10 lucruri pe care le faci… sau nu. Ca să fii bine.

Publicat pe Actualizat pe

dlDeși îmbrățișează cu precădere latura spirituală a vieții – gânduri, emoții, fapte, Dalai Lama e și un om foarte practic. Multe dintre vorbele, dintre principiile sale se regăsesc în metodele de motivare concretă, de reală restructurare mental-emoțională și de schimbare eficientă, benefică a felului de a acționa în viață.

Consideră că nu știi cine le-a spus. Ce părere ai despre următoarele rânduri?

1.”Nu uita că marile iubiri și marile realizări implică și marile riscuri.” Ei, și? Asta înseamnă să nu mai iubim, să nu mai avem încredere în ceilalți, să nu mai ieșim din casă? Nicidecum! Ba dimpotrivă: din eșecuri învățăm și o luăm de la capăt, cu și mai mari speranțe, cu și mai mare pasiune. Frica de necunoscut nu va aduce niciodată rezultatele dorite.

2.”Ori de câte ori ai parte de un eșec, nu pierde lecția pe care viața încearcă să ți-o dea.” De ce a ținut morțiș să ți-o dea tocmai ție? Pentru că aveai nevoie de ea. Pentru că a învăța înseamnă a înțelege și a acționa în consecință, nu a da cu piciorul în mod ignorant.

3.”Fii mereu atent la regula celor 3R:

-Respectul față de sine.

-Respectul față de ceilalți.

-Responsabilitatea pentru tot ceea ce spui și ce faci.” Pare simplu, dar nu prea e, nu?🙂

Te respecți suficient pe tine? Ok, atunci fă întotdeauna ceea ce-ți place, ce te pasionează, ce-ți dă putere, și nu doar ceea ce „trebuie”, ce te-ai apucat să faci doar ca să nu fie rău, doar ca să tacă alții din gură.

Îi respecți pe ceilalți? Ok, respectă-i și pe cei care crezi că nu merită respectul tău. Respectă-i într-un mod benefic și pentru tine: evită-i! Dar nu le face rău, nu-i bârfi, nu te răzbuna…

Responsabilitatea… Pfff, asta-i cea mai grea. Atât de rar ne-o asumăm mai mult decât la nivel declarativ… „Nu eu sunt de vină, eu n-aveam ce să fac, nu știu, nu mă bag…”🙂

4.”Nu lăsa o dispută mică să strice o prietenie mare.” Eu am fost în situația asta, am fost la un pas de a-mi bate joc de o prietenie la care țineam cu adevărat. Și chiar dacă, poate, aveam și eu dreptate, mi-am zis: mai bine vedem cum rezolvăm, nu cum stricăm. Iar prietenia continuă, ceea ce, sincer, mă face fericit.

5.”În clipa în care realizezi că ai greșit, acționează imediat pentru a-ți repara greșeala.” Nu-ți spune: lasă că-i trece, știe că n-am vrut să fac asta, mi-e rușine să-mi recunosc greșeala în fața lui/ei… E inutil de multe ori să-ți spui doar în gând că-ți pare rău. Cu cât aduni mai multe spuneri de-astea doar în gând, cu atât mai repede o relație frumoasă, de orice fel, se apropie de sfârșit. Și într-o bună zi, te vei întreba de ce nu te mai vrea. „Așa, din nimic?!”

6.”Rezervă-ți timp în fiecare zi pentru a-l petrece cu tine însuți.” „N-am timp să stau, să nu fac nimic, să mă relaxez. N-am timp nici să mor!” duce exact la ceea ce NU ți-ai dori în viață. Vei simți mereu că-ți lipsește ceva pe toate planurile, niciodată nu vei avea îndeajuns oricât de mult vei acumula.

7.”Când te cerți cu cei pe care-i iubești, nu invoca trecutul.” Ia în calcul, pe cât posibil, doar subiectul prezent al neînțelegerii voastre, nu-ți mai aduce aminte de toate câte te-au deranjat la celălalt, fiindcă și el poate face o listă cu toate câte l-au deranjat vreodată la tine.

8.”Fii blând cu Pământul.” Mie asta îmi place foarte tare. Și am grijă la mine în fiecare zi să fiu blând cu ceea ce mă înconjoară.

9.”O dată pe an, mergi într-un loc în care n-ai mai fost niciodată.” E ceva ce nici nu-ți închipui cât de tare te ajută. Nu contează locul, nu contează dacă e aproape sau departe de casă. Alege-l și mergi acolo, trăiește experiența și observă ce beneficii îți poate aduce Noul, Necunoscutul, ce avantaje îți creează ceva ce nu-ți închipuiai să aibă atâtea de oferit.

10.”Cea mai reușită relație este aceea în care dragostea reciprocă depășește nevoia unuia față de celălalt.” Nevoi îți poți satisface cu multe persoane. Plăcerea de a iubi, pasiunea le găsești doar în compania unui singur om.

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

