Tu câte dintre gesturile astea ai interpreta corect?

Publicat pe Actualizat pe

Scurt, cuprinzător, relevant… dar tu nu scoate niciodată gesturile astea din context! Nu învăța pe dinafară niște semnificații ca să le demonstrezi cunoscuților că te pricepi la citirea trupului. Reține informațiile din filmuleț și fii atent/ă la fiecare om cu care intri în contact. Observă cum îmbină el gesturile și care-i este starea. Observă unde o postură din cele enumerate în video nu se potrivește. De ce nu se potrivește? Nu pentru că autorii materialului nu se pricep, ci pentru că ai nevoie să privești întregul puzzle. Fă un pas înapoi, ca să vezi imaginea completă!

Citirea trupului este o artă, o știință și o nevoie reală pentru a-i înțelege pe oameni, pentru a interacționa altfel cu ei, pentru a trăi relațiile dorite.

Filmulețul atașat se preocupă mai degrabă de nonverbalul feminin, dar multe dintre gesturi au aceeași semnificație și în cazul bărbaților. Sunt omise destule alte înțelesuri ale acelor posturi corporale, de aceea te și invit să-i urmărești tu cu atenție pe oameni până când descoperi ce se ascunde în interiorul lor. Dar asta înseamnă să privești și să asculți mai mult, să etichetezi mai puțin, să înțelegi mai bine. Dacă nu ești dispus/ă să faci lucrurile astea atât de simple și preferi reacția imediată, supărată sau de punere în lumină numai a propriei persoane… e alegerea ta. Viața e suma alegerilor pe care le facem; arată așa cum noi arătăm.

15 gânduri despre „Tu câte dintre gesturile astea ai interpreta corect?

    Flory a spus:
    August 16, 2015 la 2:53 pm

    Eu observ acest limbaj non verbal fara sa vreau,asa de bine mi s-a intiparit in minte :),( am citit mult despre el)….precum probabil ma citesc si altii pe mine,de multe ori ajunge o privire si iti dai seama daca esti apreciat,bineprimit etc.

      drstoica a răspuns:
      August 16, 2015 la 3:24 pm

      Asta și trebuie să se întâmple: să ajungem să observăm totul în mod natural, conștient și inconștient, deopotrivă. Dar… nu prea ajunge o privire… 🙂 Tocmai aici e secretul: să nu scoți din context, să urmărești cu atenție tot ce poți vedea la persoana din fața ta. Un singur gest poate induce în eroare. Și ne lăsăm deseori duși de valul unui singur gest…

    madmoisellesarcastique a spus:
    August 16, 2015 la 5:04 pm

    Și eu am ceva cunoștințe despre acest tip de limbaj 🙂 totuși mi-au scăpat câteva..

      drstoica a răspuns:
      August 16, 2015 la 5:39 pm

      Eh, tuturor ne scapă. 🙂 Dar, stând în fața cuiva, dacă-i citești jumătate dintre gesturi, vei ști exact cum se simte, vei ști dacă te minte sau nu, vei ști cât de bine vă potriviți… 🙂

    Ana a spus:
    August 17, 2015 la 1:00 pm

    Multe din cele prezentate in film le utilizez si eu , insa la mine sugereaza o alta semnificatie.De exemplu eu incurcisez bratele pe piept in mod special cand ma simt plictisita de conversatie ,insa nu am nici o portita de scapare din ea si trebuie sa stau si sa conversez…cu toata ca port o discutie ucigator de plictisitoare.De asemeni si gestul cu degetele mari ce le invart in timp ce celelalte degete le intrepatrund…ma scoate din sarite interlocutorul , dar trebuie sa fac frumos , ca sa nu supar…si ca sa imi consum energia prin care i-as trage un pumn in moaca celui din fata mea , fac gestul cu degetele….Gestul cu statul in picioare si talpile la ungiul respectiv , daca si mai batai pe un picior sau bat cu talpa , nu inseamna ca-s interesata , ci nervoasa ca naiba si ca e bine sa ma aprobi , eventual sa nu incepi sa vorbesti cu mine….
    Am senzatia ca eu sunt Canuta-Om-Sucit….ca nu ma incadrez in gesturile de mai sus.
    Apropos , eu de fel stau cu barbia in palme si pe coate pe birou sau cu bratele pe birou , dar dinainte-mi e doar laptopul…. :))))))

      drstoica a răspuns:
      August 17, 2015 la 2:12 pm

      Nu ești deloc Cănuță, fiindcă, fără să-ți dai seama, simbolistica ta e din aceeași familie cu cea din filmuleț. 🙂
      Mâinile încrucișate pe piept (dar calibrat împreună cu poziția picioarelor și cu mușchii feței, cu direcția privirii), asta înseamnă: o poziție defensivă, de apărare, de vulnerabilitate, de plictiseală, de refuz în a mai participa la conversație sau la interacțiune. Observă ce emoții stau în spatele acestor stări și vei vedea că sunt relativ comune.
      În privința degetelor, ai din nou dreptate, este și a ta una dintre semnificații. Mișcarea rotativă a degetelor (ca și a palmelor) înainte simbolizează trecerea timpului, nerăbdare sau heirupism sau hai-odată. 🙂
      Adăugarea mișcării tale din postura cu piciorul schimbă datele problemei. Nu stai niciodată așa cum spune filmulețul (fără să bați din picior) și să fii nervoasă. Chiar nu. 🙂

        Ana a spus:
        August 17, 2015 la 8:15 pm

        Am inteles ☺
        Dar disponibilitatea , cel putin in perioada in care eram tanara si frumoasa , nu acum ☺ , nu mi-o aratam asa…ca in film. Aveam alteeeee…gesturi , ca sa zic asa. De obicei privesc/priveam intens persoana foarre direct , analizez si daca imi pica bine , spuneam. 😄

          drstoica a răspuns:
          August 17, 2015 la 8:19 pm

          În film nu spune nimeni că DOAR așa își arată cineva disponibilitatea. Iată, tu faci acum citirea gândurilor: proiectezi în mintea lor propriile tale gânduri și crezi că așa gândesc ei. 🙂
          Atracția dintre sexe se manifestă foarte complex. Sunt vreo 21 de gesturi concrete care reflectă atracția față de cineva. Dacă remarci minim 3-4, poți fi sigură că persoana cealaltă e interesată de tine. 🙂

            Ana a spus:
            August 17, 2015 la 8:37 pm

            😀😀😀

            Ana a spus:
            August 17, 2015 la 8:37 pm

            Nu m-am gandit la asta….mi se pare interesant!

              drstoica a răspuns:
              August 17, 2015 la 9:44 pm

              Și mie la fel. 🙂 Odată, stăteam de vorbă cu cineva. Care făcea în mod repetat un gest. Și i-am spus ce înseamnă. S-a fâstâcit, a recunoscut și s-a oprit. 🙂 Îmi permiteam să-i spun direct că gestul ei denotă o atracție deosebită; n-am vrut s-o fac să se simtă stânjenită.

                Ana a spus:
                August 18, 2015 la 1:05 pm

                Banuiesc ca toate aceste gesturi le avem inscrise in codul genetic…doar ca unii le-au observat si tradus…asa ca tine , Catalin! 😀
                Probabil ca si eu (ca si altii) fac gesturi de a caror semnificatie , psihologic vorbind , ahabr nu am , insa pentru mine inseamna opusul semnificatiei. 😀

                  drstoica a răspuns:
                  August 18, 2015 la 2:20 pm

                  Ele sunt genetice, dar și culturale. Bulgarul, de exemplu, e singurul care dă din cap a „da” (de sus în jos), însă el vrea să spună că „nu”. Dă din cap a „nu” (de la stânga la dreapta), însă el vrea să zică „da”. 🙂
                  Sunt, oricum, niște gesturi subconștiente. Ele pot fi învățate, descoperite, citite, dar „jucate” numai până la un punct. 🙂 De exemplu, polițiștilor care lucrează sub acoperire vreo 2 ani încontinuu, le este extraordinar de greu să redevină ulterior persoanele care erau înainte de misiune. Au foarte mare nevoie de terapie, iar unii rămân cu sechele pentru tot restul vieții (în funcție de cât de gravă a fost povestea în care s-au implicat și de ce anume au fost nevoiți să facă).
                  Sau, o secvență foarte interesantă, cred că o găsești și pe youtube. Cu Bill Clinton, atunci când era acuzat de relații ovale cu Monica Lewinsky. 🙂 Președintele american spune public foarte apăsat, privind lumea lumea și camerele tv în ochi: „nu am întreținut niciodată relații extraconjugale cu M.L.”. Și, inconștient, dă încontinuu din cap de sus în jos, a „da”. 🙂
                  De aceea, conștientizarea vieții de zi cu zi și alinierea între conștient și subconștient conduc la o cu totul altfel de viață. Întotdeauna mai bună.

                    Ana a spus:
                    August 18, 2015 la 3:48 pm

                    Asta cu miter Clinton nu o stiam….
                    Am urmarit pe TAD un discurs al Monicai Lewinsky , la varsta de acum , in care vorbeste despre cum societatea te pune la zid.Un fel de disculpare si cum a pasit ea peste „dezastrul” de atunci. Mi-a si placut , insa m-a si dezamagit , putin , felul in care a pus problema….Dar principalul subiect al discursului a fost felu in care media lanseaza o stire si cu o preia societatea umana.
                    Dar zic ca da…exista o multime de chestii contradictorii , apropos de dat din cap a nu si spus da :))

                      drstoica a răspuns:
                      August 18, 2015 la 10:38 pm

                      Am văzut și eu discursul ei de pe Ted, dar nu m-a impresionat, nu mi-a reținut atenția. Altfel, n-am nimic cu ea; a comis-o, treaba ei. 🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

