Test siiimplu! Amuzant, chiar :) UPDATE

Publicat pe Actualizat pe

bomboaneÎntr-un coș sunt 20 de bombonele.

Vin 20 de flăcăi și ia fiecare câte o bombonică.

La final, e posibil ca în coș să mai fie o bombonică?

O întrebare la care chiar merită să răspunzi. Indiferent cum îți sună răspunsul, justificarea lui scurtă este foarte importantă. Ca în viață.

Iar după ce răspunzi, vin și eu cu un…

UPDATE: Dr. Edward de Bono e un fizician, inventator și autor maltez care a pus oficial bazele conceptului de „gândire laterală”.

În 2005, a fost nominalizat Nobel pentru Economie, grație teoriilor de dezvoltare social-economică pe care le-a elaborat în timp. Gândirea laterală e un soi de „out of the box”. Ne împinge/învață să ieșim din tipare, să procesăm informația acum pe baza experiențelor trecute +++ CREATIVITATE. Să depășim sistemul limtativ al gândirii logice și să fim mereu inovativi. Ajungem zilnic în situații mărunte ori complexe când, în loc să căutăm resurse și soluții, ne dăm bătuți cu „asta e, n-am ce să fac, am mai încercat, nu se poate”. În prezent, „gândirea laterală” este descrisă în Dicționarul Oxford, ca un instrument foarte bun de învățare și îmbunătățire a vieții.

De Bono spunea: „Nu poți săpa o groapă nouă adâncind una mai veche”. Și atunci, devii creativ în orice situație când viața ți-o cere.

Înapoi la cele 20 de bombonele. 🙂 Am formulat textul testului oferind câteva date concrete: 20 de flăcăi, 20 de bombonele. N-am zis „aproape” sau „aproximativ”. Fix 20.

RĂSPUNS corect: Da, la final, e posibil ca în coș să mai fie o bombonică dacă ultimul flăcău alege să ia coșul cu totul, nemaiexistând acolo decât bomboana lui. 🙂

Nu te repezi să spui: „aaa, păi, așa da, normal”. 🙂 Păi, așa stau lucrurile în viețile noastre cotidiene. Nu întrebăm, nu cerem suficiente informații, nu căutăm, nu încercăm să creăm. Luăm de-a gata răspunsuri vechi, inexacte, ori, și mai rău, date de alții la propriile lor probleme. Ne trezim că răspunsul era foarte simplu; ne e și rușine în sinea noastră că nu l-am găsit. Sau că nu ne-a venit să credem că ăsta poate fi cel potrivit. Da, DAR nu înseamnă că, la testul postat mai sus, cel scris de mine e singurul răspuns corect! Mai sunt și altele, cu siguranță. Lumea nu e doar albă și neagră. E nevoie de puțină creativitate să o colorăm corespunzător.

Un exercițiu similar e cel de aici, cu elefantul de mâncat. 80% din toate rezultatele pe care le obții zilnic în activitatea ta de orice fel sunt date de doar 20% din eforturile tale. Restul efortului e aproape pierdere de vreme, e inerție. 🙂

 

18 gânduri despre „Test siiimplu! Amuzant, chiar :) UPDATE

    Doru a spus:
    Octombrie 16, 2014 la 6:25 am

    „Toate zurbele sunt curbe. Aţi văzut o curbă! Este o zurbă?” Nicholas Nassim Taleb

    Poteci de dor a spus:
    Octombrie 16, 2014 la 8:08 am

    Am terminat cafeaua aşa că mă bazez pe mintea mea ageră. Flăcăii ăştia… numai după bombonici umblă. Da ce, bombonelele strică tenul?

      drstoica a răspuns:
      Octombrie 16, 2014 la 2:25 pm

      Dimpotrivă! 🙂

    Ana a spus:
    Octombrie 16, 2014 la 8:53 am

    Pai , de obicei , flacaii iau bombonele pentru bombinicile lor , ca bere cu bombonele dulci , nu prea merge…Ma gandesc ca e posibil sa ramana destule bombonele acolo.Dar ,sincer? Eu as hali si cosuletul ala din ciocolata! 😛

    Pusa Papuc a spus:
    Octombrie 16, 2014 la 9:05 am

    Hmmm… unde-o fi smecheria? Fiecare dintre cei douazeci de flacai ia cate o bombonica din cele 20 de bombonele aflate in cos. Clar, nu mai ramane niciuna in cos.

    Teo a spus:
    Octombrie 16, 2014 la 10:56 am

    Unul bea prea multa bere si vomita bombonica inapoi. Intrebarea e „mai vrea cineva o bombonica vomitata?”.

      drstoica a răspuns:
      Octombrie 16, 2014 la 2:26 pm

      Ăsta da, ar putea fi un răspuns. Dar și întrebarea, la fel. 🙂

    Iuliu Herastrau a spus:
    Octombrie 16, 2014 la 11:07 am

    nu mai ramane nici-o bombonica!

    lorelad a spus:
    Octombrie 16, 2014 la 11:41 am

    Depinde de flacau, de Bombonel si de cosul lui 🙂

      drstoica a răspuns:
      Octombrie 16, 2014 la 2:26 pm

      Doar de Bombonel? De Bombonică nu? 🙂

        lorelad a spus:
        Octombrie 16, 2014 la 4:14 pm

        Bombonel e de vina! 😉

    Allexyanna a spus:
    Octombrie 16, 2014 la 11:43 am

    Chiar amuzant; insa raspunsurile de pana acum mi-au taiat curajul de a mai spune ceva…eu cred ca este fix ca in presa (nimic adevarat 100%); cum adevarul este spus pe jumatate, in cos sunt 20 de bombonici (cel putin). In concluzie, pot ramane (daca fiecare dintre flacai nu-si insusesc mai multe decat ar fi). Inspiratie de frumos!

      Allexyanna a spus:
      Octombrie 16, 2014 la 11:46 am

      Scuze pentru gresala (poate se poate edita). M-am trezit la prima ora sa astept instalatorul si inca n-a venit (e aproape pranzul); poate s-a oprit in fata unui cos cu bombonici 😀 ).

        drstoica a răspuns:
        Octombrie 16, 2014 la 2:55 pm

        Corect: când adevărul e incomplet, întrebăm, căutăm să aflăm. E în interesul nostru, nu? 🙂 Și pe baza informațiilor avute, începem să invovăm. 🙂

    geanina a spus:
    Octombrie 17, 2014 la 4:18 pm

    daca as fi ajuns eu inaintea flacailor cate bombonele verzi ar mai fi gasit daca le luasem eu pe toate inainte? 🙂

      drstoica a răspuns:
      Octombrie 17, 2014 la 8:19 pm

      :)) Depinde unde le căutau. 🙂

        geanina a spus:
        Octombrie 18, 2014 la 3:08 pm

        :))
        Pai despre cos era vorba ..!

          drstoica a răspuns:
          Octombrie 18, 2014 la 3:33 pm

          Ok. Când eram mic și mergeam la furat de fructe, le strângeam în sân ca într-un coș. De exemplu. :))

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

