Când oamenii își pierd mințile

Publicat pe

protv_vulpescu_hamletJoi, 23 aprilie, de Ziua Internațională a Cărții, ministrul Culturii, Ionuț Vulpescu, a vorbit despre W. Shakespeare, care a încetat din viață chiar într-o zi de 23 aprilie, și despre Miguel de Cervantes, decedat cu o zi mai devreme decât Shakespeare, în anul 1616.

Tot Vulpescu a anunțat atunci noul TVA de 5% pentru cartea din librăriile românești. Din neatenție, din grabă, din cauza oboselii, poate, omul a spus: „…unii dintre cei mai mari scriitori pe care i-a dat umanitatea: Cervantes și Hamlet”. În mai puțin de două secunde, ministrul a revenit, corectându-se în modul cel mai firesc cu putință: „Shakespeare”. Ascultă la minutul 0.30, linkul de AICI.

ProTv, în nota obișnuită a „obiectivității” mass media din România, a redat știrea în felul următor: „Gafă uriașă a ministrului Culturii, Ionuț Vulpescu. L-a confundat pe celebrul scriitor William Shakespeare cu unul dintre cele mai cunoscute personaje ale sale – Hamlet.” NICIO precizare că ministrul a revenit, corectându-și greșeala fără să-i fi atras nimeni atenția! NICIUN cuvânt despre noul TVA de 5% pentru carte! Atât de mult contează informația curată și cartea în sine pentru ProTv. Și măcar de asta ar fi o situație singulară…

Auzi: „Gafă uriașă!” Hmm… E totul redat în așa fel încât să-ți vină să mai faci o revoluție împotriva cuiva! Să-ți bage în cap că țara asta e plină de proști, că aici nu se poate face niciodată ceva bun. Dar… autorii acestor știri nu realizează că vorbesc despre ei înșiși, despre faptele lor, că scriu despre ceea ce văd în oglindă…

Și, precum ProTv, au reacționat și alte publicații, televiziuni, site-uri de media și de socializare, unde l-au făcut praf pe ministrul Culturii, postând înregistrarea FĂRĂ continuarea în care Vulpescu se corecta singur. Au tăiat rectificarea omului. Iar aspectul cu micșorarea TVA-ului pe carte a trecut total neobservat, bineînțeles.

Goana după mizeria senzațională, obsesia de a-și infecta semenii cu minciuni care „se vând” bine, disperarea după audiențe și după like-uri îi îmbolnăvește pe oameni și îi face manipulatori, respingători. Nimeni nu își cere scuze, nimeni nu se gândește că oricare dintre ei poate greși exact la fel…

Tocmai de aceea, de mai bine de doi ani nu mă mai uit la programele posturilor românești de televiziune. Și mă simt un om mai sănătos la cap, sincer. Reușesc să am propriile valori, să-mi trăiesc propriile convingeri, să-mi împlinesc propriile dorințe și nu pe acelea insuflate de televiziunile care fac totul numai pentru audiențe și pentru bani, din lipsă totală de echilibru.

10 gânduri despre „Când oamenii își pierd mințile

    O fata a spus:
    Aprilie 29, 2015 la 1:49 pm

    Asta-i importanta pe care o da Romania culturii. Imposibil, dar adevarat.

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 29, 2015 la 1:52 pm

      Adevărat… Să începem, însă, noi să reconstruim obiceiuri de consum, de informare, de dezvoltare prin tot ceea ce facem, zi de zi.

    ane a spus:
    Aprilie 29, 2015 la 1:59 pm

    De aceea, oamenii care ar avea ceva de spus in tara asta, au toate motivele sa stea deoparte. Nu vor sa le fie jignita familia si distrusa cariera.

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 30, 2015 la 12:33 am

      Vor sta deoparte până când se vor strânge suficient de mulți, schimbând punctul de masă critică. Apoi, fără scandaluri și în mod firesc, vor deveni cei care vor conduce, care vor inova, care vor schimba ceva… Dar schimbarea aceea apare abia după ce noi înșine ne vom fi schimbat suficient.
      E dureros să-ți fie jignit tot ceea ce iubești în viață. Iar dacă vrem să nu se mai întâmple, e lent, dar e simplu: închidem televizoarele și informatorii de tip tabloid. Când vor observa asta, cei în cauză vor descoperi că scandalul nu se mai vinde la fel ca înainte și vor fi nevoiți să-și schimbe atitudinea.

    Pusa a spus:
    Aprilie 29, 2015 la 2:29 pm

    Frumos ce faci tu, aici!!!!
    Sincer, am citi pe undeva stirea si mi-am zis ca nu-i primul demnitar care gafeaza si probabil nici ultimul. Nici nu pot sune cat sunt de indignata! Oare de ce trebuie sa fim fericiti doar cand auzim genul asta de stiri? Merita dati in judecata si sanctionati cu cifra de afaceri pe doi ani!

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 30, 2015 la 12:37 am

      Merită să nu-i mai urmărim, Pușa. Deloc. Să stăm cu televizoarele închise, fiindcă asta îi doare cel mai tare, crede-mă.
      Îți mulțumesc mult pentru aprecieri!

    Gabriela a spus:
    Aprilie 29, 2015 la 2:41 pm

    De aceea eu de mai bine de 10 ani nu ma mai uit la televizor, si nici nu detin un TV. Si nici nu mai citesc ziarele. Am invatat sa filtrez informatia in functie de cat imi e de folositoare si cat e de folositoare in general. Asa am reusit sa-mi fac propriile convigeri si sa am propriile pareri fara sa ma las influentata de ce vrea TVul sa cred, gandesc, cumpar, traiesc etc. Si din pacate da, cultura, bunul simt, omenia, performantele nu vand si nu fac audiente. Scandalurile, crimele, accidentele, greselile, sexul, atacul la persoana, cancan-uirle, razboiul si nefericirea altora vand si fac audienta la greu. De ceea oamenii indobitociti nu mai stiu sa faca diferenta intre ce e bun pentru ei si ce nu e, si de cele mai multe ori „actioneaza” impotriva celor care vor sa faca ceva in bine pentru toti. Am ajuns la concluzia ca oamenii nu vor sa fie fericiti si linsititi, astfel nu imi pot explica de ce se consuma astfel de informatie. Sunt multe de spus pe subiectul asta, si nu vreau sa scriu aici un roman, dar permite-mi sa te felicit pentru aceasta postare si pentru aducerea la cunostinta si a astfel de lucruri. Chapeau bas!🙂

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 30, 2015 la 12:42 am

      Îți mulțumesc frumos, Gabi!🙂
      Da, „produsul” de presă devine tot mai agresiv, tot mai respingător, dar… tot mai puțin urmărit, deși nu pare. În timp, numărul oamenilor care evită așa „informații” va crește, ăsta e trendul.
      Cei care consumă astfel de știri așa au învățat că e lumea și că fără așa ceva nu se poate. Au trăit în astfel de medii, iar acum își hrănesc umbrele interioare cu problemele altora. Doar conștientizarea că e greșit și că se poate și altfel va duce la o schimbare a oricăruia dintre noi. Și uite că schimbările se produc în mod real: nici tu, nici eu și nici alții, destui, nu se mai uită la tv. Din fericire.

    kariris a spus:
    Aprilie 30, 2015 la 9:57 am

    Nici eu nu am tv in casa de 7 ani, nu ii simt lipsa. Pro tv-ul se stie ca e in locul lui dan diaconescu (eu am vrut sa scriu cu litere mici) ,nu prezinta stiri adevarate ! D-l Radu Tanase e mare reporter …

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 30, 2015 la 12:16 pm

      Da, chiar că nu simți lipsa unui televizor în casă; e incredibil, dar adevărat.
      Eu n-aș vrea să generalizez, fiindcă un program precum „România, te iubesc!” arată altfel. Sau un serial de comedie ca „Las Fierbinți”. Doar că în prime time, atunci când se uită toată lumea, sunt numai dandiaconescisme.🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

