Bucurați-vă de voi!

Publicat pe Actualizat pe

-DSC_3359smFăcând fotografie peste tot pe unde merg, am observat un lucru… ușor ciudat, dar explicabil, ce-i drept.

În România, multe dintre fetele pe care le surprind în poze pe stradă, în locuri publice, se uită repede, într-o primă fază, la ele însele, la ținuta lor, se pipăie pe cap rușinate, parcă le vine să se întoarcă din drum. De ce? Teama că ar arăta rău din cine știe ce punct de vedere. Lipsa încrederii în sine.

Explicabil, spuneam. După atâția ani de societate închisă, comunistă, părinții au uitat să dea, să inspire încredere, libertate copiilor lor. În plus, comunismul a continuat cu o perioadă „perfectă” a ziarelor și emisiunilor tv de tip tabloid, în care apar fotografiate și filmate numai fetele de tip „piți”, pline de calități estetice îndoielnice.

Fetelor, dragelor! E cazul să știți că sunteți frumoase, elegante și că un om cu camera foto poate aprecia mult lucrurile astea la voi și nu altceva deranjant! „Afară”, fetele nu se jenează, nu se feresc deloc de un fotograf pe stradă. Fiindcă se știu frumoase, știu că numai ăsta poate fi motivul pentru care un fotograf, un bărbat le privește cu insistență. Și chiar zâmbesc la cameră unele dintre ele. Ceea ce vă invit și pe voi să faceți în caz că ne vom întâlni vreodată pe stradă. 🙂 Dacă nici româncele nu-s de admirat… Ne-am înțeles, da? 🙂

17 gânduri despre „Bucurați-vă de voi!

    Cuvânta a spus:
    August 19, 2014 la 5:07 pm

    Vai! Cred ca ai mers pe strazile gresite! Nu-mi vine sa cred ca pitipoancele de Facebook se ascund pe strada! Sau iti plac tie fetele mai rusinoase…

      drstoica a răspuns:
      August 19, 2014 la 6:44 pm

      Dacă te-aș întâlni și fotografia vreodată pe stradă, prin surprindere, ce-ai face? 🙂

        Cuvânta a spus:
        August 19, 2014 la 7:34 pm

        Cred ca as incepe o conversatie si te-as ruga sa nu ma faci de cacao pe vreun site, dupa care nu as dormi cateva nopti convinsa fiind ca am ajuns rusinea satului.

          drstoica a răspuns:
          August 19, 2014 la 8:17 pm

          Păi? Nu contravine asta cu ce ai scris în primul comentariu? 🙂 Să ne dăm voie să știm că mai există și alte site-uri, tv-uri și ziare decât alea cu rușine. 🙂 Când vom înceta să ne mai uităm la ele (indiferent din ce motiv), vor dispărea, garantat.

            Cuvânta a spus:
            August 19, 2014 la 8:40 pm

            Sau cand voi emigra intr-o tara relaxanta :))

              drstoica a răspuns:
              August 19, 2014 la 8:49 pm

              NOI o facem relaxantă. Eu, tu, fiecare. Asta e marea noastră problemă: că doar ceilalți trebuie să se schimbe, niciodată noi înșine. 🙂 Cei care se relaxează aici cum o pot face? Deci, relaxează-te și dă-mi voie să te fotografiez! 🙂

    Ana a spus:
    August 20, 2014 la 9:10 am

    As zice ca tabloidele alea si „standardul” impus in materie de moda au facut treaba asta.Ai vazut fetele acelea ce se schimonosesc si aranjeaza sa arate ca o papusa barbie? Oribil , in opinia mea…si e totala lipsa de personalitate…asta cred eu!
    Mie- mi place sa pozez…dar pe mine nu ma mai pozeaza decat familia 😀 😀 😀 …si asta uneori , ca in general eu fotografiez…Ce drac’ sa mai pozeze la mine? :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      zaraza26 a spus:
      August 20, 2014 la 9:52 am

      Ana, m-ai facut curioasa! Vreau sa te vad! Sunt sigura ca esti superba cand vrei tu. Mai stiu pe o fata care are 20 de ani si pentru ca faţa e usor asimetrica, isi imagineaza ca nu e atractiva. As fi vrut sa o prind intr-o fotografie studiata, dar viata nu ne-a adus atat de aproape. Stiu ca atunci cand se va indragosti ea sau cineva de ea, se va vedea frumoasa! 🙂 De cand sotul meu nu mai imi face poze cum vreau eu, imi fac selfie. Mi-am facut inainte sa stiu ca se numesc asa. Ti-am trimis request pe blogul tau. Multumesc anticipat! 🙂

        Ana a spus:
        August 20, 2014 la 9:55 am

        😀
        OK…am sa iti dau acceptul….
        Eu sunt frumoasa , chiar si la varsta pe care o am…insa asa ma vad eu ….. :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

      drstoica a răspuns:
      August 20, 2014 la 11:17 am

      :)))
      Da, Ana, ai dreptate. Dar hai să facem noi o lume mai bună! Lumea aia care ne interesează, cu oamenii care ne interesează, dincolo de tabloidele care eu, sincer, nici nu mai știu dacă și câte există, deși am lucrat în acest domeniu. 🙂

        zaraza26 a spus:
        August 20, 2014 la 1:45 pm

        E suficient sa dam atentie cat mai multa… numai… acelor aspecte ale realitatii pe cre le simtim ca au viitor. 🙂 Si asa va fi!

          drstoica a răspuns:
          August 20, 2014 la 2:23 pm

          Perfect adevărat! 🙂

        Ana a spus:
        August 20, 2014 la 5:42 pm

        Pai asa vreau si eu…problema e ca ma simt haituita…am exemplare in familie care cred ca umerasul umblator de pe catwalk e cool…ce ma fac? Sortii de izbanda sunt micsorati…dar insist… 😛

          drstoica a răspuns:
          August 20, 2014 la 6:59 pm

          Nu te mai uita deloc la știrile tv, la emisiunile alea „deștepte” de tip Acces, Măruță, Capatos… , renunță la tabloide de orice fel – scrise sau online – și ghice ce! Lumea din familie va începe să te copieze. 🙂 Așa funcționează lucrurile la orice vârstă: nu-i spui cuiva ce să facă ori nu facă. Doar faci ori nu faci tu. Te va lua drept exemplu. E o regulă nescrisă.

    incredibleyoung a spus:
    August 21, 2014 la 3:38 pm

    Multumim!! Ai dreptate! 🙂

      drstoica a răspuns:
      August 21, 2014 la 9:14 pm

      Dacă eu mă bucur să vă văd, nu înțeleg de ce n-ați face-o și voi cu voi înșivă, în fiecare zi! 🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

