Turcii și catedrala din Köln :)

Posted on Updated on

domkolnÎntr-o frumoasă seară de vară prin Köln, stăteam în fund pe treptele Domului uriaș, printre alte câteva zeci de persoane, turiști ori nemți ieșiți la un apus prietenos de soare. Locul ăla e un fel de P-ța Universității în București: „Unde ne întâlnim?” „La Universitate, la fântână.”🙂

Treptele multe înconjoară catedrala germană din două părți. Și arată ca o promenadă liniștită și frumos animată, deopotrivă. Platforma din susul scărilor e una destul de mare. În spate, ea era mărginită de niște panouri metalice ale firmei de construcții ce restaurează fațada Domului. Orice catedrală europeană care se respectă e permanent în program de renovare.🙂 La câte sute de ani au aceste imense bijuterii arhitecturale, e normal să se aibă mereu grijă ca ele să rămână întregi și frumoase.

Pe platforma de care vorbesc (pe latura stângă a clădirii, față de cum o vezi în poza atașată aici), tocmai ce apar la un moment dat niște turci de douăzeci și ceva de ani. Imigranți, nu turiști. Vreo 2-3. Unul dintre ei avea o minge. Și au început să paseze, chiar dacă pe acolo trecea lume. Se fereau cât de cât. În scurt timp, li s-au mai alăturat vreo 2-3 coetnici și joaca a luat amploare. Proprietarul mingii era de departe cel mai gălăgios. Vorbea tare, striga, înjura… Au făcut poartă de fotbal dintr-un panou metalic și șutau în el cât puteau. Distracția lor s-a transformat repede într-o mahala supărătoare pentru orice nimerit prin preajmă. Fiindcă începuseră să lovească trecătorii cu mingea, să o scape jos pe scări și să o ceară zgomotos cui se nimerea. Atitudinea lor jignea în special femeile.

Nu-i puteai trece cu vederea, n-aveai ce să le faci. Așa ceva, eu mărturisesc că n-am văzut niciodată la imigranții români (destui), indiferent de ce etnie ar fi fost ei! Lumea îi privea și se întreba cât o să țină nebunia. Poliție nu era pe aproape, prin urmare băieții șutau mingea aia cât puteau în peretele Domului din Köln și se comportau de parcă erau stăpânii lumii. Dacă unii dintre ei mai aveau câte o jenă și încă se abțineau de la strigături, „stăpânul” mingii părea ieșit din minți. Se bucura și se enerva de ziceai că va începe să ia lumea la bătaie. Când s-a terminat probabil slujba de seară în catedrală, au început să iasă oamenii. Atât le-a trebuit. Mingea le cădea în capete, îi lovea din toate pozițiile, dar nimeni nu se punea cu turcii. Mă întrebam ce s-ar fi întâmplat dacă, în țara lor, ei ar fi procedat astfel cu/lângă o moschee. Probabil că în secunda doi erau arestați. Aici, nu.

Nu-mi plăcea deloc situația, dar făceam abstracție. Mă puteam muta de acolo, însă tot ce se întâmpla în rest mă reținea și-mi dădea o stare plăcută. Știu, nu-ți poți închipui cum să ai o stare plăcută lângă niște scandalagii.🙂 Eu și încă vreo câteva zeci de oameni continuam să o avem. Și mâ gândeam chiar că nu țin neapărat să apară Poliția și să le facă vreun rău ălora. Nici la o amendă pentru ei nu mă gândeam. Doar atât: „poate se întâmplă și dispare mingea aia cumva, nimic mai mult!”. Astfel s-ar fi terminat totul. De la „poate se întâmplă”, am ajuns să vizualizez mental exact momentul în care ăia nu mai aveau o minge. Ce crezi? S-au mai gândit și alții în jurul meu la același lucru?🙂 Oricât ar părea de abstract, energia creată de puterea gândului se manifestă independent de voința noastră în fiecare secundă. Când îți dirijezi gândurile în mod conștient, concentrat, perseverent, lucrurile tind să se manifeste în mod vizibil. O spune fizica cuantică, printre altele.

Într-un moment când nimeni în zonă nu mai credea că ăia se vor potoli curând din bun simț, un șut-lumânare a trimis mingea în înaltul cerului, iar mingea… nu s-a mai întors.🙂 După ce loviseră de o sută de ori zidul impunător al catedralei și nu se întâmplase nimic, iată că săraca minge s-a hotărât singură să intre într-un crenel foarte sus (cam la nivelul etajului 2-3), pe care, oricât ar fi vrut un om să-l nimerească așa, tot n-ar fi putut. A dat, însă, Cineva o mână de ajutor🙂 și s-a rezolvat. Mingea de acolo nici că a mai picat. Și era imposibil de urcat și de luat înapoi.🙂 Făcea proprietarul mătănii încontinuu, se tăvălea pe jos, îl striga pe Allah, dar îl striga degeaba, că tocmai el aranjase situația.🙂 Lumea împrejur zâmbea, răsufla ușurată și seara a continuat în liniștea aia pe care orice turist sau localnic educat și-o dorise.

Pe principul ăsta funcționează rugăciunile în cor, în grup extins. Energiile se unesc și, dacă e cazul, creează fizic ceea ce mintea vede deja în mod autentic, aproape palpabil. Nu e vrăjeală, nu e pierdere de vreme. Astfel se manifestă puterea gândului, dublată de puterea emoției asortate. Împreună decid direcția. Dorința („vreau să”) nu e suficientă în caz că emoția spune „dar nu am cum, dar nu se poate”. Carl Jung are teorii detaliate despre asta. Apoi, ai grijă ce-ți dorești, că s-ar putea să ți se-ntâmple, nu? Pe de altă parte, ai grijă ce-ți dorești, căci totul se întoarce la tine mai devreme sau mai târziu. Nu-ți dori ceea ce tu nu vrei să primești.

2 thoughts on “Turcii și catedrala din Köln :)

    lacrimidefericire said:
    Noiembrie 1, 2014 la 12:22 pm

    Nu imi vine a crede cum a disparut mingea!!!. . Desi, din ce in ce mai des, se intampla sincronicitati si semne care imi confirma existenta vibratiilor si energiilor , precum si faptul ca puterea gandului ne duce doar acolo unde cere inima si emotia🌈

      drstoica responded:
      Noiembrie 1, 2014 la 8:16 pm

      Sunt foarte de acord cu tine.
      Am vrut chiar să fac o poză cu mingea prinsă sus, în peretele catedralei. Dar m-am gândit că îi provoc pe respectivii, că n-ar fi tocmai un gest frumos să mă bucur ușor răutăcios de problema lor… Dar uimit am fost și eu în primele secunde. Ce probabilitate era să se întâmple?

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

