Un gram de limba română (10)

Publicat pe

Doi români. Ciprian Marica și Marcel Răducanu. Un fotbalist și un fost fotbalist. Fiecare a avut performanțele lui în fotbalul național și internațional.

Ăla negru cu coadă 🙂 i-a provocat să-și vorbească prin ziare, sub imboldul impulsului.

Apoi, Marcel Răducanu îi scrie lui Marica într-un mesaj privat. Marica îi răspunde public pe facebook, atașând și mesajul privat al lui Răducanu. Răducanu se supără în ProSport: „Mai bine să râdă lumea de mine că nu știu să vorbesc sau să scriu, decât să râdă un stadion întreg că îmi sare mingea din picior.” Așa să fie oare?

Război inutil. Dar limba română suferă. Plânge. 🙂 Și avertizez:

CONSUMUL EXCESIV DE CRATIME DĂUNEAZĂ GRAV SĂNĂTĂȚII LINGVISTICE! 🙂

cm

mr

14 gânduri despre „Un gram de limba română (10)

    lacrimidefericire a spus:
    Octombrie 8, 2014 la 5:39 pm

    FASEBUK – se anunta o posibila noua retea de socializare pt cei care au probleme cu gramatica… Am auzit si eu … Doar zvon!! 😁

      drstoica a răspuns:
      Octombrie 8, 2014 la 6:42 pm

      Cam greu. Feisbuc nu se anunță? 🙂

    Irina a spus:
    Octombrie 8, 2014 la 7:56 pm

    Foarte frumos a scris Marica. Nu m-asteptam sa fie atat de decent si capabil, sa-mi fie cu iertare… Prejudecatile sunt de vina, recunosc. Oare chiar el a scris acel mesaj sau l-a dat vreunui editor? 🙂 Scuze, nu sunt deloc rautacioasa, dar la asta m-am gandit atunci cand l-am citit. 🙂
    A fost o vreme cand ma miram vazand ca cineva facea o greseala gramaticala. Acum ma Mir cand cineva scrie corect. Mai ales un fotbalist. 🙂

      drstoica a răspuns:
      Octombrie 8, 2014 la 9:50 pm

      Mărturisesc că și eu m-am gândit la asta. Că Marica și-a dat mesajul spre corectat unuia care se pricepe să jongleze cu limba română. Dar ne putem uita pe facebookul lui, să citim alte mesaje pentru a face comparație. 🙂
      Dacă și l-a scris singur… s-a ridicat mult peste statutul de fotbalist! 🙂

        Irina a spus:
        Octombrie 9, 2014 la 5:35 pm

        Sa stii c-o sa ma uit pe facebookul lui. M-ai facut curioasa. 🙂

    Irina a spus:
    Octombrie 8, 2014 la 7:57 pm

    Pe cel de-al doilea mesaj nu l-am citit pana la capat. Destul de greoi… 🙂

      drstoica a răspuns:
      Octombrie 8, 2014 la 9:51 pm

      Mie al doilea mi-a plăcut mai mult. 🙂

        Irina a spus:
        Octombrie 8, 2014 la 10:09 pm

        Pentru ca e mai sincer?? 🙂
        Era sa zic „puuup” dar m-am abtinut la timp. Am auzit-o de-atatea ori in ultimele zile, incat mi-a intrat in cap si-mi vine mereu s-o zic. Sper sa ma opresc de fiecare data la timp. 🙂

          drstoica a răspuns:
          Octombrie 8, 2014 la 11:19 pm

          Pentru că e haios cu antigramatica lui. 🙂 Dar nu e de râs. Ăsta e el și-atât.

    Irina a spus:
    Octombrie 9, 2014 la 5:37 pm

    Nu e de ras deloc. A fost o vreme cand radeam, citind astfel de texte si ma simteam bine ca altii gresesc mai mult decat mine. A trecut perioada aia. 🙂

      drstoica a răspuns:
      Octombrie 9, 2014 la 6:02 pm

      🙂 E trist, dar nu e treaba mea. Fiecare om trăiește după regulile lui, nu după regulile mele. Doarme așa cum își așterne. 🙂

    Pusa Papuc a spus:
    Octombrie 9, 2014 la 6:15 pm

    Adevarat „..nu e de râs. Ăsta e el și-atât.”
    Probabil, gramatica limbii romane nu i-a fost prioritatea numarul 1 in viata. Nu probabil, sigur.
    … zic si eu, ca sa fiu in ton cu tema articolului. A fost un timp cand greselile gramaticale ma faceau sa vomit la propriu ( nici acum nu mi-e prea bine cand dau de ele). In timp am descoperit ca nu este cel mai important lucru la un om. Citind cele doua mesaje… ma surprind ca il prefer pe al doilea. Tonul este conciliant. Ideile-s incalcite dar daca vrei, intelegi foarte bine ce vrea sa spuna. Daca vrei, daca nu… pui mesajul lui pe facebook (sa vada toata lumea cat e de ”prost”), pui si raspunsul tau redactat ca la carte si astepti comentariile fanilor.

      drstoica a răspuns:
      Octombrie 9, 2014 la 6:33 pm

      De acord cu tine, Pușa. E destul de clar că asta a intenționat Marica: să-l facă de râs pe Răducanu și, în același timp, să vadă lumea că el îi este net superior. Dincolo de fotbal, de gramatică, e un caracter, e un suflet, e ceva care le construiește pe toate celelalte în armonie sau nu.

        Pusa Papuc a spus:
        Octombrie 9, 2014 la 8:12 pm

        🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

