Micuța dansatoare (Foto)

Publicat pe Actualizat pe

piata-sfatuluiPiața Sfatului, din Brașov. Pe o scenă de concert presta Vița de Vie. Fetița din galeria foto era cu părinții, cu prietenii de familie… Ei vorbeau de ale lor, într-o parte; ea dansa singurică, fără nicio reținere, neinvitată de nimeni. Se bucura de ea și de clipa respectivă, așa cum adulții nu prea mai știu să o facă. Copila dansa fără a o interesa cineva din jur, fără a aștepta aplauze din partea cuiva; nu arunca nici măcar o privire celorlalți. Era cufundată în lumea ei frumoasă. Simțea muzica exact așa cum îi plăcea ei s-o simtă. La școală suntem întrebați mereu: „Ce a vrut autorul să spună cu această operă?”. Absurd. Nimeni nu va ști vreodată ce a fost cu adevărat în mintea, în sufletul autorului când a creat. Și nici măcar nu ne interesează. Important este ce simțim NOI când citim, ascultăm, privim opera autorului, oricare ar fi el. Dacă ne pune pe gânduri, dacă ne ajută cu ceva, dacă ne dă o stare de bine, dacă ne ajută să învățăm despe noi, opera autorului se cheamă că a fost înțeleasă. Dacă nu, mergem mai departe, nu dăm pietre.

Mi-a venit greu să-mi dezlipesc privirea de la fetița asta! Era atât de simpatică, se simțea atât de bine, încât mi-ar fi plăcut să am puterea de a fi ca ea. Dar… masca socială m-a oprit. Ca întotdeauna, masca socială taie elanul și pune pe primul plan părerile celorlalți, obligându-ne să trăim cum vor ei și nu cum ne place nouă. Poate se vede și ea acum, poate păstrează pozele și nu uită niciodată cum se trăiește viața. Toată!

Dacă o cunoaște cineva… Eu aș merge din nou la Brașov, special pentru o ședință foto, în caz că părinții ei și-ar dori la fel de mult ca mine lucrul ăsta. 🙂 Nu am nicio pretenție. Doar să mai surprind o dată din libertatea frumoasă a acestui copil.

10 gânduri despre „Micuța dansatoare (Foto)

    GEGELUTZ a spus:
    August 26, 2014 la 4:15 am

    Mânca-o-ar mama de vedetă! 🙂 Tare-i dulce! Sunt perfect de acord referitor la interpretarea operelor în școli: de unde dracu știe cineva sigur-sigur ce a vrut să spună autorul? L-a întrebat cineva direct? Și chiar dacă l-ar fi întrebat, probabil nu ar fi putut să explice în cuvinte ce a simțit cu adevărat în momentul creației pentru că acela a fost clipa lui de visare, imposibil de retrăit sau de copiat. În loc să se încerce ceva interactiv, să se provoace elevul să-și dezvolte creativitatea, imainația, sensibilitatea, modul de exprimare și comunicare…se impun niște șabloane seci…și poftim educația!

      drstoica a răspuns:
      August 26, 2014 la 8:40 am

      🙂 Da, e dulcică și chiar dansa tare frumos, pe ritm, cu mișcări variate… 🙂
      Exact: se cultivă toceala și nu creativitatea, capacitatea de a ajunge singuri la rezultat. Am văzut în Franța cum decurg niște ore de franceză. Fix asta fac profesorii: îi întreabă permanent pe elevi: „Ce ai simțit tu citind, ce ai înțeles tu din opera asta? Cum vezi tu, cum ți se pare ție personajul X ?”. Autorul, chiar dacă l-ai întreba, poate nici măcar n-ar vrea să-ți spună adevărul, fiind intimitatea visării lui.
      Dar avem ocazia să schimbăm ceva, întâi la noi înșine, în mod voluntar, conștient și pozitiv. 🙂

    vavaly a spus:
    August 26, 2014 la 8:38 am

    cat de frumos si simplu stiu sa se bucure copiii si cat de multe avem de invatat de la ei.
    exact asa a reactionat si copilul meu la un recital al fanfare militare cand a inceput o melodie populara. s a ridicat brusc, a luat pe o fetita de maini si au inceput sa danseze asa cum au stiut ei. am zis ca are dansul in el, ca sangele moldovenesc isi spune cuvantul. au dansat fara sa le pese de ce e in jur iar oamenii se uitau fascinati.
    e superba micuta din poze….

      drstoica a răspuns:
      August 26, 2014 la 8:43 am

      Și eu sunt fascinat atunci când văd manifestările curate, curajoase ale copiilor. De fapt, ei nici măcar nu văd asta ca fiind treabă de curaj. Ei simt și fac. Pentru că n-au învățat încă frustrările. Ei știu că viața e frumoasă și de-aia sunt aici: s-o trăiască! 🙂 Hai să luăm exemplu și să trăim cu toții ca atare! 🙂

        vavaly a spus:
        August 26, 2014 la 6:25 pm

        din fericire eu sunt dintre parintii care invata de la copil si, chiar de nu pot face absolut tot ce as simti sa fac spontan, macar nu ii pun lui bariere :).

          drstoica a răspuns:
          August 26, 2014 la 6:48 pm

          FRUMOS!

    Leyla a spus:
    August 26, 2014 la 2:08 pm

    Pretty post

      drstoica a răspuns:
      August 26, 2014 la 2:15 pm

      Thanx a lot!

    Georgiana a spus:
    Septembrie 11, 2014 la 1:12 pm

    De cand te-am descoperit pe blog…tot citesc …si citesc…si citesc…Scrii foarte frumos, natural si inspirat.Si inspirational pe deasupra! Multumesc !

      drstoica a răspuns:
      Septembrie 11, 2014 la 1:46 pm

      Îți mulțumesc și eu foarte mult, Georgiana! Să ai, în continuare, o zi de-a dreptul perfectă! 🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

