Sincer. Vrei sau nu vrei ceva (și) mai bun de la viață?

Posted on Updated on

sorenkTe întreb simplu: Vrei sau Nu Vrei să trăiești mai bine? Vrei sau Nu Vrei să devii mai mult, să fii mai fericit decât ești sau nu ești deja?

E o întrebare la care cred că știu răspunsul.🙂 Dar răspunsul pe care ți-l dai nu e de ajuns. De ce? Pentru că nu crezi nici tu suficient în el. Dacă ai crede, după ce termini de citit, pui deja pe hârtie ce vrei cu adevărat de la tine și de la viața ta, apoi te ridici și începi să aplici. Cum? Oricum! Orice acțiune e mai bună decât inacțiunea!

Vine un moment în viața fiecăruia când se face un anume declic în mintea sa. Poate fi un declic provocat blând, un moment de înțelegere profundă fără acel șut în fund care înseamnă un pas înainte; un AHA! care te mobilizează serios pentru schimbare! La mine, a fost un mare „buf!”. „Buf”, nu „bluf”!🙂 Deși viața îmi arătase în repetate rânduri că unele lucruri nu funcționează cum mi-ar fi bine, am trecut peste semnele alea fără să fac nimic, spunându-mi: „las’ că merge și așa!”. Când crezi că merge și așa, îți spun sigur: NU merge! E o mare păcăleală! Te bucuri 5 minute, o juma’ de oră și, apoi, te afunzi în tristețe, certuri, supărare, neplăceri, „eșecuri” pentru tot restul zilei. Insomnia e un rezultat direct al acestei stări de fapt.

Am citit și citesc încontinuu cărți de dezvoltare personală. Dar ce înseamnă dezvoltare personală pentru mine?! Cărți de nlp, de inteligență emoțională, de medicină comportamentală, de comunicare aplicată, de spiritualitate văzută în diverse feluri (chiar și în cele cu care nu sunt de acord), de psihoterapie (deși nu sunt psihoterapeut), de biochimie, de psiho-imuno-neurologie, cărți motivaționale și cărți despre viață. Îmi folosesc? DA. Cum știu asta? Pentru că m-au determinat să mă schimb de-adevăratelea. EU pe Mine, Nu Ele pe mine. Ar putea funcționa aceleași cărți și pentru tine? DA, doar dacă le adaptezi la persoana ta și faci mai mult decât să le citești.

Am participat la o mulțime de cursuri, de traininguri, de workshopuri. M-au ajutat? DOAR din clipa în care am început să aplic ceea ce auzeam, vedeam, învățam acolo. Chiar dacă unele nu au funcționat, era esențial să APLIC! Nu să iau de bun ce-mi spun unii sau alții că li s-a întâmplat lor, oricât de deștepți mi s-ar părea că sunt.

oameniiOamenii așteaptă mult prea des de la alții soluția pentru ei înșiși. NU merge! Citesc bloguri unde ți se spune exact ce să faci dacă ai problema x. Și faci, observi că nu se rezolvă nimic, apoi cazi într-o depresie, într-o neîncredere și mai mare decât înainte. Autorii respectivelor cărți sau bloguri publică așa ceva din două motive: pentru că ei chiar cred în ceea ce spun SAU din rațiuni de marketing, pentru a face trafic online și bani. Nu e rău. Doar că pe tine nu te ajută.

În alte cărți, pe alte bloguri, sunt criticate vehement, aproape bătute la fund, cu biciul, toate sfaturile de dezvoltare personală. Autorii critică alți autori, nerealizând că procedează, în final, fix așa cum nu le place când văd la ceilalți. Tocmai citeam pe cineva care-i trăgea de urechi pe cei ce dădeau soluții de genul: „10 pași ca să…”, „101 citate care…”, „5 sfaturi simple să…”. După care, un articol ulterior i se numea: „10 lucruri care-ți vor schimba viața”.

Anthony Robbins, Richard Bandler, Jose Silva, Daniel Goleman, Rhonda Byrne, Joe Vitale, Alberto Villoldo etc etc nu înseamnă NIMIC dacă nu faci altceva decât să citești și să te faci dependent de asta! Orice lucru pe lume se învață, se schimbă, se integrează numai dacă asociezi informația cu aplicația! NUMAI așa!

Alea 5, 10, 101 reguli, citate, tehnici, sfaturi, metode sunt foarte ok dacă devii curios cum funcționează când le pui în practică, chiar și atunci când ți se par ori prea simple, ori prea complicate, ori de necrezut… Doar aplicând, începi să te descoperi cu adevărat. Nimeni nu are soluția ideală pentru tine, cu excepția TA! Eu asta îi ajut pe oameni: să caute soluții la probleme pe care le cred nerezolvabile, pe care le cred veșnice, pe care le cred cele mai mari din lume.

puternicPostez degeaba pe aici dacă tu îmi faci mie trafic, îmi dai like să mă bucur că-s deștept, te încarci puțin cu satisfacția că ți-a plăcut ce ai citit, dar nu zici: „Gata, din clipa asta fac și altceva decât ceea ce făceam, pentru că vreau să-mi fie din ce în ce mai bine!”. Și chiar să FACI! Sunt zeci, sute de tehnici, de exerciții care îți pot anula vechile credințe inutile (de care poate te-ai îndrăgostit), convingeri limitative, care-ți spun zilnic că nu poți, că nu ai cum, că e prea greu. Poți avea idee ce bune, ce eficiente sunt acele tehnici DOAR dacă le aplici! Pot să-ți dau exemplu de metode care la mine n-au funcționat. Dar știu destule persoane cărora le-a schimbat în mod fantastic existența. Mă bucur însă că le-am încercat, că am ales și aleg în fiecare zi să trăiesc tot ce bănuiesc măcar că e o lecție, că mă poate împinge înainte, astfel încât să vin aici pe blog sau în ședințele mele cu oamenii și să vorbesc din propria experiență, să povestesc unde am greșit eu, ce mă doare, ce fac să nu mă mai doară, ce mă determină concret să fiu atât de optimist, iar viața să-mi ofere exact ceea ce îi cer! Această cerere este una emoțională, nu cognitivă. Ceea ce simți că se întâmplă, aia se va întâmpla. Dă restart, măcar în joacă, valorilor tale, convingerilor tale, comportamentului tău obișnuit. Vrei să-ți dau un exercițiu simplu de făcut? OK!

EXERCIȚIU:

În următoarele 5 zile, ascultă mai mult și vorbește mai puțin. În fiecare zi. Intră cât poți de des în contact cu oamenii și: evită să le spui „eram sigur” / „ți-am zis eu”!!!

Nu asculta păzind, de fapt, acel moment în care să te repezi: „da, și eu la fel” / „da, și mie mi s-a întâmplat” / „da, știu foarte bine cum e”.

Ascultă-i pe ceilalți abținându-te să-i contrazici, MAI ALES dacă ceea ce-ți povestesc nu te privește pe tine!

Spune-le oamenilor „Mulțumesc!” și „Bravo, felicitări!”, în special atunci când ei se așteaptă cel mai puțin să o faci! Și celor care nu ar crede vreodată că ai face cu ei așa ceva! Urmărește-le reacția. Tu însuți vei fi surprins. Ascultă, Ascultă și iar Ascultă! Pentru că o spun din proprie trecută experiență: NU ȘTIM să ascultăm, deși avem două urechi și o singură gură! Ar trebui să vorbim doar atunci când avem ceva de spus, nu neapărat ca să ne tot construim o imagine măreață, superioară în ochii celorlalți.

Te rog să-mi spui aici, pe blog, sau în privat ce s-a întâmplat și ce se întâmplă după ce ai făcut exercițiul ăsta timp de 5 zile! 5 zile în care ai ascultat cu atenție și empatie persoanele din fața ta! 5 zile nu înseamnă mult, hai să fim serioși!

În budhism, noțiunea de „post” se referă nu doar la mâncare, ci și la vorbă. Cineva poate spune: „mâine țin post” și să se refere la faptul că a doua zi nu va scoate niciun cuvânt, indiferent de situație. Crezi că tu poți face asta măcar o dată pe lună? Știu, ai familie, ai serviciu, ai prea multe de făcut, e imposibil. Și eu am zis la fel, și eu am programul încărcat zi de zi, dar reușesc totuși să păstrez tăcerea o zi întreagă din când în când. N-ai idee ce mult bine îți face un astfel de exercițiu. Atenție, n-am zis: ce mult bine îți POATE face! Ci… ce mult bine ÎȚI FACE! Vorbim despre asta abia după ce ai aplicat. Fiindcă să facem presupuneri și să ne dăm păreri din părerile altora e ușor, suntem maeștri.🙂 Nu, până nu încerci Tu un lucru, n-o să știi cu adevărat cum e. Te vei limita la greutățile vieții pe care refuzi în mod cotidian să le înlocuiești cu altceva pentru că „e nasol”, pentru că ai auzit tu că nu se poate, pentru că ai mai încercat o dată demult, pentru că n-ai chef, pentru că sunt prostii… Dacă nu trăiești EXACT așa cum ți-ar plăcea să trăiești, care crezi că sunt prostii: alea pe care le faci… sau alea pe care refuzi să le încerci și nici nu știi cum sunt? Sincer.

Caută să te înconjori de oamenii cu care să evoluezi, cu care să glumești, cu care să înveți, să înțelegi, să accepți, nu cu cei care doar îți împărtășesc frustrările, durerile, lipsurile, convingerea că în România totul e de rahat și nici nu se va schimba vreodată ceva!

De ce crezi că Nike vinde de atâția și atâția ani cu același slogan: „Just Do It”? Pentru că este ceea ce te îndeamnă un pantof sport: să-l încalți și să mergi, să te plimbi, să alergi, nu să-l ții în dulap. Nike știe că alea 3 vorbe înseamnă acțiune, înseamnă energie, înseamnă rezultate pentru toți cei implicați: producători, comercianți și clienți.

După cum observi, viața ta se raportează continuu la tine. La ce faci sau la ce nu faci TU, nu ceilalți. Și ce dacă greșești? Și ce dacă trebuie să o iei de la capăt? Și ce dacă alții au reușit mai repede decât tine? Ce te interesează pe tine alții? Important este să REUȘEȘTI și TU! Să faci atâtea lucruri câte te vor duce acolo unde îți dorești, fără compromisuri, fără răutate gratuită, fără frică! Schimbă-ți atitudinea față de tine, fiindcă nu voi înceta niciodată să-ți spun și să-mi spun că ea, Atitudinea, ne decide Altitudinea! Ai nevoie de Tine! Ești mai bun decât crezi și decât ți s-a spus vreodată că ești! Mult mai bun!!! Dumnezeu îți dă… dar știi că în traistă trebuie să-ți bagi singur!

p.s.: Uită-te puțin la Marcel Iureș. E un om trecut prin viață. Un om de succes. Merită să-l crezi măcar un pic și să treci la treabă?

11 thoughts on “Sincer. Vrei sau nu vrei ceva (și) mai bun de la viață?

    egabrielita said:
    Septembrie 24, 2014 la 6:54 am

    MULTUMESC ! da, cinci zile nu inseamna mult, dar mintea… ce face? nu tace, aduna frustrari impunindu-si sa nu-i „puna la punct”sau „la colt”pe cei care crede ca vin cu forta la manifestare. totul are frica in spate.este greu, pt ca sintem divizati, ne adresam exteriorului, cu galagia din interior. uneori uitam de interior sau acceptam harmalaia si cearta gindurilor, a parerilor, dilemelor care chiar daca nu se fac auzite in exterior si amplifica ecoul in interior. dar, inca o incercare nu strica. deci imi doresc si va doresc SUCCES !

      drstoica responded:
      Septembrie 24, 2014 la 10:59 am

      Cu mare plăcere!
      Da, bine punctat, exact așa se întâmplă. Doar că totul începe cu puțin, fără supărare pe noi înșine când nu reușim. Continuăm să încercăm, repetăm, perseverăm și descoperim că performanțele sunt din ce în ce mai bune. O singură încercare, două, trei nu vor fi niciodată de ajuns. E ca și cum am avea pretenția, copii fiind, să învățăm să citim sau să scriem sau să socotim din două, trei încercări, în cinci zile. Lucrurile se reduc, de fapt, la disciplinarea minții și crearea de noi obiceiuri. Când, încercând de mai multe ori, observăm niște rezultate cât de mici, ne vom dezmorți, ne vom bucura în sinea noastră și vom vrea mai mult.🙂
      Contează foarte tare și premisa de la care plecăm: „e greu, nu prea cred că pot” sau „de ce să nu încerc? ce mă costă, ce-am de pierdut?”.
      Baftă!!!

    bibliotecaprobota said:
    Septembrie 24, 2014 la 7:49 am

    Reblogged this on BIBLIOTECA PROBOTA and commented:
    CU CE UMPLEM GOLUL EXISTENTIAL

      drstoica responded:
      Septembrie 24, 2014 la 11:00 am

      Întâi cu liniște. Apoi, decidem ce vrem cu adevărat să mai punem acolo, nu mai punem ceea ce nu vrem.
      Mulțumesc.

        iulia said:
        Septembrie 30, 2014 la 10:12 am

        Pentru a practica linistea interioara (in sensul spatiului dintre ganduri, senzatii si reactii) putem practica mindfulness https://www.youtube.com/watch?v=3nwwKbM_vJc. Este esenta practicii lui Buddha (atentia constienta la respiratie, awareness).

        Mi-am dat deja cu parerea😛.

        Va propun ca urmator pas, dupa aceste 5 zile de „post”: 10 zile, in care gasim 15 minute in care stam linistiti si suntem atentie la respiratie. Respiratia naturala, normala, asa cum iese asa cum intra, pe nari. Doar constientizarea respiratiei. Lasam gandurile sa zboare: vin, pleaca, doar noi ramanem, atenti, constienti de respiratie.

          drstoica responded:
          Septembrie 30, 2014 la 10:20 am

          Chiar și câte 5 minute/zi, pentru început, înseamnă ceva extraordinar!
          Mulțumesc, Iulia!

    incredibleyoung said:
    Septembrie 25, 2014 la 8:37 am

    Merita!😉

      drstoica responded:
      Septembrie 25, 2014 la 9:18 am

      Și eu cred la fel.🙂

    dadatroll said:
    Septembrie 25, 2014 la 4:46 pm

    Eu vreau sa stii. A zis cineva ca nu.

    Ana said:
    Septembrie 26, 2014 la 10:21 am

    Il iubesc pe domnul Iures…pur si simplu!
    cat despre ceea ce am patit eu facand asa…😀 , sa zic ca m-am umplut de oameni simpli si dragi ce au uitat ca si eu sunt om si am viata mea? Si-atunci am inceput cu „stiu,la fel si eu” , „da , ti-am zis eu” si am reusit sa ma scutur de grijile lor…Suna egoist , dar alta solutie nu a fost!

      drstoica responded:
      Septembrie 26, 2014 la 11:06 am

      Dacă ți-a prins bine și te face să dobândești starea dorită, e perfect! Facem întotdeauna ceea ce ne aduce exact ce ne dorim. Dacă nu ne aduce, singura soluție este schimbarea. A noastră, nu a altora.🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

