„Etichetele sunt pentru cutii, nu pentru oameni.” (VIDEO)

Posted on Updated on

coca-colaConform studiilor psiho-sociologice, îți ia 7 secunde să pui cuiva o etichetă bazată exclusiv pe aparențe. 7 secunde în care decizi cât de bun sau de rău este cel din fața ta. După primele 7 secunde, poți renunța la o comunicare de calitate pentru că ți-ai format deja o părere despre interlocutor. Dar sunt oare de ajuns 7 secunde pentru a cunoaște un om?!?

Putere nu înseamnă să-l controlezi pe celălalt, ci să ai atenția + răbdarea de a-l cunoaște mai bine. Rămâi un fin observator al lumii înconjurătoare și lumea te va răsplăti pentru asta exact cu atitudinea pe care tu o ai față de ea. Dar perseverează în exercițiul non-etichetării până ce oamenii se vor convinge că tu ești altfel, că nu-i asculți doar ca să le dai replica. Îi asculți pentru că îți pasă de ceea ce spun, îți pasă de ei.

E impresionant experimentul social făcut de Coca-Cola! Fiecare dintre persoanele implicate e cel puțin uimită la final. Apar, inevitabil, acele întrebări profunde pe care le respingi din superficialitate, de obicei. Iar campania companiei americane este, din nou, plină de creativitate, de originalitate, de înțelepciune. Putem lua doar pilda spotului, dincolo de produsul promovat.

„Etichetele sunt pentru cutii, nu pentru oameni.” Pfff… cât de puternic e mesajul!!!

„Într-o perioadă în care chestiunile legate de egalitate și prejudecățile sunt subiecte fierbinți în toată lumea, cum poate un brand precum Coca-Cola să intre în discuție? În Orientul Mijlociu, în timpul Ramadanului, unul dintre cele mai cunoscute branduri din lume a renunțat la logo, în ideea de a promova o lume fără etichete și prejudecăți”, au explicat reprezentanții companiei.

Au avut curaj să facă asta în zona arabă. O astfel de campanie ar putea duce la scăderea vânzărilor, nu la creșterea lor. Și-au asumat, însă, orice variantă de rezultat și au făcut campania.

Spotul ăsta spune o poveste. 6 bărbați, care nu se cunoșteau deloc între ei, de naționalități diferite, au fost puși, în întuneric, la aceeași masă, spre a se conversa și a se cunoaște reciproc timp de câteva minute. Apoi, s-a aprins lumina.🙂 Interesant, nu?

11 thoughts on “„Etichetele sunt pentru cutii, nu pentru oameni.” (VIDEO)

    Poteci de dor said:
    Iulie 15, 2015 la 1:24 pm

    Minunaaaat! Super experiment! Nici nu mai ştiu ce să spun. Mă mai uit o dată, cel mai bine.😀

      drstoica responded:
      Iulie 15, 2015 la 6:13 pm

      Ăsta e un moment la care mi-ar plăcea să ne spunem tot mai mulți, să facem exercițiul ăsta și să ne lăsăm transformați interior de rezultate.🙂

    Gabriela said:
    Iulie 15, 2015 la 3:58 pm

    WoW. De-a dreptul impresionat și de admirat! Mulțumesc că ai împărțit și cu noi!🙂

    samewhiteblue said:
    Iulie 15, 2015 la 6:42 pm

    Cândva am suferit din cauza etichetării…până mi-am dat seama că nu se merită. Oricum…e dureroasă, pentru că, de cele mai multe ori, ca să nu spun întotdeauna, e greșită!

      drstoica responded:
      Iulie 15, 2015 la 8:45 pm

      Așa e, ÎNTOTDEAUNA e greșită. Dar devine nedureroasă dacă îți educi mintea în spiritul încrederii în sine. Cu cât încrederea în propria persoană crește, cu atât orgoliul scade, iar lumea exterioară nu mai poate avea niciun control asupra ta.

    Laurentiu said:
    Iulie 16, 2015 la 2:35 pm

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s