Magic in the Moonlight. Ce alegi: iluzie sau deziluzie?

Publicat pe

m1Pentru a… multa oară mă declar fan Woody Allen. În cazul ăsta, nu mă interesează cum îi sunt cotate filmele pe imdb, nu țin neapărat să știu în ce festivaluri i-au fost selectate… pur și simplu mi se pare un artist genial, un om care chiar iese din tipare și, dacă ai răbdare, te scoate și pe tine, ca privitor, din tiparele tale de gândire și simțire.

Magic in the Moonlight e un film scris de Woody Allen, regizat de Woody Allen, fără Woody Allen. I se mai întâmplă.🙂 Dar mi se pare o poveste fascinantă! Fascinant de simplă, fascinant de naturală. Ironică, romantică, plină de umor. Totul se petrece în Franța (și un pic Germania) interbelică. Cu o ilustrație muzicală specifică foarte simpatică. Ca-ntotdeauna, Woody Allen are o plăcută obsesie pentru Europa și pentru epocile sale.

Stanley (Colin Firth), un magician englez foarte celebru, care pe scenă se dă drept „marele Wei Ling Soo”, se lasă dus undeva la țară, de un prieten foarte bun, pentru a deconspira trucurile, escrocheriile, șarlatania unei tinere ce se pretinde a fi medium. Sophie Baker (Emma Stone), o americancă ingenuă și clarvăzătoare, călătorește împreună cu mama sa, ajutând oamenii să ia legătura cu spiritele și citindu-le trecutul în mod magic.

m2Stanley: Da, e corect si destul de uimitor ceea ce-mi spui tu despre casa în care m-am nascut si am crescut. Dar nu înghit. Pentru ca sunt un om rational care crede într-o lume rationala. În orice alt caz, avem de-a face cu nebunia.

Sophie Baker: Ai fi mai fericit daca as fi o escroaca, pentru ca atunci conceptia ta fixa despre lume ar ramâne nezdruncinata. Îmi închipui ce rusinoasa ti s-ar parea situatia. Toata viata ai dus o cruciada împotriva opiniilor diferite de ale tale, iar de acum ai fi nevoit sa recunosti ca ai gresit.

Stanley: Dar nu gresesc. Oare sunt singura persoana sanatoasa la cap de pe planeta asta?

Vanessa: Mereu ai fost sigur ca stii totul despre lume, Stanley. Si mereu am încercat sa-ti explic ca suntem biete fiinte limitate. Autolimitate. Ne punem atâtea bariere ca sa nu vedem lucrurile pe care nu ni le putem explica… si ajungem sa întelegem atât de putin. Pestisorul nu înțelege cine îi schimba apa din acvariu.

Stanley nu înțelege cum cineva poate fi un iluzionist indescifrabil. Caută cu disperare să înțeleagă „puterile” roșcatei cu ochi mari și verzi-albaștri, cu zâmbet seducător, dar totul pare să fie atât de real la ea… Fata l-a cucerit deja pe Brice Catledge, un milionar care-i compune serenade și i le cântă așa cum poate, iar ea ar face astfel pasul spre înalta societate. Nu se grăbește.

Sophie… dintr-un motiv inexplicabil, care sfideaza simtul realitatii si întelegerea umana, pot sa spun ca am experimentat ceva… mic… mic, dar vizibil… ceva sentimente pentru zâmbetul tau. În fiecare clipa, zâmbetul tau îmi penetreaza sufletul.

Stanley e un sarcastic irecuperabil, un mega arogant simpatic, cum numai Woody Allen putea inventa. Un om care trăiește experiența vieții lui. „Fericirea e o iluzie. Hm, ca și când am ști ce e iluzie și ce e realitate… Și de ce să refuzăm iluziile dacă ele ne fac fericiți?”

10 gânduri despre „Magic in the Moonlight. Ce alegi: iluzie sau deziluzie?

    lorelad a spus:
    Ianuarie 16, 2015 la 3:52 pm

    L-am vazut…relaxant, tonic.

      drstoica a răspuns:
      Ianuarie 16, 2015 la 4:44 pm

      Dap, are o aromă specială filmul lui Woody Allen.🙂

    lacrimidefericire a spus:
    Ianuarie 16, 2015 la 4:14 pm

    Si mie mi-a placut👍

      drstoica a răspuns:
      Ianuarie 16, 2015 la 4:44 pm

      Deci, suntem deja mai mulți.🙂

    […] – Birdman), Edward Norton, Emma Stone (după ce am iubit-o în Magic in the Moonlight, aici) toți nominalizați la Oscar, plus Naomi Watts. care se descurcă foarte ok. Plus o coloană […]

    zaraza26 a spus:
    Ianuarie 26, 2015 la 12:02 pm

    Sunt […]”Dispus sa te iau la mine.
    Sub luna de la observator.”
    🙂
    Intre iluzie si deziluzie aleg… magia realitatii, nu invesmantata in iluzie, ci dezbracata de perceptia noastra uneori prea materialista, prea rigida, prea calculata.😉

      drstoica a răspuns:
      Ianuarie 26, 2015 la 12:27 pm

      Dacă ne luăm după fizica cuantică, „realitatea” de care vorbești tu… nu există.🙂 Realitatea e o percepție a fiecărei minți în parte, o percepție diferită de la om la om. Binele, ca și răul, e doar o iluzie. Important este ce iluzie alegem să trăim? Pe-aia frumoasă ori invers?🙂

        zaraza26 a spus:
        Ianuarie 26, 2015 la 3:07 pm

        Nu exista frumos sau urat. Existam si atat. Aleg sa las planul divin sa isi urmeze cursul si eu sa fiu pe val.🙂

          drstoica a răspuns:
          Ianuarie 26, 2015 la 4:10 pm

          Exact ce spuneam: alege iluzia frumoasă, e cel mai bine pentru fiecare dintre noi.🙂

            zaraza26 a spus:
            Ianuarie 27, 2015 la 8:07 am

            Deocamdata nu gandesc multi asa…

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

