Oscar 2015. Am câștigat cam toate pariurile cu mine :)

Posted on Updated on

birdmanÎn blocul de vizavi, s-au aprins și s-au stins luminile peste tot. A plecat lumea la munci. Iar eu merg obosit la culcare, după schimbul trei petrecut cu premiile Oscar.🙂

Ca de fiecare dată, americanii ăștia se pricep de minune să creeze spectacol. Scenă, decor, coregrafie, artisticăraie, carpeta roșie cu tot felul de defilanți în ținute care mai de care mai impresionante/ bizare/ decupate/ uneori elegante.

După Ellen DeGeneres, anul trecut, festivitatea a fost prezentată azi noapte de Neil Patrick Harris, tipul din How I Met Your Mother. Inspirat, amuzant, puțin rigid câteodată. L-a imitat cu succes pe Michael Keaton, în Birdman, ieșind în chiloți pe scenă.

Dacă jucam la pariuri, câștigam sigur, măcar cu 6 din 49.🙂

Până și Oprah a primit un Oscar. Din lego. Multă lume a primit la un moment dat. Îmi pare rău că n-am fost și eu pe-acolo; puneam statueta pe televizor, în loc de pește cu mileu.🙂

De vreo 24 de ori, înaintea fiecărei pauze publicitare, o anunțau pe Lady Gaga. A cântat la 6 și un sfert. Ceva total atipic pentru ea: o piesă din „The Sound of Music”. Magistral! Julie Andrews a îmbrățișat-o emoționată la final.

delirPatricia Arquette a stârnit isteria printre femeile din sală când și-a încheiat speech-ul cu două vorbe apăsate despre drepturile sexului frumos.

Împreună cu raperul Common, John Stephens, zis Legend, s-a ales cu Oscar pentru piesa originală din Selma – „Glory”. Au fost cele mai furtunoase aplauze de până în acel moment al galei.

Câștigând Oscarul pentru scenariu original, Alejandro Inarritu și ceilalți trei colegi ai săi au ciocnit statuetele ca pe pahare, cu tradiționala urare: „Cheers!”. Unul dintre ei i-a mulțumit familiei și câinelui său.🙂

jloJennifer Lopez a venit cu o rochie de bal. Doar că tot materialul i-a fost consumat în partea de jos. Sus, a rămas cam defrișată zona. Mie mi-a plăcut. De-aia i-am și făcut un printscreen.🙂

Ți-am zis încă de aici că Birdman e producția anului, da?🙂 A devenit cel mai tare din parcare și în viziunea academicienilor americani. Mie, personal, mi-a plăcut în mod deosebit. E un film deștept din toate punctele de vedere.

oscar2015Aveam 3 favoriți, dar am mizat pe Eddie Redmayne. Indiferent dacă îți place The Theory of Everything sau nu, băiatul ăsta își face treaba într-un mod incredibil. Ți-am povestit despre el aici. Prin urmare, a fost premiat pentru cel mai bun rol masculin. Pe scenă, a plâns, s-a bucurat, a țipat și s-a alintat ca un copil căruia i se dăruiește tot magazinul cu jucării deodată.🙂

Între Julianne Moore, Rosamund Pike și Felicity Jones mi-a fost foarte greu să aleg. Încântătoare actrițe! Dar Julianne Moore a meritat din plin acest Oscar pentru cel mai bun rol principal feminin. După Globul de Aur, câștigat acum o lună, Academia o recompensează și ea pentru Still Alice. De-o eleganță ieșită din comun e actrița asta! Uite-aici două vorbe despre film.

Cel mai bun actor în rol secundar: J.K. Simmoms, în Whiplash. Recunosc că nu l-am văzut, nu-s foarte atras de musical-uri. Singurul care m-a dat vreodată pe spate a fost Chicago.

Cea mai bună actriță în rol secundar: Patricia Arquette, în Boyhood. Mi-a plăcut, însă preferata mea a fost Emma Stone.🙂

salaCel mai bun regizor: Alejandro Inarritu (Birdman). Pe el pariasem și eu. M-a cucerit definitiv. M-a impresionat de când ne-am cunoscut, cu 21 Grams.🙂

Cel mai bun scenariu original: Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance). I-au dat un premiu și pentru imagine.

Cel mai bun scenariu adaptat: The Imitation Game. Numai lui Cristian Tudor Popescu nu i-a plăcut filmul ăsta. Treaba lui.🙂 Poți citi ce-am scris despre el aici.

Cea mai bună partitură muzicală: The Grand Budapest Hotel. Un film altfel, muncit, interesant, bun de văzut. A mai luat Oscar pentru Design și pentru Machiaj. Uite ceva despre el aici.

Cel mai bun cântec original: Glory, din Selma.

Cel mai bun film străin: Ida (Polonia).

Așadar, 4 statuete pentru Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) și 3 pentru The Grand Budapest Hotel. În rest, s-a dat câte una, să ajungă la toată lumea.🙂

Din punctul meu de vedere, 2014 a fost un an bun. Peste ce am văzut în ultimii 4-5.

Prezentatorul galei ne-a urat tuturor „noapte bună!”. El nu știe ce vorbește, noaptea a trecut. Da’ mă gândesc să-mi închipui totuși că e noapte și să o tratez ca atare. Cu somn.🙂

succes

 

11 thoughts on “Oscar 2015. Am câștigat cam toate pariurile cu mine :)

    Mala said:
    Februarie 23, 2015 la 7:59 am

    Mersi frumos, Doc, pt. recenzie! Scurt si la obiect. O zi linistita sa fie la tine….dupa o noapte atit de „plina” !

      drstoica responded:
      Februarie 23, 2015 la 8:01 am

      🙂 Mulțumesc și eu frumos, Mala! Birdman mi-a făcut o zi bună. Sau, deocamdată, un somn ușor.🙂

    Ana said:
    Februarie 23, 2015 la 11:11 am

    Multumesc de cronicuta si parere! Nu am vazut Oscarul , nici nu ma prea pasioneaza , insa am sa incerc sa gasesc si eu pe net mai multe. Nu am vazut Birdman , am vizionat numai The Imitation Game.Vreau sa vad Still Alice , un coleg mi l-a recomandat cu multa lauda.

      drstoica responded:
      Februarie 23, 2015 la 3:38 pm

      Da, e deosebit Still Alice. Și Julianne Moore la fel.🙂 La cei 50 de ani pe care-i are, a devenit o actriță-reper.
      Mulțumesc și eu, Ana.

    Vali Negoiţă said:
    Februarie 23, 2015 la 11:42 am

    Whiplash nu este musical, este doar despre muzici, despre munca necesareă (?) pentru atingerea perfecțiunii.
    Despre Birdman nu pot spune decât că este filmul pe care-l urăști sau iubești. Și că 98% dintre cei pe care-i cunosc, după ce l-au văzut, s-au înghesuit în prima categorie. Trăiască Oscarul🙂

      drstoica responded:
      Februarie 23, 2015 la 3:43 pm

      Am văzut Whiplash încadrat în categoria musical. O să-l văd, probabil, la un moment dat. Mi-a foarte plăcut secvența pe care a dat-o ABC azi noapte, la nominalizările pentru cel mai bun film.
      Ca în legătură cu orice pe lumea asta, oamenii au păreri împărțite. Eu le respect pe ale celorlalți și mi-o păstrez pe-a mea: Birdman e film.🙂 E o metaforă, e ceva care depășește cumva comercialul instituit de astfel de festivaluri. Poate și de aceea sunt oameni care nu-l plac.

    Andreotti said:
    Februarie 23, 2015 la 3:03 pm

    Doc, Birdman a luat patru Oscaruri din cele 9 nominalizări, nu 3. Cel mai bun film, cel mai bun regizor, cel mai bun scenariu și cea mai bună imagine😉
    M-a uns pe suflet. Eu i l-aș fi dat pe toate 9! A fost, de departe, cel mai bun film din competiție!

      drstoica responded:
      Februarie 23, 2015 la 3:52 pm

      Pierdusem șirul, ordinea, datele…🙂 Am rectificat, să trăiți!🙂
      Și pe mine m-a. Dar mă bucur că, spre diferență de alți ani, Oscarurile s-au împărțit în mai multe direcții. Deși o iubesc pe Emma Stone și ei i-aș fi dat premiul cu ochii închiși, nu-i pot reproșa absolut nimic Patriciei Arquette. Și mi-a plăcut maxim Eddie Redmayne.
      Mă bucur că, anul ăsta, au concurat și câștigat filmele, nu desenele animate și bugetele. S-au cheltuit 40 de milioane de dolari pentru 50 Shades ca să facă o treabă numai bună de psihiatrie. Problema e nu filmul în sine, ci faptul că se constituie, am observat, în niște sugestii puternice pentru cei care consideră totul normal în relația aia.

        Andreotti said:
        Februarie 24, 2015 la 4:41 pm

        Nu-i nimic:))
        Sunt de acord cu tine. Ultimii doi ani de oscaruri, pentru mine au fost niște dezamăgiri constante, exceptându-l pe Jared Leto de anul trecut :)) Altfel, anul acesta, Birdman-ul a meritat cu prisosință toate premiile, cât și actorii… aici nu prea am ținut cu nimeni, mi s-au părut perfect îndreptățite nominalizările, toți fiind buni pe partiturile lor.

          drstoica responded:
          Februarie 24, 2015 la 7:31 pm

          Ce bine mă simt când sunt de acord cu tine și ești de acord cu mine!… :)) Deși, faptul că Birdman e cel mai bun o spunem noi, academicienii americani și încă nu știu cât alții. Dar nu toți. Iar eu respect și părerea celui care zice: X film mi se pare cel mai tare. Toate deciziile se iau, de fapt, emoțional, în concordanță cu sistemul de valori al fiecăruia dintre noi. Așa că ținem cu filmul care ne stimulează mai tare. Iar pe noi doi ne stimulează Omul Pasăre. :))

            Andreotti said:
            Februarie 25, 2015 la 6:13 pm

            Desigur, și eu respect părerile celorlalți, doar că argumentele mele sunt atât de puternice, încât nimeni nu mă poate întoarce de la ale mele… E greu să demolezi Birdman-ul iar cel mai probabil, cei care o fac, sunt sigură că nu au înțeles mare lucru din el și atunci nu-mi bat capul nicicum.
            Așa film, rotund, atât narativ, cât și filmic, plin de shepsisuri și simboluri, nu am mai văzut de multă vreme… iar Keaton e sublim, cum n-a mai fost vreodată! :))

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

