Trateaza viata cu mai multa rabdare. Nu cu amanare. Cu rabdare.

Posted on Updated on

Înțelegerea adevăratelor motive care stau în spatele unui comportament neplăcut, deviant duce la o altfel de abordare a situației din partea noastră. Ca exemplu, un om supărat zi de zi la locul de muncă înseamnă că și-a ales greșit ori locul de muncă, ori profesia. Dacă vreau să-l ajut, nu-i impun un punct de vedere, despre care cred eu că e cel mai corect (pentru că îmi aparține), ci îl îndrum să-și descopere cu adevărat menirea, bucuria, plăcera de a face ceva și locul cel mai potrivit pentru el. Dar îl susțin să descopere toate astea singur, nu-l pedepsesc pentru toate supărările la care m-a făcut părtaș.

Frica, nesiguranța, rușinea, vina sunt stări care apasă crunt. Mai multă empatie, mai multă înțelegere provoacă mai bune rezultate. Hai Sus!🙂

furie

7 thoughts on “Trateaza viata cu mai multa rabdare. Nu cu amanare. Cu rabdare.

    Irina Arsene said:
    Iulie 29, 2015 la 9:48 am

    Si cum il ajuti? Punându-i intrebari? Ce intrebari sunt potrivite?

      drstoica responded:
      Iulie 29, 2015 la 11:44 am

      Da, punându-i întrebări. Nu există instrument mai bun de comunicare, de înțelegere, de stimulare de resurse decât întrebările potrivite. Acele întrebări care nu-l fac să resimtă o presiune, care nu-l tensionează și mai mult, ci care, validându-i emoțiile pe care e clar că le are, îl ajută să se prindă că nu procedează cel mai corect, că mai există și alte variante, că nu-i ești inamic, că îl înțelegi și ești gata să cauți o soluție împreună cu el.

    sufludefemeie said:
    Iulie 30, 2015 la 2:25 pm

    şi dacă persoana în cauză nu e comunicativă şi e o fire introvertită… am întâlnit multe cazuri de genul… şi crede-ţi-mă că ştiu să descos oameni, dar cu unii nu pot.. nu mă lasă…

      drstoica responded:
      Iulie 30, 2015 la 2:35 pm

      Te cred, cunosc și eu astfel de persoane. Dar dacă tu le stimulezi permanent încrederea, siguranța, resursele de care au nevoie, iar ele continuă să rămână închise, nu ai ce face. Nu poți ajuta pe cineva cu forța. Binele făcut cu forța nu e bine. Se întoarce împotriva ta, mai devreme sau mai târziu.
      Ca o sugestie, încearcă să observi oamenii dincolo de ceea ce se vede și de ceea ce fac în aparență. Există mai multe limbaje, în funcție de profilul de personalitate. Când ajungi să vorbești cuiva pe limba lui, e ca și cum ai fi găsit cheița fermecată.🙂 Îți recomand, dacă-mi dai voie, „Cele cinci limbaje ale iubirii”, de Gary Chapman. Cinci limbaje care nu au legătură doar cu iubirea, ci cu felul omului de a înțelege lucrurile, viața.
      Dacă mie mi se pare că-ți pasă de mine numai atunci când, de exemplu, îmi faci un cadou (oricare ar fi el), s-ar putea ca tu să-mi arăți că-ți pasă petrecând mai mult timp împreună. Și situația rămâne neplăcută. De ce? Fiindcă „păsarea”, implicarea e înțeleasă diferit de fiecare dintre noi. Trebuie să învățăm „limbi străine”.🙂 Nu e atât de greu.

        sufludefemeie said:
        Iulie 30, 2015 la 2:51 pm

        Doctore, MULTUMESC! cu privitul dincolo de ceea ce se vede nu am mari probleme, cu expusul părerilor și cu alegerea cuvintelor potrivite am uneori…

          drstoica responded:
          Iulie 30, 2015 la 4:13 pm

          Și eu mulțumesc! Mie îmi place mult o vorbă: Atitudinea îți decide Altitudinea. Asta înseamnă că abilitățile emoționale sunt predictori de performanță mult mai buni decât abilitățile tehnice. Când îți formezi atitudinea potrivită în fiecare împrejurare, oamenii se vor ruga să le stai aproape.🙂 Fiindcă atitudinea potrivită te determină și te ajută să înveți orice, te ajută să comunici, te ajută să înțelegi și să aplici cu din ce în ce mai mare succes.

      sufludefemeie said:
      Iulie 30, 2015 la 2:54 pm

      cu permisiunea dvs aș vrea să îmi corectez greșeala : credeți-ți-mă in credeți-mă.

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

