Resurrection. SS: Smart & Scary

Publicat pe

res2E un serial american din 2014. Habar n-am dacă în România rulează pe vreo televiziune. S-a făcut un prim sezon de 8 episoade, iar acum s-a ajuns la difuzarea celui de-al patrulea episod din sezonul 2.

După 32 de ani de când s-a înecat într-un râu din orășelul Arcadia (Missouri), micul Jacob se trezește în China, pe o plantație de orez, și se întoarce sănătos acasă, având exact vârsta din anul în care murise. El e doar primul dintre cei care-și reiau viețile ca și când nimic nu s-ar fi întâmplat, ca și când timpul s-ar fi oprit în loc pentru ei. Cu toate vechile amintiri, cu toate emoțiile și sentimentele pe care le avuseseră înainte, convinși că vor să trăiască. Nimic nu-i face mai puțin umani decât pe cei obișnuiți. Sunt vii, din ei curge sânge și se comportă așa cum s-ar fi comportat dacă firul vieții nu li s-ar fi întrerupt la un moment dat. Sunt și ceva diferențe: mănâncă foarte mult și nu reușesc să doarmă deloc.

Interesant filmul! În primele 3 episoade mi-a părut ușor enervant, pentru că primeam mister cu polonicul și lămuriri cu lingurița. 🙂 Dar te prinde, e bine scris. Umblă deopotrivă la sentiment și la partea logică, rațională, curioasă din mintea fiecărui privitor.

res1Dacă vrei, îți pui întrebări foarte serioase vizionând serialul ăsta. Dacă nu, te distrezi și-atât.

Încercam să mă închipui în pielea personajelor. Să simt ce-ar simți ele, să gândesc cum ar gândi ele…

Omul normal care crede că „înviații” merită să trăiască în comunitate, că merită același tratament ca oricare alt om…

Omul normal care se teme și se gândește că, revenind tot mai mulți, ar putea da peste cap întreaga comunitate, neștiind ce sunt aceste ființe cu adevărat și ce-ar putea să se întâmple pe viitor…

Omul care revine din morți și nu știe cum să se comporte pentru ca ceilalți să nu-l mai considere un ciudat, să-l accepte, să-i înțeleagă emoțiile…

Să-i… ce? Să-i ucizi? Să-i primești cu brațele deschise? Să-i închizi? Să-i transformi în cobai pentru știință? Cum ai gândi dacă ai fi pus în locul fiecărui personaj din această poveste? Nu e ușor, nu te grăbi. Gândește-te că mâine te-ai putea trezi la ușă cu cineva drag care a murit cu mulți ani în urmă. Ar arăta exact ca atunci, te-ar lua în brațe și ți-ar spune cât de dor i-a fost de tine.

Eu recunosc, n-aș ști cum să reacționez dacă m-aș vedea pus concret într-o asemenea situație. Persoane care incriminează „reveniții” și pe cei care-i ajută își schimbă în mod radical opinia atunci când ei înșiși reîntâlnesc pe cineva foarte drag, apropiat, mort demult din cauze nenaturale.

De-aia se fac astfel de filme: ca să nască întrebări. Cât mai multe și mai profunde. Care dau mult de gândit și împing mintea să treacă dincolo de limitele autoimpuse, dincolo de credințe și convingeri limitatoare. Fiindcă ceea ce ne dorim să trăim zi de zi presupune o minte deschisă, în permanentă căutare de soluții, nu de probleme. Problemele se creează și singure. Dar soluțiile vin numai din mințile noastre. Dacă le dăm voie, dacă acceptăm că nu avem întotdeauna dreptate și că nici măcar nu e atât de important să avem dreptate. Ceea ce contează e rezolvarea oricărei situații în favoare stării personale de bine, de liniște, de bucurie…

6 gânduri despre „Resurrection. SS: Smart & Scary

    Poveştile Mele a spus:
    Octombrie 7, 2014 la 9:40 pm

    Pare interesant! Eu… scotocesc de obicei prin lumea aceasta a serialelor, dar până acum nu mi-a atras atenţia. Câţiva actori sunt cunoscuţi, tema e incitantă, e ABC – mulţumesc de recomandare!

      drstoica a răspuns:
      Octombrie 7, 2014 la 10:19 pm

      Eu nu prea scotocesc după seriale. Îi cer intuiției să-mi arate direct, nemijlocit, să înțeleg clar că e de văzut. 🙂 Și-mi arată. Așa s-a întâmplat și cu serialul ăsta despre care nu știam absolut nimic. Nici măcar că există. 🙂
      Cu mare plăcere.

        Poveştile Mele a spus:
        Octombrie 7, 2014 la 11:29 pm

        Voiam să spun „scotocesc” nu în sensul „caut seriale la care să mă uit”, ci că sunt la curent cu ce întâmplă în lumea serialelor – ştiri, ce mai apare, ce mai dispare, unele comentarii. TVline-ul este o sursă super în acest sens. Nu am văzut acolo ceva despre acest serial.
        În general, serialele sunt mari acaparatoare de timp şi încerc să mă limitez la câteva.
        Cum ziceam, o să caut Resurrection, căci mi-ai stârnit curiozitatea.

    Annya a spus:
    Octombrie 9, 2014 la 7:32 am

    Hmm…serialul suna bine. Are um subiect interesant. Astept sa mai apara episoade si cred ca o sa-l vad si eu.

      drstoica a răspuns:
      Octombrie 9, 2014 la 9:54 am

      Episoade or să tot apară, că-i abia la sezonul 2. 🙂
      Serialul chiar e interesant, inclusiv ca abordare umană.

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

