E vorba de neatenție, nu de prostie

Publicat pe

politistNu vreau să etichetăm din start cu: „normal, e polițist”. Fiindcă astfel de situații trăim cu toții, mai mult sau mai puțin. Fiecare dintre noi tratează, din când în când, lucrurile și oamenii cu superficialitatea specifică oboselii, plictisului, egoismului sau orgoliului. Toate pot duce la rezultate neplăcute.

Cineva mă întreba: „Dar de ce e bine să fim cât mai conștienți de ceea ce ni se întâmplă? Nu înseamnă asta că prea devenim atenți la toate prostiile și ne vom consuma astfel din orice?”

Nu. Pentru că, de fapt, conștientizarea în detaliu a vieții cotidiene presupune o tot mai bună înțelegere, presupune descoperirea cauzelor reale și nu a celor scornite de mințile noastre atunci când apar probleme. Conștientizarea înseamnă atenție, răbdare, creativitate, rezultate. E un film bun, din care lipsesc vinovații și atenția obsesivă INconștientă pusă permanent pe ei și pe problemă, în dauna soluțiilor.

Întâmplare adevărată:

Control de alcoolemie, într-o sâmbătă după-amiază.

Poliţistul: Bună ziua, aţi băut?

Cetățeanul: Da… Dimineaţă… mi-am măritat fiica… şi cum mie nu-mi place să merg la biserică, m-am oprit într-un un bar și am tras câteva beri… apoi, în timpul petrecerii, am băut o sticlă de vin… iar după-amiază, am golit aproape o sticlă de whisky… de bucurie.

Se simțeau toate astea în vocea lui.

Poliţistul, enervat, îi spune individului: Dvs întelegeti că eu sunt polițist și că fac un control de alcoolemie???

Cetățeanul îi răspunde calm omului în uniformă: Dar dumneata înțelegi… că mașina asta este englezească… și că şoferul este soţia mea, aflată în dreaptă, la volan?

Să luăm situația ca atare, să ne amuzăm și să observăm când anume chiar și nouă ni se mai întâmplă să fim în locul polițistului, în viața de zi cu zi.🙂

 

2 gânduri despre „E vorba de neatenție, nu de prostie

    Gabriela a spus:
    August 26, 2015 la 4:11 pm

    Și eu am fost în locul polițistului, de multe ori chiar, unele au fost întâmplări ca-n filmele cu proști, vorba aceea. Asta înseamnă că am fost/sunt proastă? Nu. Înseamnă că nu am fost atentă, nu a fost pe fază , eram îndrăgostită -cu capul în nori, eram obosită, îngândurată etc. E așa ușor să punem eticheta „e prost/ă!, eu sunt mai dește(a)pt/ă, știu mai bine, aș fi făcut așa, aș fi zis asta etc”, în loc să vedem dincolo de aparențe, că suntem toți oameni și greșim…Mersi pentru postare, m-a făcut să zâmbesc!

      drstoica a răspuns:
      August 26, 2015 la 4:49 pm

      Și eu am fost ca polițistul, Gabi.🙂
      Frumos spus, mulțumesc, o zi perfectă în continuare!

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

