Model de om

Publicat pe Actualizat pe

bordeauxMonica a fost corporatistă. Sau ceva serios, care o ținea zilnic în birou, în siguranță, în stilul de viață al multora dintre noi. Siguranță în care tot nu suntem mulțumiți; constatăm că permanent ne lipsește ceva. Dar nu vrem să renunțăm la nimic; vrem doar să primim în plus. Nu se poate. Monica a renunțat destul de radical la modul de viață care o păstra într-o falsă zonă de confort. Și a ales riscul și acțiunea. Fără ele, zona de confort nu se extinde, iar fericirea nu-i de găsit ori se pierde foarte ușor.

Pentru 8 luni, a ales un job la Bordeaux. Bona unui băiețel minunat de 5 ani. Total neobișnuit pentru un corporatist cu pretenții, nu? Luna trecută, aflu și eu de pe blogul ei, și-a încheiat șederea în Franța.

„Da, am parasit Bordeaux. Si sper sa revin cât mai des pe viitor, pentru ca acum am un loc în plus cu o familie si un grup de prieteni care ma asteapta. Am cunoscut oameni minunati si am descoperit locuri foarte frumoase. Dupa opt luni în acest mic paradis, am învatat ca orice câstig în viata vine dupa ce mi-am asumat niste riscuri si dupa ce am facut ceva care pentru majoritatea oamenilor pare exagerat.

Sunt fericita ca am luat decizia de a pleca ‘in lume’ si îmi doresc sa fiu tot timpul capabila sa actionez asa. Si apropo, de la toamna, jobul meu la Bordeaux este disponibil, daca te intereseaza. Merita.

Poti face lucruri marete, si chiar simt ca acum pot sa salvez lumea, facând niste progrese mici mici de tot. Un pas mic azi, inca unul poimâine… Pana la finalul lunii, distanta parcursa devine vizibila chiar si pentru sceptici.

Experienta aceasta a fost minunata, nu exista job de birou care sa te învețe atat de multe lucruri. Mi se spunea ca sunt curajoasa; acum ma simt eu, bucuroasa si capabilă sa fac (si mai mult) bine. 🙂 „

Dacă ai curiozitatea să-i răsfoiești paginile blogului, vei descoperi cum se poate schimba un om cu adevărat, pentru binele lui. Nu, nu spune: „eu n-am cum să plec așa în lume, fiindcă am copii sau am o vârstă și……”! Nu asta e ideea. Dacă-ți pui toate întrebările posibile, dacă ai răbdarea și curajul să primești răspunsurile, indiferent că-ți plac sau nu, vei ști ce înseamnă să schimbi în viața ta pentru a fi fericit. Sau ȘI mai fericit decât ești! Fericirea nu are limite! Ea încape oricât de multă în viața unui om. Tu alegi dacă încă mai cauți scuze sau începi să faci lucrurile care-ți plac pentru a te simți bine.

Îi mulțumesc Monicăi pentru că i-am descoperit blogul, pentru că am reușit să ne și întâlnim o dată, astă iarnă, și pentru că oferă o lecție de viață oricui vrea să o primească. Exemplele frumoase chiar sunt lângă noi. Le vedem doar atunci când suntem pregătiți să o facem. Important este ca, privindu-le, să ne descoperim pe noi înșine și idealurile noastre reale.

ps: Poza postată îi aparține.

4 gânduri despre „Model de om

    Dianette a spus:
    August 18, 2014 la 4:01 pm

    Bourdeaux…

      drstoica a răspuns:
      August 18, 2014 la 4:24 pm

      E o comună în sudul Franței. Dar Monica fuse la Bordeaux, orașul. 🙂

    Ovidiu a spus:
    August 19, 2014 la 9:49 am

    sincer, ma asteptam la mai multe detalii, nu doar „ce experiente am avut”….E foarte usor sa scrii „vai ce am mai experimentat”, fara a da detalii,. Desi sunt rautacios, suna a mass media din ziua de azi, cu titlul care anunta furtuna, dar de-abia se simte un zefirel. Chiar mi-ar fi placut sa citesc despre experiente, cum le-a simtit si asa mai departe, cu siguranta in modul asta ar fi motivat mai multi oameni sa se gandeasca din alte perspective.

      drstoica a răspuns:
      August 19, 2014 la 10:39 am

      Ovidiu, din ce înțeleg eu, tu nu ai intrat încă pe blogul ei. Aproape zi de zi, fata asta a postat EXACT ce a trăit în mai mult de 8 luni de zile. Eu am descoperit-o inițial ca pe o blogeriță și m-a impresionat felul ei de a fi, de a evolua, de a alege o transformare a propriei vieți.
      Nu te opri la ce am scris eu, fiindcă eu nu pot relua și nici rezuma texte postate în atâtea luni de altcineva. Ai curiozitatea să intri acolo, am dat un link încă de pe primul rând al articolului meu. E un blog simplu, nepretențios, exact așa cum arată viața cotidiană, nu rupt din filme spectaculoase. Spectaculozitatea constă fix în puterea ei de a schimba lucrurile pas cu pas, descoperirile ei la care altcândva nici nu s-ar fi gândit.
      Nu poți spune despre un film că e urât doar văzându-i trailerul. Așa că intră pe blog ca să te convingi cu adevărat dacă ea este sau nu un exemplu, orice ți-aș spune eu.

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

