Sâmbăta de Sus, puțin Rai pe Pământ :) (FOTO)

Posted on Updated on

-16De două ori am fost la Sâmbăta de Sus. De fiecare dată, am descoperit acolo un locșor plin de liniște, de viață, de culoare și de tot ce-mi poate trece mai frumos prin minte. În jurul Mănăstirii Brâncoveanu s-a închegat o comunitate turistică, un început de „stațiune”, deși sper să rămână mai mult un loc de pelerinaj, dedicat omului care caută puțină liniște, puțină regăsire de sine și multă energie pentru lumea în care urmează să se întoarcă.🙂

Sunt multe moteluri, vile, pensiuni, dar am ales să stau chiar la mănăstire. Au locuri de cazare foarte decente, de tip hotelier. Fără tv, fără bar în cameră.🙂

Oamenii trăiesc acolo o liniște aparte. Parcă toate gândurile alea care strigă de obicei prin mințile noastre rămân la intrare. Singure, neforțate de nimeni. În spatele mănăstirii găsești un iaz plin de pești, o poieniță numai bună de stat fără să faci nimic și, în plus, te întâmpină un câine care nu știe cum să se gudure mai plăcut, ca și când ar fi al tău dintotdeauna.🙂 Totul în jur e de poveste. O poveste cuminte, de suflet.

Mănăstirea în sine e una foarte îngrijită și lipsesc de-aici „moralizatorii”, fețele bisericești care să-ți spună tot timpul ce să faci și ce să nu faci în/cu viața ta. Cam așa cred eu că ar trebui să arate niște oameni care consideră că s-au ridicat la un alt nivel de conștiință.

4 thoughts on “Sâmbăta de Sus, puțin Rai pe Pământ :) (FOTO)

    Mala said:
    Septembrie 6, 2014 la 11:35 am

    Curăţenie care frapează! Şi linişte!!!

      drstoica responded:
      Septembrie 6, 2014 la 11:40 am

      Când în suflet e curat, se face la fel și în afară. Și liniște. Cred eu.

        Poveştile Mele said:
        Octombrie 7, 2014 la 11:34 pm

        Cred că am fost la Mănăstirea Sâmbăta (Brâncoveanu) de vreo zece ori; o singură dată m-am cazat în afara Mănăstirii/Acadamiei şi a fost un sentiment… nu ştiu… de parcă lipsea ceva.
        Nu sunt deloc o persoană religioasă, nu m-am dus pentru Biserică, ci pentru a mă încărca din toate punctele de vedere. Aşa, ca la baterie🙂 Am spus (şi am scris-o) de câte ori am avut ocazia, aici e oaza mea linişte…

          drstoica responded:
          Octombrie 8, 2014 la 9:55 am

          Este. Este ceva… altceva. Se simte, trăiește clipa altfel.🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

