Un alt tip de comunicare. Soul to Soul

Publicat pe Actualizat pe

djembeAm participat la un workshop de dezvoltare personală prin djembe (tobe africane). Înainte, nici nu știam ce-s alea. Dar am ales să-mi mai împing puțin limitele, să mai ies o dată din zona de confort și să experimentez, să învăț. Mi s-a părut… cum să vă zic?… Fabulos! 🙂

Tobele africane sunt făcute din materiale naturale 100%. Lemn de nuc sculptat, piele de capră și ceva metal. Rezonanța lor este una aparte. Nu se folosesc deloc stații de amplificare a sunetului. Djembe-le nu creează note muzicale, dar creează muzică. Paradoxal, nu? Și, când lovești, când ții ritmul, simți sunetele alea până în ficat. 🙂 În plus, cele două emisfere cerebrale își echilibrează și armonizează activitatea într-un mod aparte; se îmbină excelent partea creativă cu cea logică și rezultatele sunt „wow”.

E incredibil ce „dialoguri” se pot susține între doi oameni care nu deschid gura, doar lovesc cu palmele în tobe! Cu cât ești mai atent, auzi și înțelegi tot mai bine ceea ce vrea celălalt să-ți spună. Știi când e vesel, când e trist, când e plictisit, când e nervos, când e pasional, când e calm… Cam așa cum ar trebui să te străduiești să înțelegi și în viața cotidiană, când nu ai tobe la îndemână.

Djembe se traduce prin: „toată lumea se adună în pace”, iar cei din tribul Malinke au credința că un percuționist foarte bun poate face un djembe să spună cele mai profunde povești ale sufletului. Iar cântecelele tribale din Africa (Ghana) m-au cucerit definitiv. 🙂

Cine a participat la un concert de boluri tibetane știe la ce mă refer când spun că sunetul vindecă, schimbă, transformă. Mi-a plăcut atât de mult la djembe, încât voi continua cu un curs de așa ceva. Nu, nu vreau să-mi fac formație. 🙂 Vreau doar să mă descopăr și să mă înțeleg încă și mai bine pe mine. Cu cât reușesc mai mult, cu atât îi voi înțelege altfel pe ceilalți, indiferent dacă sunt oameni cu care rezonez sau nu.

Pentru că orice stare neplăcută se schimbă atunci când te apuci să dai 10 minute în djembe, mă bate gândul să-mi cumpăr așa ceva, pentru acasă. 🙂 E terapie curată, nu te păcălesc. Doar încearcă să vezi cum e, ce te costă?

15 gânduri despre „Un alt tip de comunicare. Soul to Soul

    dana alexandru a spus:
    Noiembrie 16, 2014 la 3:16 pm

    … primul gand cand am citit inceputul a fost ca vrei sa emigrezi in Congo si te pregatesti 🙂 🙂 .Dar cred ca poate fi chiar interesant de incercat o asemenea metoda de relaxare,cunoastere si autocunoastere.Succes si implinire la curs !!! 🙂

      drstoica a răspuns:
      Noiembrie 16, 2014 la 3:25 pm

      Vreau și în Congo. Dar în excursie. 🙂
      Mulțumesc, și eu cred același lucru. 🙂

    slowaholic a spus:
    Noiembrie 17, 2014 la 12:46 am

    Phuaaa! Foaaarte tare! Vreau si eu! Cand mai e asa ceva, daca afli, te rog sa imi spui si mie. Mi se pare de senzatie. 🙂

      drstoica a răspuns:
      Noiembrie 17, 2014 la 12:50 am

      Chiar e de senzație. 🙂 Nu m-am gândit că ai vrea; ți-aș fi zis. Eu am văzut anunțul pe facebook. 🙂

        slowaholic a spus:
        Noiembrie 17, 2014 la 12:51 am

        Pai nici eu nu m-as fi gandit daca nu citeam la tine. 🙂

    zaraza26 a spus:
    Noiembrie 18, 2014 la 3:38 pm

    Eu ma gandesc cu ce sa inlocuiesc. Trebuie sa bat tare in ceva, sa scoata ceva vibratii, sa vedem… 🙂

      drstoica a răspuns:
      Noiembrie 18, 2014 la 5:24 pm

      🙂 Djembele nu cred că pot fi înlocuite prea ușor. Poate doar să bați ca lumea în calorifer. 🙂

        zaraza26 a spus:
        Noiembrie 19, 2014 la 9:12 am

        Nuuuuuu, doar daca ar fi de-alea de fonta, vechi. Stau la casa si caloriferele sunt doar de vreo patru ani. Oi găsi eu o şa să bat… 🙄

          drstoica a răspuns:
          Noiembrie 19, 2014 la 12:11 pm

          Bați șaua să priceapă…? :))

            zaraza26 a spus:
            Noiembrie 19, 2014 la 1:18 pm

            Sa pricep eu, evident… Voi fi singura in acele momente… Ma duc in curte, mai in spate, si dau concert gratis cainelui si poate aud si vecinii… 🙄 O sa inceapa cainele sa ma acompanieze… 😀

              drstoica a răspuns:
              Noiembrie 19, 2014 la 1:47 pm

              Veți fi deja o formație. Pot să vă devin impresar? :))

                zaraza26 a spus:
                Noiembrie 19, 2014 la 2:49 pm

                In cel mai bun caz doar impresionat… 😉

    zaraza26 a spus:
    Ianuarie 27, 2015 la 8:20 am

    Am inlocuit tobele cu un taburet pe care am pus o perna de scaun, simpla. E un inceput promitator. Schimband perna etc, poti obtine ceva mai apropiat de djembe. Pentru tine, care ai batut la asa ceva, e greu sa gasesti un inlocuitor. 🙂

      drstoica a răspuns:
      Ianuarie 27, 2015 la 10:05 am

      :)) Bun așa! Important este să-ți ajute starea de bine.

        zaraza26 a spus:
        Ianuarie 27, 2015 la 11:53 am

        Pai sunt intr-o perioada in care parca ma plictisesc si bataia in toba mea ma solicita putin si fizic, ca si asta imi lipseste. Sunt pretentioasa, nu-mi place sa fac miscare doar ca sa fac miscare. 😉 Vreau sa ma plimb, sa fac ceva concret. Nu am chef de gimnastica si ceva asemanator. Ma plictiseste.

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

