Placerea de a ne vaita de ceva

Posted on Updated on

relaxareaAvem, de regulă, impresia că fericirea personală depinde de ceea ce fac sau de ceea ce nu vor să facă alții în funcție de preferințele noastre. Și-i chinuim cel mai mult în felul acesta pe cei dragi, pe cei mai apropiați. Când cel de lângă tine „nu te ascultă”, apare supărarea, intri în panică, îți strică ziua, viața ta devine gri din cauza persoanei care nu te ascultă. Problema este că nici măcar tu nu te asculți. Creezi reguli și impuneri care se aplică oricui, numai ție nu.

Odată, cineva l-a întrebat pe Mulla Nasrudin de ce este atât de trist.

Nasrudin: „Soția mea a insistat să nu mai beau, să nu mai fumez, să nu mai pierd vremea prin oraș cu prietenii. Așa că, unul după altul, am renunțat la aceste lucruri.”

Prietenul lui Nasrudin i-a replicat uimit: „Băi, băiatule, ce putere de caracter ai! Soția ta trebuie să fie deja foarte fericită, este?”

Nasrudin: „Tocmai: nu este. Acum nu mai are de ce se plânge, aşa că este foarte nefericită. Începem să vorbim, dar nu mai găsește nicio problemă, niciun vinovat. Acum nu mă mai poate face responsabil pe mine pentru nefericirea ei. Credeam că dacă o să renunţ la toate acele lucruri, o voi vedea mai fericită, dar a devenit mai nefericită ca oricând.”

Viciile, greșelile, defectele inacceptabile pe care le vedem la alții și ne obsedează, ne disperă zilnic, își au corespondentul în propriile noastre persoane, sub o altă formă, deși refuzăm să vedem asta. Și un om care nu crede că el greșește cu ceva nu se poate schimba. Cei care au respectivele defecte și le vor corecta numai dacă vor vrea ei, nu dacă le impunem noi, oricâtă dreptate am avea.

5 thoughts on “Placerea de a ne vaita de ceva

    ane said:
    Iunie 28, 2015 la 1:50 pm

    depinde, cum, unde de relaxezi🙂

      drstoica responded:
      Iunie 28, 2015 la 9:32 pm

      Din păcate, noi am fost învățați că relaxarea este echivalentă cu neimplicarea, cu nepăsarea, cu neconcentrarea; nu cunoaștem cu adevărat conceptul de relaxare și beneficiile ei. Nici eu nu am știut și nu am înțeles astea până acum câțiva ani. Dar mi-a trecut.🙂 În realitate, avem nevoie de relaxare în absolut orice situație, oricum, oriunde. Când nu o ai, cazi mult mai repede, te pripești, nu găsești soluția, situația pare grea și, culmea, ești sigură că în acea situație nu ai voie să te relaxezi…
      În hipnoză, se obțin rezultate extraordinare tocmai pentru că hipnoterapeutul ajută mintea conștientă a clientului, a exploratorului să se relaxeze, lăsând mintea subconștientă să aducă la suprafață resursele, să le facă ușor și repede accesibile. Ceea ce se și întâmplă, de fiecare dată.

        ane said:
        Iunie 28, 2015 la 9:41 pm

        o activitate care iti place este o relaxare, nu ne place tot ce facem de aceea apare stresul, oboseala , depui mai mult efort si relaxari mai dese🙂. Nu sunt adepta hipnozei, resping orice forma de „agresivitate” asupra creierului.

          drstoica responded:
          Iunie 28, 2015 la 11:19 pm

          Până și responsabilizarea se poate face în condiții de relaxare, măcar parțială.🙂
          Hipnoza, agresivitate asupra creierului? Te-aș întreba doar atât: de câte ori ai încercat? Exact, știu răspunsul. E ca și cum ai spune: o înghețată, agresivitate asupra gâtului, n-am să mănânc niciodată.🙂
          Dar bineînțeles că e o alegere care numai de tine depinde. Am trecut și eu prin faze de negare, iar apoi mă întrebam de ce am negat tot ce am negat fără să știu suficiente lucruri despre. Răspunsul: pentru că nu eram încă pregătit să depășesc niște autolimitări, nu aveam încă disponibilitatea să trec cât mai ușor și mai repede, în mod real, peste probleme.

    adrian0602 said:
    Iunie 28, 2015 la 5:01 pm

    Reblogged this on adriandc.

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

