Succesul. Uite-l, nu mai e!

Publicat pe

limbajStudiind oamenii în general (inclusiv pe mine), am observat care sunt principalele două motive pentru care unii nu au succes atunci când nu au succes sau cum îl pierd atunci când îl pierd.

Cei care nu ajung „niciodată” să aibă succes, indiferent din ce punct de vedere vorbim despre el, pur și simplu nu reușesc să recunoască succesul. Sunt veșnic nemulțumiți, niciodată nu le ajunge nimic și transformă reușitele în banalități, în momente neimportante. Pentru că zilnic, ei se gândesc mult mai puțin la ceea ce sunt, ce pot face și ce au, și mult prea des la ceea ce încă nu sunt, nu pot face, nu au.

Iar succesul se întărește și se amplifică doar atunci când mintea, cu mecanismul său cognitiv și emoțional, îl recunoaște în cele mai mărunte situații, îl învață și-l reproduce tot mai des.

Al doilea motiv pentru care nu trăim succesul este dat de faptul că, atunci când îl avem și chiar îl conștientizăm, ne pierdem echilibrul. Începem să credem că tot succesul ăla ni se cuvine, începem să ne simțim superiori, să vrem să le arătăm ostentativ celorlalți cât succes avem noi. Ajungem în vârf, dar ajungem singuri. Prea singuri. Și asta nu e niciodată plăcut, dar dăm vina pe ceilalți, pe toți ceilalți pentru că noi suntem singuri acolo.

Dacă ne-am gestiona mai bine succesul, dacă am continua să ne comportăm exact ca atunci când făceam tot ce trebuia pentru a dobândi succesul, el s-ar amplifica în continuare. Dacă de acolo, de pe culme, privim în jos aruncând săgeți, succesul dispare mai repede decât s-a instalat.

Am cunoscut pe facebook o persoană al cărei succes chiar l-am urmărit în evoluția sa. Am putut observa ce posta, cum posta, cum comenta, iar oamenii se adunau în jurul său din ce în ce mai mulți.

Acum, atitudinea persoanei e una schimbată. Am observat că nu mai suportă comentarii care nu-i dau dreptate, oricât de decente ar fi. Îi jignește pe oameni fără să se exprime vulgar. Simți mânia din scrisul său. Și aroganța civilizată. Subiectele abordate sunt tot mai negativiste, deși omul înainte nu era așa. Dimpotrivă!

Când are succes, cineva poate cădea în această capcană: să vrea neapărat să-l placă TOATĂ lumea! Să nu mai accepte că, indiferent ce-ar face, vor fi mereu unii care nu-l vor aplauda; dimpotrivă. Nu din cauza lui, nu din cauza lor. Ci pentru că e firesc să fim diferiți.

Însă ce faci atunci când vrei totuși să te placă tot mai multă lume? Te comporți astfel încât să fii un exemplu bun pentru cât mai multă lume. Să te admire, măcar în gând.

Și, probabil, dacă ai încerca să-i explici blând ce s-a schimbat la el, îl vei înfuria și te va elimina din lista de prieteni.🙂 E un om de valoare, doar că uită asta din când în când și tinde să se impună cu forța. Forța nu înseamnă putere. Înseamnă lipsa ei.

Recunosc, eu nu i-am spus nimic din toate astea. Nu-mi permit să-i reproșez ceva în mod direct. Chiar de n-ar fi un reproș, așa i-ar părea, cred. Însă învăț pentru mine; învăț cum să nu mă schimb eu niciodată. Învăț încă și mai mult acceptarea de care n-am fost dintotdeauna în stare. Învăț să devin exact ceea ce eu mă aștept ca restul lumii să devină. Mulțumesc.

Ai curaj să fii un om bun! Să fii bun cu oamenii, chiar dacă ți se pare că ei nu sunt buni cu tine. Asta chiar înseamnă putere și te va ajuta enorm.

9 gânduri despre „Succesul. Uite-l, nu mai e!

    Gabriela a spus:
    Iunie 30, 2015 la 8:01 pm

    Iti multumesc pentru articol! Oare se aplica si la oamenii „de rand” care au ajuns la un anumit statut (nu financiar sau popular) cand se cred putin mai buni decat altii din cauza alegerilor facute/circumstantelor , si care nu mai au rabdare sa-i asculte pe cei din jur cum se plang de tot, cum se complac sau cum se saboteaza pe ei insisi? Pentru ca ma simt vinovata de acest lucru si nu-mi pot da seama daca e normal sau nu….:(

      drstoica a răspuns:
      Iulie 1, 2015 la 12:27 am

      Și eu mulțumesc, Gabi!
      Succesul se referă la orice domeniu al vieții în care ajungem să fim cu adevărat buni și lucrurile să curgă aproape de la sine. Fericirea presupune succes în cât mai multe domenii de viață.
      Nu știu dacă înțeleg foarte bine în ce postură te afli, dar răspund întrebării.🙂 A nu-i mai asculta zilnic pe cei care se plâng încontinuu, pe cei care nu găsesc decât rareori aspectele plăcute ale vieții reprezintă un pas către schimbarea cercului intern și, implicit, către propriul succes. E una dintre legile leadershipului personal: îi susții pe oameni să se dezvolte odată cu tine; dar dacă ei nu vor decât să le urmărești autosabotarea, îi lași în pace și te înconjori de cei care îți primesc valoarea oferită și, simultan, îți oferă valoare, la rândul lor. Numai așa creștem. Nu uita: ești/devii media celor 5 persoane cu care intri cel mai des în contact zi de zi.

    adrian0602 a spus:
    Iunie 30, 2015 la 8:44 pm

    Reblogged this on adriandc.

      Gabriela a spus:
      Iulie 1, 2015 la 10:26 am

      Mulțumesc mult pentru răspuns! Referitor la postura în care mă aflu, problema e că încă îi judec pe cei din jurul meu, nu pot să mă abțin când îi aud cum se plâng de fiecare zi de luni, de fiecare zi ploioasă, de tot și toate etc. Eu îmi doresc ca toți oamenii să iasă din colivia lor și să devină cea mai bună versiune a lor. Așa cum am făcut și fac eu. Eu lucrez la cea mai bună versiune a mea în fiecare zi. Fac doar lucrurile pe care mi le doresc și care îmi aduc beneficiile dorite (cu mici excepții), și am învățat să nu mă mai plâng și folosesc totul în avantajul meu. Și tocmai că la media celor 5-10 persoane mă raportez mereu, și nu sunt mulțumită deloc, chiar dacă am tot schimbat aceste persoane….Poate sunt eu prea pretențioasă sau poate încă sunt în luptă cu mine…

        drstoica a răspuns:
        Iulie 1, 2015 la 2:51 pm

        Foarte frumos ceea ce-mi scrii, Gabriela! Chiar ești pe drumul cel mai bun, să știi.
        Observă dacă ceea ce faci pentru a schimba cercul intern, anturajul este cea mai bună cale de a schimba. Nu o face obsesiv. Împacă-te cu tine, cu ceea ce ai acum, cu așteptarea acelor oameni pe care chiar îți face plăcere să-i ai în jurul tău. Creează-te pe tine și lasă-i pe oameni să vadă cum o faci, să vadă ce devii. Nu le cere nimic; doar lasă-i să primească dacă vor. Iar legea magnetismului va funcționa perfect, exact așa cum funcționează ea în fiecare clipă a vieților noastre.🙂
        Dacă ești din București, poate ne vedem la un curs de leadership, de relaționare, de influențare cu integritate, de dezvoltare personală, cu instrumente concrete și inimaginabil de eficiente încă de la prima lor folosire.🙂

          Gabriela a spus:
          Iulie 2, 2015 la 9:00 am

          Da, sunt din București. Mi-ar face plăcere să particip la un astfel de curs. Îți multumesc. O zi remarcabilă să ai!🙂

            drstoica a răspuns:
            Iulie 2, 2015 la 11:02 am

            Zi excelentă și ție! Neapărat!🙂

    Brigitte Mode a spus:
    Iulie 2, 2015 la 9:49 am

    Salut Catalin, iti multumesc pentru aceste e.mailuri de mare ajutor. Sincer ma indemni sa imi imbunatatesc cunostintele si tocmai asta a fost un motiv important pentru care m-am bucurat cand am auzit ca vei tine curs la noi. DA …am rumegat mai bine aseara ce spuneai tu…da , ai dreptate era vorba de acceptari in mare proportie apoi tolerante. Dar eram prea subiectiv in exemplul dat si deaceea ma inversunam sa o tin pe a mea :)) . O zi frumoasa Catalin.

      drstoica a răspuns:
      Iulie 2, 2015 la 11:08 am

      Sincer, și eu mă bucur cât n-am cuvinte să exprim când văd cum oamenii se descoperă mai bine pe ei înșiși, nu se satură de așa ceva și realmente își schimbă viețile, și le fac încă și mai frumoase, pentru că deja conștientizează tot mai multe mecanisme aplicabile, de succes personal evident.
      De aceea eu povestesc, pun niște întrebări, apoi îl las pe om să tot descopere cum îi stau lucrurile cu adevărat, fără să-l invalidez deloc agresiv, fiindcă nu de asta are nevoie. Eu poate nu mai aflu care-s rezultatele. Însă important este ca EL să mai transforme ceva interior în propriul beneficiu și să se bucure de beneficiu.
      Mulțumesc mult pentru că ne cunoaștem și să ai o zi de-a dreptul perfectă!🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

