Uite-așa se face diferența

Publicat pe Actualizat pe

perceptiaNu e perfectă. Are însă părți extraordinare din care învățăm cu toții, dacă vrem. Le urmăresc permanent evoluția și admir foarte tare doi sportivi români, cu bunele și cu mai puțin bunele lor: Simona Halep și Mircea Lucescu. De la Simona, învăț cu fiece ocazie câte ceva. Dacă n-o aud, n-o văd făcând lucruri noi, măcar îmi întăresc convingerile ascultând-o cum vorbește mereu despre bucuria jocului, despre felul în care alege să gândească.

Pro Tv (în emisiunea „După 20 de ani”) tocmai i-a luat tenismenei un interviu în care fata se descoperă încă și mai mult observatorilor săi. Ar ajuta ca publicul să fie atent la cum e ea inclusiv în afara terenului, ca să poată înțelege cum de reușește în teren ceea ce reușește. Modelele se studiază, iar abilitățile lor se copiază și se integrează, pas cu pas. Nu e greu. E doar de muncă. E mult mai mult decât o apreciere din când în când, gen: „Simona, mă faci mândru de tine, mândru că sunt român”.

Îmi permit să reproduc câte ceva din spusele acestei fete extraordinare din atâtea puncte de vedere. Ca să vezi unde se face diferența dintre un campion și un noncampion (indiferent de domeniul vieții), unde mai are ea de lucrat și cât de bine a fost educată să conștientizeze tot ceea ce trăiește, să conteze ce spun ceilalți, dar să facă mereu ce-i place și ce simte ea. Fiindcă, de fapt, aici este secretul tuturor celor care reușesc ceva ce visează să fie, să facă, să aibă: continua conștientizare și autocontrolul, independența mental-emoțională, căutarea soluțiilor în interior și nu în afară.

„Doream foarte tare să câştig împotriva uneia dintre surorile Williams. La Singapore, nu am avut emoţii înainte de acel prim meci cu Serena. Nu aveam de pierdut prea multe lucruri, iar înainte de meci chiar i-am spus antrenorului că îmi doresc să nu pierd 6-0, 6-0. Cred că am surprins-o pe Serena, nu ştia prea multe despre mine, pentru că nu mai jucasem de un an. Cu siguranţă nu a fost ziua sa cea mai bună.

Finala am pierdut-o înainte să înceapă. Tremuram înainte de meci. Ştiam că ea va intra mult mai motivată după înfrângerea din grupe. Mi-am făcut nişte gânduri care nu erau tocmai potrivite pentru meci.

Eu, când intru în teren, îmi doresc să câştig. Nici o clipă nu m-am gândit să pierd în fața Anei Ivanovic ca să o elimin pe Serena. Aşa sunt eu, aşa sunt educată şi nimic nu o să mă schimbe.

Chiar dacă finala nu a avut un rezultat foarte fericit, am vrut să mă bucur de moment, au fost foarte mulţi oameni din tenis care au venit să îmi spună că o sa am performanţe frumoase. M-am simţit bine când Serena mi-a spus că mama ei este în tribune şi face poze cu telefonul.

Am progresat mult la toate capitolele jocului şi cred că mentalul mă ţine unde sunt acum.

Nu vreau să îmi fac ritualuri, pentru că devii superstiţios.  Şi nu este bine. Întotdeauna spun „bună!” la fileu şi adversarei, şi arbitrei. Sunt şi jucătoare care nu răspund. Dar de fapt, este mai bine să spun că nu aud, nu vreau să spun că nu răspund.

Îmi place să merg la bazinul de înot, să merg la un film, să citesc, dar cărţi de psihologie mai ales, nu romane de dragoste. Încerc să învăţ cât mai mult despre meseria pe care o am acum.

Duminica ideală? Să dorm şi eu mai mult de ora 7:00, 7:30, cu familia – când o să am copii, să mergem în parc, apoi să revenim acasă, să ne jucăm. Dar vreau să îi ţin departe de calculator, pentru că nici eu nu m-am jucat şi nu vreau ca ei să fie altfel.”

Pe de altă parte, Simona Halep și-a concediat ultimul antrenor prin sms. Cu un alt antrenor, Andrei Mlendea, s-a întâmplat la fel. Mlendea spune aici că și pe Adrian Marcu, Halep tot așa l-a concediat: prin sms. O mare problemă de comunicare, o teamă de a spune cuiva în față ce are de spus. Lipsa asertivității. Care, în timp, se va întoarce împotriva ei dacă nu încearcă s-o rezolve.

 

4 gânduri despre „Uite-așa se face diferența

    Mala a spus:
    Noiembrie 9, 2014 la 7:12 pm

    Orice comentariu e de prisos.❤

      drstoica a răspuns:
      Noiembrie 9, 2014 la 7:32 pm

      Da, fata ne predă continuu câte ceva.🙂 Îmi doresc enorm să rămână mereu cea care e atât de atentă la viață, la esența vieții și la persoana ei.

        Mala a spus:
        Noiembrie 10, 2014 la 10:47 pm

        Va ramine, eu asa cred. Vine in fata noastra cu un „background” aparte.

          drstoica a răspuns:
          Noiembrie 11, 2014 la 2:30 am

          Îi doresc asta din tot sufletul!

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

