The Spectacular Now. Mereu Acum

Publicat pe Actualizat pe

The_Spectacular_Now_2013A trăi în prezent nu înseamnă a o face condiționat de trecut ori fără niciun viitor. Înseamnă a trăi acum ceea ce simți că e cel mai bine pentru tine, știind că ceea ce faci astăzi îți va decide ziua de mâine.

Povestea filmului e simplă. Sutter e un adolescent în ultimul an de liceu. Prieten cu toată lumea, un rebel cuminte în felul său, tânjind mereu după o dușcă mică, isteț, amuzant și singur. Singur în el, fiindcă asta consideră că merită. Și se însingurează și în afară.

Îi e dor de tatăl său, pe care nu l-a mai văzut de mulți ani. A crescut alături de mamă și de sora mai mare (Holly). Tatăl a rămas în memorie cu imaginea unui paria. Se prea poate ca mama să aibă dreptate.

Sutter: Holl… am vorbit si la telefon… Voiam sa te întreb despre tata. 

Holly: Vrei sa sapi dupa asta?

Sutter: Sa sap? Pe bune, tata nu e cineva dupa care „sa sapi”. E… totusi tata, e super! Îti amintesti? Obisnuia sa ne spuna povesti în cort, în curtea din spatele casei.

Holly: Poate tie.

Sutter: Ok, dar îti amintesti când am fost împreuna în excursia din Mexic si ne-a pus sa mergem pe la oameni sa-i întrebam unde e Muzeul Belt Buckle si de ce nu gaseam pe nicaieri înghetata cu anghinare? A fost hilar. Nu te uita asa, chiar a fost amuzant!

Holly: A fost jenant. 

Sutter: Nu; a fost amuzant. Oamenii ne iubeau. 

Holly: Te iubeau pentru ca erai mic si dragut. 

Sutter: Baietii te placeau maxim. Erau înnebuniti dupa tine. Ziceau că esti o „muchacha” super! Îti placea asta.

Holly: Pai… da. Macar stia cum sa-si faca prieteni.

Sutter: Chiar stia.

Avem întotdeauna detalii diferite ale poveștii, am văzut oamenii și lucrurile diferit, chiar dacă, aparent, am trăit împreună aceleași întâmplări. Sunt 360 de unghiuri din care poți privi ceva sau pe cineva. Dacă vrei, poți recadra situația până se îmbunătățește imaginea și, implicit, starea interioară. Numai dacă vrei.

Sutter se desparte de Cassidy și o cunoaște pe Aimee. O plăcea mult pe Cassidy și nu vrea decât să o ajute pe Aimee. De care se atașează apoi în mod real. Habar nu are cum e să rămână lângă cineva fără să se teamă că-i va face rău sau că i se va face rău. Nu știe, dar nici măcar nu știe că nu știe.

Sutter: Domnule decan, numele meu este Sutter Keely si am 18 ani. Comparativ cu alti copii, nu am avut cine stie ce greutati. Adica, nu chiar. S-au mai întâmplat niste lucruri urâte… dar oricui i se mai întâmpla, nu? Adevarata provocare în viata mea, greutatile reale sunt eu. Întotdeauna am fost eu. Sau atâta timp cât îmi amintesc. Nu s-a întâmplat nici macar o data sa nu-mi fie frica. Frica de esec. Frica de a dezamagi oamenii. Frica de a-i rani si de a fi ranit. Înainte, tineam garda sus si ma axam pe alte lucruri, pe alte persoane… asa încât sa nu pot simti frica. Si, în felul asta, credeam ca nimic rau nu mi se poate întâmpla. Am dat-o în bara. Nu numai ca am oprit durerea. Am oprit tot. Si bun, si rau. Pâna când nu a mai ramas nimic. E bine sa traiesti doar în prezent. Dar cea mai buna parte la „prezent” este ca va fi unul si mâine. Si voi începe sa le fac sa conteze.

Dintr-o poveste de viață poți trage o concluzie de genul: „ce mizerie, nimic nu mai merită, îmi bag picioarele odată pentru totdeauna!”… sau te poți întreba: „oare ce am de învățat de aici, astfel încât data viitoare să nu mi se mai întâmple la fel?”. E o alegere. Viața în sine e o sumă de alegeri personale. Nu-i lăsa pe alții, nu lăsa trecutul să aleagă în locul tău!

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

