Orice actiune e mai buna decat inactiunea

Posted on Updated on

valoareAtenție la cărțile de dezvoltare personală! Ele îți pot fi un prieten extraordinar sau, dimpotrivă, un dușman real. Citindu-le, ori te ridici de pe canapea și începi să faci, să experimentezi, să riști, să schimbi, să te transformi… ori rămâi pe canapea, simțind cum crește motivația în tine, cum ți se schimbă emoțiile în bine, cum îți recapeți încrederea, cum aștepți să se schimbe lucrurile, dar nu faci nimic pentru că ai tot timpul de citit și n-a venit încă momentul potrivit să și aplici ce citești. Aplicația e decisivă! E diferența care face diferența.

În fiecare carte de dezvoltare personală, de orice fel ar fi ea (spiritualitate, psihologie, motivație, nlp, hipnoză/autohipnoză, constelații sistemice etc), e ceva de pus în practică. Poate un exercițiu dat acolo concret, poate niște sugestii de comportament conștient, poate exemple ale unor personaje care au făcut și au reușit…

Este singura cale de a schimba ceva: nu aștepta să se schimbe de la sine! Vorbesc din proprie experiență. Mi-a luat vreun an de zile până am înțeles că a învăța nu e suficient pentru a transforma. Fiindcă motivația durează, ca minunea, trei zile. Or, tu vrei o schimbare durabilă, repetabilă, cu efecte maxime. Există o vorbă: timpul le rezolvă pe toate. NU. Timpul nu rezolvă nimic dacă tu nu participi, dacă tu nu te implici în mod real. După câteva zeci de cărți citite și așteptare în zadar, după suferința personală care simțeam că nu se mai termină și mă omoară cu zile, mi-am dat seama că acțiunea e mult mai importantă, indiferent cât de tare cred sau nu în rezultatele sale. Că trebuie „să fac”, indiferent cât de bine mă pricep sau cât de greu îmi vine. Iar schimbarea s-a declanșat uimitor de repede, s-a produs în mod accelerat, m-a dus într-un punct în care, simțind maxim succesul din mintea mea, am ales să-i mai ajut și pe alții. Așa am renunțat la televiziune, la felul în care se face ea în ziua de azi.🙂 Și te asigur că mi-e tare bine, că mă simt extraordinar cu toate activitățile mele cotidiene și cu rezultatele lor. Lucrul cu oamenii îmi aduce satisfacții greu de descris în cuvinte.

 

3 thoughts on “Orice actiune e mai buna decat inactiunea

    Gabriela said:
    Iulie 14, 2015 la 1:51 pm

    Că bine zici tu aici.
    Poate părea greu să schimbi ceva având în vedere că în ziua de azi trăim foarte mult în clișee.” Timpul le rezolvă pe toate – doar timpul ne va spune” e unul din cele mai mari clișee în opinia mea. Pentru că te culci pe o ureche și aștepți să se rezolve cumva. De acord că nu se aplică în orice situație, dar asta e excepția. Dacă vrei ceva și nu acționezi, o să o facă altcineva pentru el/ea și nu o să-ți convină când o să vezi altul se bucură de ceea ce ar fi trebuit să ai tu, să fi făcut tu. O zic pentru că am trăit-o personal și mi-am făcut mult rău din asta. Până am realizat că nu am nimic de pierdut, absolut nimic. Pe principiul „nu te aștepta la rezultate diferite dacă în fiecare zi faci același lucru”. Și am mai realizat ceva: dacă te plângi că ” (de ce ) trebuie să fac asta/lucrul ăsta”, însemna că încă nu ești conștient de valoarea pe care ți-o poate aduce acel ceva , oricât de mic ar fi sau nesemnificativ ar părea.
    Când trăiești doar ca să aștepți să se întâmple ceva, doar ca să ieși din rutină, e de rău. La fel ca atunci când aștepți să fii întrebat să faci ceva, să fii invitat undeva. E foarte probabil că nu o să fii întrebat sau invitat niciodată. Nu mai bine iei atitudine și măcar încerci? Îți place de cineva și nu dă semne că te-ar invita în oraș? Invită-l/o tu! Vrei cu ardoare să mergi la un concert, dar nu vrea să meargă nimeni cu tine? Du-te oricum. Nu o să fii singur/ă, or să mai fie alți 5000 de oameni acolo. Ai o idee, dar nu ești îndeajuns de sigur/ă că o să fie acceptată? Nu ai de unde să știi dacă nu încerci să o expui. Sunt câteva exemple trăite de mine, la început am avut numai de pierdut din cauza nesiguranței mele, dar când am realizat că se poate și altfel, a fost de mii de ori mai bine. Da, poate să fie jenant, penibil, rușinos, un eșec, o respingere câteodată, dar dacă nu iei atitudine, poți să ratezi niște situații unice din care poți învăța, crește, distra etc.
    Ui, aș scrie romane pe tema asta, dar mă opresc aici.
    Concluzia de încheiere: Dacă îți place ceea ce faci și ești conștient (și mândru) de satisfacțiile aduse, însemnă că ești un om împlinit. Și acest lucru se vede cel mai bine ]n postările tale dragă Cătălin, și pentru asta ai toată admirația mea!🙂

      drstoica responded:
      Iulie 14, 2015 la 2:44 pm

      Da, Gabi, poate fi oricum dacă o faci. Poate fi jenant, poți fi respins, poți pierde ceva… dar vei învăța, vei ști cum să o faci data viitoare mai bine, nu să nu o mai faci deloc. Oamenii de succes au succes tocmai pentru că nu se tem să greșească, pentru că iau viața în piept, nu se lasă doborâți de ea. E comod să spunem: „n-am ce face, e imposibil, nu mă mai pot schimba acum”. Dar e inutil.
      Când faci ceea ce-ți dorești, ceea ce-ți place să faci, SIGUR vei avea rezultate măcar interesante! Iar ele se vor îmbunătăți pe măsură ce tot faci. Însă nu poți îmbunătăți niște rezultate înainte de a avea unele, oricare ar fi ele.
      Îți mulțumesc, Gabi! Să ai o zi de-a dreptul perfectă!🙂

        Gabriela said:
        Iulie 14, 2015 la 3:42 pm

        Mulțumesc, la fel și pentru tine!🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

