3 întrebări pentru tine, din partea ta

Posted on Updated on

hrana3 întrebări simple și incomode mi-aș pune dacă m-aș afla într-una dintre situațiile corespunzătoare. Mi-aș pune aceste întrebări cu tot curajul din lume. Și mi-aș răspunde la ele cât aș putea de sincer, chiar dacă răspunsurile ar părea că sunt împotriva mea. În realitate, ceea ce fac deja este împotriva mea și va continua să fie, nu întrebările și răspunsurile respective. Acestea din urmă ar avea doar darul de a mă trezi cumva, de a mă corecta, de a mă face să devin ceea ce vreau să fiu, fără măști inutile.

Așadar, 3 întrebări:

1.De ce îmi fac tot timpul selfie și nici măcar nu le țin pentru mine, deși nu sunt deloc cele mai reușite fotografii?

2.De ce sunt mereu prima persoană ce dă Like pozelor pe care le postez cu mine însumi/însămi?

3.De ce postez un text despre diverse și, fără nicio legătură, ba dimpotrivă (uneori), atașez o poză cu persoana mea?

Pentru că-mi place foarte mult de mine? Nu. Tocmai pentru că NU îmi place, pentru că îmi reproșez tot timpul câte ceva, pentru că stima de sine e scăzută și vreau să aud permanent de la ceilalți cât arăt, cât sunt de bine. Lipsa Like-urilor m-ar înnebuni.

Ai curaj să-ți pui aceste întrebări! Ce te costă? E ok, poți să-mi spui, să-mi scrii direct că n-am dreptate; dar abia după ce îți răspunzi pe bune, în scris, la aceste întrebări.

Ai puterea să nu mai faci nimic din cele 3 lucruri enumerate mai sus? Asta te-ar obliga să te vezi mai corect, să postezi lucruri care chiar merită postate, să te descoperi, dincolo de niște selfie-uri bolnăvicioase, care te dau de gol. Fă cu adevărat ceva pentru tine, fiindcă poți mult mai mult decât îți închipui!

Dacă-ți răspunzi râzând la întrebări, fără pic de tristețe sau de supărare, ești excepția.🙂

Observă că cine are „peretele” plin de selfie nu postează nimic mai interesant din activitatea sa. De ce? Pentru că nu prestează activități interesante? NU; ci pentru că acea persoană nu crede că activitățile sale pot fi cu adevărat interesante, amuzante, inedite…

„Curaj” e cuvântul zilei.🙂 Pentru că avem cu toții nevoie de el ca să ne trăim viețile pe care ni le dorim și nu tocmai pe-alea pe care Nu ni le dorim.

Nu mă aștept ca acest articol să fie prea popular, dar mă gândesc că poate și ajut pe câte cineva…Nu mă aștept ca persoanele vizate de așa întrebări să răspundă aici, public. Îmi doresc doar ca ele să-și răspundă lor în mod sincer, fiindcă tot timpul primesc mail-uri și mesaje private în care oamenii mă întreabă cum să-și crească încrederea în sine. Ăsta ar fi un început. Vorbim mai pe larg zilele viitoare.

11 thoughts on “3 întrebări pentru tine, din partea ta

    Madalina said:
    August 17, 2015 la 10:35 pm

    Eu nu fac niciuna dintre activitatile care se regasesc in intrebarile tale! :)))) Sanatate multa!

      drstoica responded:
      August 17, 2015 la 10:42 pm

      Bravo, Mădălina! Sănătate și virtute, zic!🙂

    Raluca said:
    August 18, 2015 la 11:27 am

    Si daca nu fac niciuna dintre activitatile de mai sus inseamna ca… ?

      drstoica responded:
      August 18, 2015 la 12:37 pm

      Înseamnă că e mai bine pentru tine.🙂 Înseamnă că ai suficiente alte mici și mari activități ca să nu te mai preocupe selfie. Încrederea în sine, ca și lipsa ei, se manifestă, se observă, se simte în multe feluri. Selfie, însă, a devenit probabil cea mai uzuală și mai vizibilă manifestare a lipsei de stimă de sine. O persoană care își face selfie tot timpul te poate contrazice maxim în privința acestei semnificații. Dar, ca să se convingă, se poate întreba doar atât: pot să nu-mi mai fac și să nu mai postez public nici măcar un selfie o lună întreagă? Nu poate.🙂

    zaraza26 said:
    August 19, 2015 la 11:54 am

    Nu fac asa si te rog sa nu-mi spui bravo, ca asa sunt eu. Cu bune, cu rele.🙂

      drstoica responded:
      August 19, 2015 la 12:17 pm

      Ok, nu-ți spun bravo. Bravo, Zaraza, excelent!🙂
      Cum să nu spui bravo pentru ceva ce merită bravo?

        zaraza26 said:
        August 19, 2015 la 2:29 pm

        De ce? Da, de ce? Pentru ca nu am facut nimic pentru asta. Am mers pe ceea ce consider ca e drumul meu, asa cum face fiecare. Sunt un pic incapatanata si am invatat sa folosesc asta in ajutorul meu. Ma incapatanez sa fiu in felul meu. Zilele trecute, inspirata de o discutie, ma gandeam ca este evident ca societatea este o medie a unor indivizi printre care sunt cei pusi in avanposturi si cei pusi intr-un fel de ariergarda, dar cu sensul de pastratori ai traditiilor si mentalitatilor invechite. Eu aleg… dar oare chiar aleg? sa fiu in avangarda. Si pentru asta am de invatat, plus ca nu ar trebui sa raman in urma… Dar asta e drumul meu, nu am altul. Consider ca unii oameni au nevoie de o directie, asa cum am avut si eu nevoie si am gasit abia de cativa ani. Pana atunci am bajbait, fiind nevoie de acumulari, constientizare etc. Eu sunt o directie, un steag ce flutura in zare, cu riscul de a fi sfasiat de furtuna. Uneori mi-e haina zdrente, dar e mai interesant, nu?😆 Si tu, Catalin, esti un steag in zare.🙂 Directia e data de doua puncte. Mereu sunt in legatura cu cineva, fie din urma, fie dinainte. Si noi toti suntem o lume minunata.❤

          drstoica responded:
          August 19, 2015 la 3:32 pm

          Gata, nu trebuie să-ți mai răspund eu la întrebarea „de ce?”. Ți-ai răspuns singură, pe larg.🙂
          Zaraza. În viața cotidiană, ca să reușim un lucru, facem ceva. Ca să NU reușim un lucru, facem ceva. În orice situație de viață facem ceva, în mod conștient sau inconștient. Și merităm să ne bucurăm împreună când facem ca să reușim, orice-am face.🙂

    […] Apropo de postarea de zilele trecute cu selfie. Eu, personal, am studiat foarte mult și cu atenție fenomenul, fiindcă voiam să înțeleg obiceiul autofotografierii excesive. Am studiat aspectul cu ajutorul și participarea multor subiecți, care au binevoit să răspundă întrebărilor mele despre ei înșiși. Concluzia e cea pe care am redat-o scurt în articolul ăsta. […]

    Mihaela Petrisor said:
    August 20, 2015 la 9:21 am

    Ai simtul umorului si cu asta reusesti sigur sa ne „agati” interesul! Ai dreptate cu nevoia asta de validare din partea celorlalti! Da, nah, e mai confortabil sa stai la coltu’… vietii, cu mana intinsa, decat sa muncesti (ajutat si de terapeut!) sa-ti oferi singur ce ai nevoie si sa fii autonom. Pe principiul „cine-i harnic si munceste are tot ce vrea; cine-i smecher si chiuleste are tot asa!” Numai ca pe altii poate ii fraieresti in viata de zi cu zi, cel putin pe termen scurt, dar propriul Sine e un judecator greu de pacalit! Si asta se simte, chiar daca refuzi sa vezi! Ceilalti au „ochi” mai ageri si ti-o iei cumva, fiindca e o vulnerabilitate!

      drstoica responded:
      August 20, 2015 la 9:47 am

      Îți mulțumesc, Mihaela!🙂
      Perfect ai descris starea de fapt! Viața funcționează în mod optim doar pe principiul „win-win”. Cu un singur câștigător, undeva e o problemă, iar câștigul va fi de scurtă durată, fără să-ți dai seama de asta. Și prima dată în care poți observa când, cum, cât se aplică acest principiu este în relația ta cu tine. Dacă te păcălești pe tine, păcălești mult prea multe în viață.
      Zi excelentă să ai!🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

