The Imitation Game. O altă față a adevărului mondial

Publicat pe

imitation_game_18 nominalizări la Oscar 2015. O poveste care iese din tipare. Dramă, conspirație, aroganță, un altfel de iubire, minciuni, vieți distruse, vieți salvate. „Oare ce sunt eu? Erou sau criminal?” Întrebarea la care nu va putea răspunde nimeni niciodată în mod obiectiv.

Alan Turing (Benedict Cumberbatch) era un matematician englez. Geniu. A început Al Doilea Război Mondial și s-a pus în slujba guvernului britanic, a serviciilor de informații și a obsesiei sale pentru cuvinte încrucișate. Nemții invadau Europa și luau permanent prin surprindere inamicul. Anglia murea de foame. America trimitea săptămânal 100.000 de tone de mâncare care nu ajungeau niciodată la destinație. Pentru că, niciodată, aliații nu reșeau să descifreze mesajele de atac ale armatei germane. De interceptat era foarte simplu. O putea face orice radio-amator. Dar de decodat… imposibil. Nemții aveau „Enigma”. Cea mai performantă mașină de criptare care existase vreodată. Și în fiecare zi procesa altfel.

Apar destule informații interesante, inedite despre a doua conflagrație mondială. Un secret care a fost păstrat timp de 50 de ani. Apoi, în 2013, regina Marii Britanii și-a cerut scuze post-mortem lui Alan Turing pentru persecuția la care l-a supus guvernul de la Londra pentru că era homosexual. Pe vremea aceea nu existau gay. Doar homosexuali; și erau ilegali, ajungeau în închisoare. Regina l-a și decorat. Tot post-mortem. Pentru că a grăbit cu doi ani terminarea războiului, spun analiștii.

Alan Turing fusese un copil abuzat. Mental și emoțional, de către colegii săi de școală.

Turing: Stii de ce le place oamenilor violenta? Deoarece au fost învatati sa se simta bine fiind violenti. Oamenii gasesc violenta ca fiind… foarte satisfacatoare. Când sunt violenti sau când se uita la asa ceva. Dar daca am elimina satisfactia… acest act devine lipsit de continut. Daca nu le mai dai satisfactie celor violenti, ei înceteaza sa mai fie violenti. Se plictisesc. Am simtit asta pe propria piele. M-au batut pentru ca sunt mai destept decat ei.

Cristopher: Nu, ei te bat pentru ca esti altfel, esti diferit. Oamenii nu suporta asta.

Mai multe nu-ți povestesc, fiindcă ți-aș lua greutatea aia care simți că te apasă uitându-te la film. Drama e foarte bine construită. Faptul că a fost extrasă din realitate sporește tensiunea care se acumulează pe parcursul celor aproape 2 ore.

imitation_game_2Benedict Cumberbatch este fără cusur. Nominalizat la Oscar pentru rolul principal. Eu cred că-l și merită. Keira Knightley, în rol secundar feminin, m-a făcut să mă gândesc cum ar fi fost să mă fi născut în prima jumătate a secolului trecut și să fi cucerit-o cu niște cuvinte încrucișate bine și repede rezolvate.🙂 Joan, personajul său din film, se dovedește un as în așa ceva, iar asta era greu de admis în acea perioadă la o femeie.

Benedict Cumberbatch e o supriză foarte plăcută, la fel ca Rosamund Pike în Gone Girl, aici. De senzație!

Joan: Alan… lumea este acum infinit mai buna pentru ca tu nu ai fost un om normal.

Alan: Chiar crezi asta?

Joan: Cred ca… uneori este foarte uman cel care nu-si poate imagina ca altcineva poate face lucruri inimaginabile. Am cumparat azi dimineata un bilet de tren de la un om care n-ar mai fi fost daca nu erai tu. Am trecut cu trenul printr-un oras care n-ar mai fi fost daca nu erai tu.

Filmul e scris după cartea lui Andrew Hodges. Nominalizare pentru scenariu adaptat. Nominalizare pentru regie. Nominalizare pentru cel mai bun film al anului. Nominalizare pentru cea mai bună coloană sonoră, iar aici cred că merită din nou cu prisosință premiul Academiei Americane.

Este impresionant ce învățăm noi în școli că a fost Al Doilea Război Mondial și ce a fost el cu adevărat… Fără niște scurgeri de informații, de exemplu, probabil că Rusia n-ar mai fi existat în ziua de azi.

11 gânduri despre „The Imitation Game. O altă față a adevărului mondial

    M.C. a spus:
    Ianuarie 18, 2015 la 12:22 pm

    Tocmai am dat de el acum vreo ora și abia aștept să-l văd mai târziu.

      drstoica a răspuns:
      Ianuarie 18, 2015 la 12:25 pm

      Merită din plin, dacă mă-ntrebi pe mine.🙂

        M.C. a spus:
        Ianuarie 18, 2015 la 12:35 pm

        Eu în general nu prea urmăresc filme pentru ca nu prea am răbdare. Dar filmele despre genialitate mă fascinează.

    Andreotti a spus:
    Ianuarie 18, 2015 la 9:02 pm

    Ah, ai apucat deja să vezi ceva filme și chiar din acestea nominalizate la Oscar! Eu nu am apucat sa vad mai nimic, ultimul vazut fiind Ida.
    N-am citit articolul acum, de teama:) Și ai mai scris despre doua dintre ele. Le tin minte si dupa ce le vad, ma duc la ele :)))

      drstoica a răspuns:
      Ianuarie 18, 2015 la 9:36 pm

      M-am pus pe treabă, da. :)) Golden Globurile m-au prins ușor nepregătit. :))
      Tocmai ce-am văzut Winter Sleep, filmul turcesc care a câștigat Palme d’Or. Uh, ce film! Uită de Suleyman! :)) E cu totul altceva.
      Dintre cele cu nominalizări la Oscar, Boyhood, Still Alice și cel de-aici chiar mi-au plăcut, mai mult sau mai puțin. Nu-s de acord că Boyhood e filmul anului, da’ mă rog, nu eu hotărăsc cine câștigă ce câștigă. Eu doar îmi dau cu părerea.🙂

        Andreotti a spus:
        Ianuarie 18, 2015 la 10:08 pm

        Musai să mă pun și eu pe treabă! Fii sigur că mă întroc să văd ce-ai scris :))

    Anna Suciu a spus:
    Ianuarie 18, 2015 la 11:48 pm

    NAMASTE FIINTE DE LUMINA !!!!….

      drstoica a răspuns:
      Ianuarie 19, 2015 la 12:01 am

      Toate cele bune, doamnă!

    Mariana Constandache a spus:
    Ianuarie 19, 2015 la 12:30 am

    Interesant si foarte resuit blogul tau !!!

      drstoica a răspuns:
      Ianuarie 19, 2015 la 12:35 am

      Mulțumesc mult, Mariana!

    […] Cel mai bun scenariu adaptat: The Imitation Game. Numai lui Cristian Tudor Popescu nu i-a plăcut filmul ăsta. Treaba lui.🙂 Poți citi ce-am scris despre el aici. […]

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

