romanca a spus:
    decembrie 20, 2010 la 2:16 am

    Ah, nuuu. Sau ma rog, nu cred ca te cunosc. Nu ti-am vazut decat un ochi si tu mie nici unul. Stiu doar ca nu dormi niciodata si ca uneori mai faci si poze. 😛

    Intamplator din clic in clic am dat peste blogul tau si l-am rasfoit si am zabovit un pic.

    Romanca a spus:
    decembrie 20, 2010 la 2:20 am

    @kaninusferoingus e departe Ca pt unii, dar noi stabilisem ca lumea e mica. 🙂

    (vad ca nici tu nu prea dormi….imi raspundeti la ore tare mici… 🙂 )

    kaninusferoingus a spus:
    decembrie 20, 2010 la 2:28 am

    Nope, la mine e 12 noaptea. In Feroe, asta se cheama devreme, feroezii sunt ceea ce s-ar traduce prin „corbi de noapte”, rar merg la culcare inainte de 00:30. Iar eu … m-am adaptat.

    Romanca a spus:
    decembrie 20, 2010 la 2:34 am

    NU-mi ramane decat sa va urez o saptamana scurta si fructuoasa.
    🙂

    drstoica a răspuns:
    decembrie 20, 2010 la 11:51 am

    Multumesc la fel. Scurta doar de luni pana vineri, da? 🙂
    Iar daca vrem sa ne vedem, totusi, avem si facebook. 🙂

    Me a spus:
    februarie 9, 2011 la 12:18 am

    astia nu sunt sanatosi Doamne Fereste 😮

    tyby a spus:
    aprilie 9, 2011 la 10:28 am

    mie imi este mila sa vad cum ii omoara si imi pare foarte rau ca mai exista omeni asa de rai pe pamant pana la urma animalele care sunt pe cale de disparitie ar trebuii sa fie protejate de lege.

    tyby a spus:
    aprilie 9, 2011 la 10:29 am

    nu sunt de loc sanatosi

    drstoica a răspuns:
    aprilie 9, 2011 la 3:03 pm

    @tyby: Nici eu nu-i pot intelege pe respectivii.

    kaninusferoingus a spus:
    aprilie 12, 2011 la 9:05 pm

    @tyby, eh, nu numai ca nu sunt pe cale de disparitie, dar nicio taiere de animale nu este ceva frumos. Iar ca sa declari ca oamenii sunt „rai” numai pentru ca taie niste animale, este exagerat si absolut incorect. Toti ar trebui sa fim „rai” atunci,pentru ca suntem carnivori si mii de animale mor pentru asta.

    Daca nu as trai intre oamenii astia „rai”, poate ca nu as vorbi. Mai ales ca noi, ca natie,suntem mult mai afurisiti si rautaciosi. Darce importanta mai are?

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!