Un gram de limba română (14) – Toată viața ei virgină :)

Publicat pe

virgina rAnul trecut, o refăcea Virgină Gazeta Sporturilor, aici.

Anul ăsta, Moș Nicolae i-a adus o nouă feciorie în ProSport, aici.

Fosta tenismenă Virginia Ruzici e condamnată să moară fată bătrână. Să mă scuze, da’ nu e vina mea. Sunt niște mici măcelari ai limbii române cu statut de ziariști. Triști. 🙂

Bine, asta e doar o greșeală minoră comparativ cu altele pe care le putem găsi pe site-urile media din România. Însă cea de față are ea o conotație aparte. Fără să fie neapărat o greșeală virgină, nemaifăcută până acum. 🙂

Vezi? Uite-așa, cu material didactic pe bancă, ar trebui să li se predea elevilor limba română.

2 gânduri despre „Un gram de limba română (14) – Toată viața ei virgină :)

    zaraza26 a spus:
    Decembrie 8, 2014 la 2:00 pm

    Cand eram eu de vreo zece anisori, adica acum vreo patruzeci de ani, era o tigancusa in sat pe care o chema Vergina. Cititi cu accent moldovenesc ca sa va sune cum imi suna mie – Vierjina. Pe vremea aia nu mi-era, cred, cunoscut, cuvantul virgina, asa ca mi-a ramas in cap numele fara vreo alta conotatie. O chema Vergina si gata. Poate cine i-a dat numele se inspirase de la o Virginia, cine stie…

      drstoica a răspuns:
      Decembrie 8, 2014 la 9:34 pm

      Da, până la la urmă, și Virgina cred că vine de la Gina. Vir e numele de familie. :))

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

