Nu poți s-o crezi, nu? :)

Publicat pe Actualizat pe

incredereSorcha Sills, o tânără americancă, a decis să nu mai locuiască într-o singură țară. Așa încât, cu multă pasiune și destul curaj, a devenit expat profesionist.🙂 Se mută din când în când în altă parte, fără nicio reținere. Scrie și predă, ca să trăiască. Învață tot ce-i oferă țara în care se află, ca să se simtă bine. Când consideră că a acumulat suficient, schimbă „casa”. A fost în incredibil de multe locuri. Și peste tot se minunează de ceea ce îi oferă viața. Ca-ntotdeauna, frumusețea stă în ochii privitorului.

Acum e în România.

Și tocmai a publicat un articol pentru americanii ei: „7 motive pentru care să ne mutăm cu toții în România chiar acum”. La citirea acestui titlu, mulți de-ai noștri o înjură cu foc. Alții se bucură și se simt mândri că un american poate vorbi astfel despre România. În fine, mai sunt unii care învață ceva profund din vorbele fetei. Care își dau voie să înțeleagă viața și altfel decât i se prezintă ea la televizor sau pe internet. Sorcha Sills: „Când aud de România, mulți oameni se gândesc la cai și căruțe, la orfani și vampiri. Ei habar n-au că țara asta are cel mai rapid internet din Europa. Și costă doar 12 dolari pe lună.” Ăsta e primul motiv din listă.

sorcha-sillsPovestește în continuare, foarte încântată, de Transfăgărășan, de faptul că inclusiv Top Gear s-a filmat cândva pe-acolo. Se bucură să învețe limba română, despre care spune că nu e una prea grea pentru vorbitorii nativi de limbă engleză. „În România, găsești tot ce vrei: mare, munte, locuri extraordinare pe unde să te plimbi, să schiezi, să fii în mijlocul naturii…” Vinul i se pare de excepție și ieftin. Iar oamenii… oamenii îi plac la nebunie! Poți să crezi că ea ne place mai mult decât ne plăcem noi înșine? Uite, aici e blogul ei. Excelentă sursă de informație și de frumusețe. „Moving to Romania now, in a time of palpable change, may be a decision you will never regret.”

13 gânduri despre „Nu poți s-o crezi, nu? :)

    Robin a spus:
    Mai 4, 2015 la 1:37 pm

    Reblogged this on Sindromul Tecucean.

    krantz a spus:
    Mai 4, 2015 la 3:28 pm

    Cînd vezi că nevoile din viaţa ta sunt de de 4 ori mai ieftine decît cele cu care erai obişnuit în ţară la tine, totul pare wow! Aş fi tare curios să-i văd reacţiile dacă ar fi nevoită să trăiască în Romania dintr-un salariu de 250 de dolari pe lună.
    Altminteri, da, e foarte mişto în România!

      drstoica a răspuns:
      Mai 4, 2015 la 8:14 pm

      Înseamnă că n-ai citit cu atenție ce am scris.🙂 Ea trăiește din ceea ce câștigă aici.
      Iar banii vin doar dacă omul îi atrage mental și comportamental, în niciun caz atunci când se gândește tot timpul că nu-i are și că e greu să-i facă. Pentru că la nivel neuronal, se va strădui permanent, în mod inconștient, să nu-i facă, astfel încât să confirme așteptările. Așteptările celor de la care a învățat că se fac foarte greu și așteptările sale ca membru al unei comunități cu un anumit sistem de credințe și convingeri la care aderă (la fel – inconștient, poate).

    kariris a spus:
    Mai 4, 2015 la 4:02 pm

    Da frumoasa, avem net-ul bun si atat ,conducatori nu avem, sistemul sanitar in aer, invatamantul suspendat, autostrazile lipsesc cu desavarsire, dar in rest e super sa vii sa stai 2-3 luni in minunata tara !

      drstoica a răspuns:
      Mai 4, 2015 la 8:19 pm

      Ea stă mai mult de 2-3 luni. Și își câștigă singură banii. Doar că atitudinea îi decide altitudinea.
      Sincer: un angajator pe cine crezi că angajează dintre doi oameni cu fix aceeași pregătire și experiență? Pe cel care se vaită sau pe cel care crede că totul are o rezolvare? Pe cel care se autovictimizează ca român sau pe cel cu zâmbetul pe buze, decis să învețe zilnic lucruri noi?
      Eu, în toți anii de HR, am angajat destule persoane fără experiență, dar cu atitudinea care-mi spunea că vor învăța repede și bine, în detrimentul celor care aveau diverse rețineri, diverse convingeri că nu se poate, că e greu… Și nu m-am înșelat niciodată până acum, din fericire. Ba mai mult: am învățat că așa funcționează lucrurile și că atitudinea mea îmi atrage permanent tot felul de propuneri și oferte din partea unor oameni care nu m-au văzut în viața lor. Primesc așa ceva inclusiv aici, pe blog. Și fără să pun măcar un CV.🙂

    Pusa a spus:
    Mai 4, 2015 la 6:46 pm

    Ca-i dornica sa vada si sa ”simta” cat mai multe culturi, nu ma mir. Ca-i place Romania si ca a gasit 7 motive pentru care sa-si doreasca cineva sa se mute aici, iar nu ma mira. O cred. Pentru mine este o mirare frumoasa faptul ca cineva strain de neamul nostru gaseste cuvinte calde sa ne descrie, cuvinte pictate cu sufletul. Bravo ei si multumim!

      drstoica a răspuns:
      Mai 4, 2015 la 8:22 pm

      Și eu la fel spun, Pușa. E genul de om cu care rezonez și pe care vreau să-l cunosc. De ce? Pentru că am de învățat cum să mă descurc, cum să-mi placă viața și nu cum să găsesc permanent noduri în papură. Nodurile există, corect. Dar nu mă ajută cu nimic să mă gândesc tot timpul la ele. Dimpotrivă: mă trag înapoi, îmi spun că e greu, că nici nu are rost să încerc. Și nu vreau asta; ar însemna să mă condamn singur la nefericire, fiind sigur că ceilalți sunt de vină.

    Lucica a spus:
    Mai 4, 2015 la 8:24 pm

    Un spirit liber ,demn de toata admiratia ! Candva ,as vrea si eu sa experimentez asta .Cred ca-i minunat sa cunosti mereu oameni si locuri noi ,sa-ti umpli viata cu trairi frumoase .Multumesc pt.postare,Catalin!

      drstoica a răspuns:
      Mai 4, 2015 la 8:38 pm

      Cu mare plăcere, Lucica!
      Și mie recunosc că mi-ar plăcea să experimentez așa ceva. Să merg unde văd cu ochii, să trăiesc acolo o perioadă și, apoi, să plec mai departe. Să acumulez și să mă dezvolt ca om. Fiindcă la asta duce astfel de experiență; te scoate din zona de confort și îți anulează acel tradițional „e greu, nu se poate”, de care ne-am îmbolnăvit cu toții și tot tragem ponoasele, așteptând pe altcineva să ne vindece de asta.🙂

    adrian0602 a spus:
    Mai 5, 2015 la 7:55 am

    Reblogged this on adriandc.

    kariris a spus:
    Mai 5, 2015 la 9:22 am

    Nu sunt genul care se vaita, concediile mi le fac doar in Romania, dupa imi bag masina in service. Cu articolul ai venit exact in perioada cand eu caut si intreb cat se mai da la medic pentru o operatie, ca sunt programata pt interventie si vreau sa ma intorc la fetele mele acasa. La un spital particular ma costa cat venitul meu pe 2 luni, pentru 2 zile de spitalizare asa ca e frumoasa Romania, daca nu ajungi sa iti ceri drepturile. E normal oare sa stau cu frica asta am dat suficient? E normal daca am cotizat vreo 10 ani, cand am nevoie de servicii sa merg la particular? Vezi mie in momentul de fata nu imi place Romania !

      drstoica a răspuns:
      Mai 5, 2015 la 11:33 am

      Eu te cred și nu sunt aici ca să-ți invalidez emoțiile, experiențele. Ele există. Medicina spune că stresul e dat nu de întâmplare în sine, ci de reacția mea la întâmplarea respectivă.
      Tot ceea ce trăim reprezintă rezultatul a tot ceea ce am făcut până în clipa asta în viață, efectul tuturor tiparelor de gândire și comportament. Noi continuăm să facem o mulțime de lucruri chiar și atunci când observăm că nu dau rezultatele dorite, deși noi așa am vrea: să obținem rezultate diferite și mai bune gândind și comportându-ne mereu la fel. E imposibil. Milton Erickson spunea că schimbarea este nu doar posibilă, ci și inevitabilă. Schimbăm ca să supraviețuim, pentru că alții schimbă și o facem și noi de nevoie… ori schimbăm ca să trăim, să fim noi înșine modele pentru cei care schimbă mai greu și mai dureros. Facem schimbări în noi și în viețile noastre până ce primim exact ceea ce ne dorim.
      Îți doresc multă sănătate, liniște și gânduri bune! Să fii bine, bine!

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

