O așa așteptare ai vrea să dureze :)

Publicat pe

betE simplu, e „întâmplabil”, nu e ceva total ieșit din comun. Te poți nimeri și tu într-un astfel de loc, în care, dacă tot există un pian, cineva se așază și începe să cânte. Pentru el, pentru ceilalți, pentru trecerea mai ușoară a timpului. Dar nu se întâmplă doar să treacă timpul parcă mai repede, ci îți schimbă starea, îți aduce acea emoție, aparent banală, care te face să spui: „de data asta, timpul să treacă mai încet!”. 🙂

Un individ oarecare, în sala de așteptare a aeroportului din Praga, s-a apucat să cânte la un pian pe care cineva isteț l-a așezat acolo. Să cânte Für Elise (de Beethoven) nu pare chiar mare scofală. Dar să cânte așa cum cântă… face ziua mai frumoasă!

Astfel de momente se întâmplă zilnic în viețile noastre. Trebuie doar să avem ochi pentru ele, să uităm cât mai des de ceea ce vedem la televizorul de care credem că nu ne putem despărți. Psihologia spune că omul vede doar ceea ce e pregătit să vadă. Și, în funcție de ceea ce vede, exact aia alege să trăiască! Nu ne așteptăm la piane peste tot în sălile de așteptare. 🙂 Nu pianul e cel care dă esența momentului, ci Omul. Iar oameni ca acesta sunt destui. Dacă n-aș crede așa ceva, înseamnă că nici eu nu mă consider prea bun. Viața e o percepție subiectivă. „Realitatea obiectivă” nu există. Depinde de mine cum aleg să văd totul în jur. Când ești foarte atent la ceva anume, acel om, lucru, eveniment se transformă într-o ancoră mental-emoțională pentru tine. Îți va reveni deseori în minte și-ți va recrea exact starea din momentul original. Acum, depinde ce ancore alegi să instalezi tu în mintea ta: plăcute ori neplăcute.

Eu îți ofer ancora asta video, plus un zâmbet și o strângere de mână. Și-ți mai doresc o zi absolut perfectă!!! Neapărat! Ai început deja să o ai? 🙂

8 gânduri despre „O așa așteptare ai vrea să dureze :)

    racoltapetru6 a spus:
    August 13, 2014 la 5:49 am

    Am stat și eu „ancorat” până la ultimele note și apoi plec mai departe, cu credința că „apele” zilei de azi vor fi liniștite, dar răcoroase pentru această zi caniculară. Mulțumesc!

      drstoica a răspuns:
      August 13, 2014 la 10:28 am

      Frumos scris, Petru, îți mulțumesc, de asemenea!!! Când începem să ne umplem mințile de astfel de ancore, dezinstalându-le pe cele care ne pricinuiesc neplăceri interioare, viața se transformă nici nu știm când.
      Ancorarea zilnică pozitivă, susținătoare (încă de la deschiderea ochilor dimineața) e una dintre cele mai puternice tehnici de înfrumusețare a vieților noastre, după părerea neuroștiințelor moderne.

    Mala a spus:
    August 13, 2014 la 7:46 am

    Da, de cele mai multe ori e atît de anostă şi frustrantă şteptarea! Iar libanezul pianist din filmuleţ mi-a oferit încă o lecţie de muzică care poate să facă sufletul să se simtă perfect.
    O zi aşa cum ţi-o doreşti, Doc!

      drstoica a răspuns:
      August 13, 2014 la 10:29 am

      Cât am… așteptat ziua asta! 🙂 O zi excelentă și ție, Mala! Dar ce zic eu „excelentă”?… EXCELENTĂ LA PĂTRAT! 🙂

        Mala a spus:
        August 13, 2014 la 10:42 am

        Doamne ajută!
        Şi o ‘ancoră’ şi pentru tine …

          drstoica a răspuns:
          August 13, 2014 la 10:58 am

          Frumooos, mulțumesc mult!

    cleo a spus:
    August 13, 2014 la 1:42 pm

    Frumos! Asemenea momente iti fac ziua!
    Acum, a mea, a devenit si mai buna!
    A ta, ziua ta….eu nu mai am superlative la buzunar. Sa fie cum o faci tu!

      drstoica a răspuns:
      August 13, 2014 la 2:19 pm

      E minunată, mulțumesc! 🙂

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

