Competiția

Posted on

federer-djokoAm învățat că, zi de zi, avem de demonstrat câte ceva lumii în care trăim. Că totul sau aproape totul se reduce la „cine e cel mai bun dintre toți”. Ne-am obișnuit să concurăm unii cu ceilalți, fiind siguri că nu există două locuri 1 și că locul 2 înseamnă „loser”. Și nici măcar nu acceptăm că această paradigmă poate fi pusă la îndoială. „Adevărul e că.” Cine spune cuvintele astea se subînțelege că deține adevărul, că-l știe fix așa cum e el.

După ce a câștigat US Open, cu publicul clar de partea lui Roger Federer, Novak Djokovic a făcut o declarație diferită de a majorității sportivilor. În loc să spună: „Am demonstrat tuturor cine sunt eu, am vrut să le arăt tuturor că sunt cel mai bun, am arătat că pot câștiga chiar dacă publicul e împotriva mea”, liderul tenisului mondial a declarat simplu: „Sunt aici să câștig sprijinul fanilor.”

Numai așa poți câștiga simpatia cuiva, nu făcându-l să se simtă prost. Numai așa îi atragi pe oameni de partea ta, chiar dacă ei, inițial, te resping.

Singura competiție 100% sănătoasă este cea cu tine însuți. Cea în urma căreia tu devii din ce în ce mai bun pe zi ce trece. Devii cea mai de succes dintre toate variantele tale. Rezultatul: vei pune mai mult preț pe ceea ce ai deja și pe relațiile cu oamenii. Lumea te va iubi cu atât mai mult cu cât tu nu-i vei impune, nu-i vei cere asta, nu o vei jigni pentru că nu te iubește, ci vei trăi în fiecare zi plin de iubire, până ce se vor convinge și ceilalți că e posibil, că tu ești altfel decât credeau ei, că e anormal să te trateze diferit decât îi tratezi tu pe ei.

Competiția sportivă ar trebui să însemne spectacol, relaxare… Să ne putem bucura atunci când câștigă „ai noștri” și să putem accepta senini când nu se întâmplă asta.

Atitudinea îți decide Altitudinea, orice-ai face! Hai Sus!🙂

2 thoughts on “Competiția

    Gabriela said:
    Septembrie 16, 2015 la 4:24 pm

    Djokovic e un mare caracter! A demonstrat-o nu o dată, ci de mai multe ori. Ce a zis el aici demonstrează că nu poți lupta împotriva focului tot cu foc, ci cu cap și omenie.
    Chapeau bas!

      drstoica responded:
      Septembrie 16, 2015 la 6:04 pm

      Bine spus, Gabi!
      Eu am vrut doar să postez un moment de ceea ce înseamnă inteligență emoțională. Nu înseamnă că omul respectiv are numai astfel de momente. Dar el are destule de-astea, în timp ce alții nu au mai deloc.
      La așa reacții ar fi bine să tindem (practic) în fiece zi a vieților noastre.
      Am zâmbit când am citit, căci le vorbesc oamenilor cu care lucrez (individual sau în grup) despre obiceiul de a stinge foc cu foc.🙂 Din artele marțiale am învățat ciclul elementelor, utilitatea lor, îmbinarea lor pentru ca viețile să ne fie cele pe care ni le dorim. Și funcționează de minune!
      Hai Sus!🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

