Îți formezi singur o părere sau ți-o formează alții?

Publicat pe

botosaniCe înseamnă să crezi doar ceea ce spun alții (familie, prieteni, televiziuni, cunoscuți sau necunoscuți, care „știu” exact ce e de făcut pentru tine)? Să renunți la a mai experimenta personal, astfel încât să-ți îmbogățești cu adevărat viața, să înveți făcând Tu un lucru atunci când ți-e la îndemână să-l faci.

Quenten Martinus este un tânăr fotbalist olandez (23 de ani), care a venit să joace în România, la FC Botoșani. Botoșani, nu București, nu Cluj, nu Iași, nu Timișoara. Și povestește cum a ajuns el acolo, cât de greu îi poate fi să trăiască în Botoșani și cât de rău îi pare de experiența pe care o are, după ce olandezii pe care-i cunoaște îi spuseseră deja să nu facă așa prostie.

„Am ajuns în Liga 1 pentru că agentul meu îl cunoştea pe George Ogăraru. El m-a propus la FC Botoşani. Dacă nu era el, probabil că nu veneam în România pentru că toată lumea din Olanda mi-a spus că nu am ce să caut aici, că e o ţară urîtă cu oameni răi. Dacă auzi poveştile din Olanda, te doare capul!

Am auzit numai lucruri oribile despre România, nu ştiam la ce să mă aştept mai ales că Botoşani jucase în liga a doua cu un an în urmă. Ogăraru a discutat mult cu mine, a dus muncă de lămurire, a avut ceva răbdare. Îmi plac oamenii din Botoşani, mi-au dat un «feeling» foarte bun chiar după primele discuţii.

Am rămas impresionat de oraşul Botoşani. Nu înţeleg de oamenii vorbesc aşa urît despre un loc aşa frumos”, a povestit Martinus într-un interviu pentru gsp.

Păreri și păreri, nu? Credințe și convingeri. Credințele vin din exterior, din ce îți spun ceilalți, oameni în care alegi să crezi, mai mult sau mai puțin. Convingerile vin din interior, din propriile experiențe de viață, care și ele sunt subiective, bineînțeles. Dar sunt experiențele tale, nu doar ale altora.

Un gând despre „Îți formezi singur o părere sau ți-o formează alții?

    Perla Suferintei a spus:
    Ianuarie 8, 2015 la 4:34 pm

    Reblogged this on Pentru minte şi suflet.

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

