Ce înseamnă să-ți schimbi percepția asupra vieții

Publicat pe

miya-koseiMiya Kosei e un japonez în vârstă de 78 de ani. A studiat Literatura, Arta, Istoria, Etnologia, Economia şi Sociologia în Tokyo. Și e fotograf. A vizitat România cam de 160 de ori în ultimii 50 de ani. El, un japonez realizat, inteligent, citit, spune despre țara asta că „e paradis”. Tocmai și-a lansat al treilea album de fotografii tipărite despre România: „Maramureșul meu”. Primul – ”Romanian Rhapsody” (în 1986), apoi ”Europa Orientalis” (în 1991).

Povestește că oamenii pe care i-a întâlnit și cunoscut aici l-au determinat să se întoarcă de atâtea ori. Din călătoriile sale prin România spune că a învățat prietenia. Poate fi o lecție pentru noi înșine: trăim într-o țară în care putem fi mai buni, mai toleranți unii cu alții; putem rări, măcar puțin, în exprimare acele etichete care cataloghează România drept fundătura fundăturilor. Și să transformăm în bine tot ce putem transforma, chiar dacă autoritățile nu ajută cu adevărat la așa ceva.

Acum, Miya Kosei vorbește chiar și românește, limbă învățată exclusiv după ureche. Se simte chiar și puțin român, maramureșean. 🙂

”Îmi doresc ca, prin aceste fotografii alb-negru, să simţiţi culorile şi să aflaţi direcţia vântului, să vă bucuraţi de balada luminilor şi a umbrelor. Mi-aş dori să vă gândiţi la ce înseamnă fiinţa umană şi viaţa ei, cea de zi cu zi. Aceasta e povestea spiritului, prinsă în fotografii. Mi-aş dori să priviţi acest album cu inima. Având în vedere că e monocrom, veţi vedea culorile cu inima. Am încercat să reţin obiectele cu inima. Mai multe decenii am încercat să surprind mai degrabă lucruri invizibile. Dacă din adâncurile imaginii se va ivi ceva în timp ce-o priviţi, scopul meu va fi fost atins.”

Un articol foarte drăguț despre Miya Kosei găsești aici.

Fotografia de mai jos face parte din albumul „My Maramures”. Îți dai seama ce frumos vorbește omul ăsta celor care n-au auzit nimic despre ori n-au văzut niciodată România? Respect!

My-Maramures_Miya-Kosei

6 gânduri despre „Ce înseamnă să-ți schimbi percepția asupra vieții

    Mala a spus:
    Aprilie 26, 2015 la 12:21 pm

    Mr Kosei ne invata, in primul rind, respectul. Respectul acordat tarii si noua insine.

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 26, 2015 la 12:39 pm

      Exact, respectul pentru noi înșine. Dacă-l avem, îl avem și pentru ceea ce ne înconjoară.

    Pusa a spus:
    Aprilie 26, 2015 la 8:45 pm

    78 de ani, 160 de vizite in aceeasi tara incepand de la 28 de ani. Clar, este indragostit de meleagurile noastre. 🙂
    Eu, am un petecut de curte pe care l-am umplut cu trandafiri, gazon cat cuprinde (il tund, il ud, il tund, il ud..) si o brazda de ceapa si usturoi (30cm pe 2m) din care, evident ca nu indrazneste nimeni sa rupa, nici macar eu 🙂 Iubesc bucatica asta de gradina, simt ca-mi incarca bateriile, e tot ce poate fi mai frumos pe lume. Cred ca asa ceva simte si Miya Kosei p-aici, pe la noi! Suntem binecuvantati!

      drstoica a răspuns:
      Aprilie 26, 2015 la 9:04 pm

      Știi… brusc, citind rândurile tale despre trandafiri și despre brazda de ceapă și usturoi, mi-au dat lacrimile. 🙂 Să conștientizezi farmecul acestor lucruri simple este, de fapt, marele câștig în această viață. Oriunde te-ai naște și ori de câte ori. 🙂

        Pusa a spus:
        Aprilie 26, 2015 la 9:56 pm

        🙂 stii… cand treci prin Ploiesti, te invit la gradina mea. De ti-o fi cu noroc, ai sa gasesti si trandafirii infloriti, si-ti dau voie sa asculti si tril de pasarele. Singurele probleme, Lica si Mita, ambii vor scarpinati si alintati!

          drstoica a răspuns:
          Aprilie 26, 2015 la 10:01 pm

          🙂 Mulțumesc de invitație, n-am să uit. Iar de scărpinat, îmi place. 🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

