Un gram de limba română (11)

Publicat pe

„Face sens” nu are sens. Da’ deloc! 🙂 După meciul de fotbal România-Ungaria, ProSport a publicat online un articol cu titlul din poză. „…Două declarații care nu fac sens”. Dar sex fac? 🙂

E greu limba română… Însă mai ales când mâncăm o pâine de pe urma ei, ar fi bine s-o mâncăm sănătoși. Are sens ce zic, da? 🙂

sens

6 gânduri despre „Un gram de limba română (11)

    ricamihai13 a spus:
    Octombrie 13, 2014 la 6:47 am

    are sens ce zici. 🙂

      drstoica a răspuns:
      Octombrie 13, 2014 la 11:15 am

      Mulțumesc. 🙂

    Mala a spus:
    Octombrie 13, 2014 la 7:52 am

    Eh, şi tu acuma Doc! Era vreun englezofil care a crezut că face porridge din resturi de informaţii neaoşe!

      drstoica a răspuns:
      Octombrie 13, 2014 la 11:15 am

      Sunt deja atât de mulți cei care uzează de expresia „face sens”… Și, fără ocolișuri, sunt oameni cu pretenții intelectuale. E într-adevăr o traducere cuvânt cu cuvânt a expresiei englezești „make sense”, dar asta nu înseamnă că în limba română are vreun sens. 🙂

    Allexyanna a spus:
    Octombrie 13, 2014 la 12:43 pm

    Bine punctat! Am auzit-o pentru prima data la un amic in aceasta vara; m-am abtinut sa spun ceva si mi-am spus: daca este o noua moda de a relata sensul personal, este putin pe dos (si nu ma consider chiar demodata). Inspiratie de frumos!

      drstoica a răspuns:
      Octombrie 13, 2014 la 1:41 pm

      Mulțumesc, Allexyanna! Eu nu-s împotriva englezismelor, a formelor de tip neologism, însă, în cazul de față, e doar o distorsionare a limbii române. Atunci, ce rost are să mai studiem limba română la școală? Mai dăm și examene din ea. 🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

