Zi: Octombrie 25, 2014

(ne)Recunoștința

Publicat pe Actualizat pe

senecaCe să mai comentez eu aici? Textul e complet și răscolitor. Dacă nu e, nu e momentul potrivit pentru a-l citi. Mai e ceva musai de experimentat, de învățat, de trăit până la acel moment. Știu de multă vreme acest scurt eseu al lui Seneca. Dar treceam pe lângă, nu rezonam cu el, nu era pentru mine. Azi este. Și-i mulțumesc. 🙂

„Suntem nerecunoscatori si ne mâniem pe cele mai dragi persoane, pentru că ne-ar fi oferit lucruri mai mici decât ne-am gândit şi decât ar fi adus alţii, deşi leacul pentru ambele situaţii este pregătit. Un om s-a arătat mai binevoitor cu un altul: ceea ce este al nostru trebuie să ne încânte fără a suferi comparaţie. Nu va fi niciodată fericit un om pe care îl torturează fericirea mai mare a altuia. Am mai puţin decât am sperat: dar poate am sperat mai mult decât a trebuit. De această parte trebuie să ne temem cel mai mult, de aici apare mânia cea mai primejdioasă şi gata să atace lucrurile cele mai sacre. Citește în continuare »

