Lucrurile simple fac diferența

Posted on Updated on

bucket-listOricât ne-ar veni de greu să credem, afirmația din titlu se validează singură în fiecare zi din viețile noastre. Studii sociologice demonstrează faptul că, de la un anumit plafon de venit personal în sus, banii nu mai contribuie în mod real la fericirea omului, indiferent în ce parte a globului, în ce țară ar locui. Există o limită materială minimă și una maximă menite să acopere satisfacerea nevoilor personale și împlinirea dorințelor care vin din suflet. Cele mai multe dorințe ne sunt insuflate de alții, nu ne aparțin mai deloc. Exemplu? „X își cumpără ultimul tip de iPhone. Eu, am sau n-am bani de chirie, iPhone6 chiar NU-mi permit să NU-mi cumpăr. Ar fi rușine; ce-or să spună colegii/prietenii mei?” Îți sună cunoscut? „Nu e important dacă am cu adevărat nevoie, dacă e ceea ce EU îmi doresc pentru sufletul meu, dacă ar fi altceva care m-ar bucura mai tare. Trebuie să fiu neapărat mai șmecher sau cel puțin la fel de șmecher ca și ceilalți.”

Tot un studiu foarte serios spune că persoanele alea puține, care dețin împreună peste 80% din resursele materiale ale planetei, ar fi la fel de bogate chiar dacă populația globului ar număra maxim 2 miliarde și jumătate de oameni.

Banii sunt necesari. Până la un punct. Starea de bine se creează, de regulă, altfel. Din interior. Dacă nu poți din interior, nici banii nu te vor ajuta vreodată. Pentru că niciodată nu ți se vor părea suficient de mulți.

Ce zici de copiii din filmulețul postat? Unii pe Pământul ăsta chiar nu au. Și totuși… par mai fericiți decât mare parte dintre noi.

6 thoughts on “Lucrurile simple fac diferența

    slowaholic said:
    Noiembrie 6, 2014 la 1:35 pm

    DA!

      drstoica responded:
      Noiembrie 6, 2014 la 1:49 pm

      Mulțumesc de susținere.🙂

    dana alexandru said:
    Noiembrie 6, 2014 la 2:58 pm

    Se spune ca banii nu aduc fericirea.Nici nu trebuie,nici nu ar fi normal.Starea de bine,de fericire trebuie sa vina din suflet,din felul cum gandesti ,cum te porti si cum alegi sa ti traiesti viata.Banii ti pot oferi poate un confort,asigurandu ti un trai fara griji.Singurul aspect in care ei ar putea sa ti dea o stare de fericire,e poate atunci cand ii folosesti ptr binele si ajutorul altor oameni.
    Din pacate,multi cred ca daca ai bani ,ai tot.Sau asa ar trebui,sa fii fericit.E doar o amagire.De multe ori ,in goana aceasta nebuna dupa material,uitam sa traim,sa ne bucuram de viata, de tot ce e simplu si frumos.Devenim surzi si orbi fata de natura,oameni si chiar fatza de prpriile nevoi sufletesti.Si e pacat…caci anii trec.Spunea un preot odata ca soarele rasare la fel,si peste sarac si peste bogat,dar deseori ,saracul se bucura de caldura ,stralucirea si lumina lui,in timp ce bogatul trece fara sa l observe.

      drstoica responded:
      Noiembrie 6, 2014 la 3:29 pm

      O, da, frumoasă, înțeleaptă vorba preotului!

    Poveştile Mele said:
    Noiembrie 7, 2014 la 1:51 pm

    Eu am citit anul acesta doua carti care merg după „sloganul” „Viaţa e mai simplă când ai puţin”, No Impact Man si Cerere in calatorie, doua povesti adevarate, impresionante si emotionante – am si scris despre ele🙂
    Important e sa te bucuri de lucrurile simple in viata, fie ca e vorba de o imbratisare, de momentele cu familia, de natura pur si simplu.
    Ioana

      drstoica responded:
      Noiembrie 7, 2014 la 2:07 pm

      Foarte de acord cu tine, Ioana.
      „Cerere în călătorie” sună atât de drăguț, încât tinde să te trimită prin lume chiar și fără să citești cartea.🙂 Mi-am amintit astfel de „10.000 de kilometri de călătorii interioare”, tot o întâmplare adevărată. Călătoria unei românce în India, de la nord la sud.
      Mulțumesc.

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

