Cum sa reusesti atunci cand nu crezi ca poti.

Publicat pe

actiune-succesLipsa încrederii în sine îi face pe oameni să nu se poată privi în oglindă decât pentru a-și vedea freza, fardul ori dacă s-au îmbrăcat după cum dictează moda, societatea. Din cauză că cei care au o imagine, o stimă, un respect de sine mult prea scăzute, se consideră adesea inferiori ori se simt permanent niște victime ale celor din jur. Cândva, demult, e foarte probabil să fi fost cu adevărat victime, iar programul ăsta interior (mental-emoțional) s-a instalat odată pentru totdeauna, rulând în mod inconștient, fie că vor, fie că nu vor să accepte asta. Ceea ce duce la una din două atitudini: 1.se închid în ei și acceptă lipsa de valoare pe care le-o dă societatea/anturajul, așezându-se mereu în ultimul rând pentru a nu fi văzuți… ori 2.devin extrem de protectori cu sine, egoiști, fiind de părere că așa e firesc dacă vrei să supraviețuiești.

Cu cât te străduiești să adaugi mai multă valoare celorlalți, susținându-i să se dezvolte, să crească, să le fie bine, cu atât îți conferi ție mai multă valoare. Respectându-i și ajutându-i pe alții, chiar și atunci când ei nu o fac, începi să-ți schimbi în mod sigur părerea despre tine, despre capacitățile tale, despre cum arată și cum poate arăta propria ta viață. Este greu să ai o părere proastă despre tine atunci când faci bine celor din jur. Iar dacă tu începi să pui alt preț pe tine, o vor face automat și ceilalți. Fiindcă ceilalți te consideră (în mod inconștient) atât de bun pe cât te consideri tu însuți.

În tot ceea ce-ți stabilești ca obiectiv, întreabă-te și răspunde-ți în scris: îmi place să fac acest lucru? de ce anume îmi place? (și fă o listă cu motivele.) ce sunt dispus/ă să fac pentru a-mi atinge obiectivul, pentru a-mi împlini visul? ce abilități, ce calități am care pot contribui decisiv la atingerea obiectivului? ce am de învățat de aici și cum mă ajută asta să reușesc în continuare? ce oameni aduc lângă mine ca să facem împreună?

Atitudinea îți decide Altitudinea! Spor la succese!🙂

7 gânduri despre „Cum sa reusesti atunci cand nu crezi ca poti.

    DORA a spus:
    Iunie 24, 2015 la 6:12 pm

    Articolul ăsta mi-a readus în minte o chestie deșteaptă pe care am auzit-o de curând: cel mai aprig inamic al încrederii în noi suntem chiar noi. Și pe cât de aprig acest adversar este, pe atât este de parșiv, pentru că luptă în ambele tabere.

      drstoica a răspuns:
      Iunie 24, 2015 la 9:21 pm

      Luptă și el acolo unde este invitat să lupte, Dora.🙂 Ne-ar fi incredibil de loial dacă l-am lua cu noi și i-am pune pe umeri responsabilitatea victoriilor noastre. Cu gândul la victorie, nu la înfrângere. Abia așteaptă.🙂

        DORA a spus:
        Iunie 25, 2015 la 12:03 am

        N-apucă să se bucure de victorie că începe să îl mustre conștiința. Și e cotoroanță mare, conștiința asta. :))

          drstoica a răspuns:
          Iunie 25, 2015 la 12:06 am

          :)))

    adrian0602 a spus:
    Iunie 24, 2015 la 10:20 pm

    Reblogged this on adriandc.

    codrutadudau a spus:
    Iunie 25, 2015 la 8:45 pm

    Hm, ma incadrez in categoria persoanelor care nu au incredere in ele. Cred ca acum stiu de unde sa incep sa rezolv asta :))

      drstoica a răspuns:
      Iunie 25, 2015 la 9:06 pm

      Abia aștept să-mi povestești despre noile rezultate!🙂 Baftă!

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

