Iubesc ce am, iubesc România! (FOTO)

Publicat pe Actualizat pe

16În Spania – prima vacanță a verii – am mers cu niște foarte buni prieteni, cinci bucăți. În a doua vacanță, din Germania, am avut chef de aventură solo, bine împănată cu neprevăzut. Și-am obținut-o. Pe cea de-a treia am dedicat-o părinților mei, prin România. Și știi cum m-am simțit? Ca și când aș fi fost cu niște puștani de seama mea. 🙂

Fiindcă maică-mii îi place foarte tare la Mănăstirile Brâncoveanu și Prislop, m-am gândit să-i fac o bucurie și s-o duc din nou acolo. Mărturisesc că și eu rezonez cu cele două locuri, așa că plăcerea a fost dublă. Taică-meu e genul de om care se ține după grup, până ce se plictisește și zice: „Eu rămân în mașină / mă întorc la mașină”. 🙂 În schimb, maică-mea a colindat și a urcat, umăr la umăr cu mine, pe toți munții pe unde m-a dus întâi gândul. Că până nu gândești, până nu simți ca și cum ai fi deja în locurile dorite, nu se întâmplă nimic fizic.

Ai mei știau că mergem la Sâmbăta de Sus, apoi la Prislop și-atât. I-am surprins puțin și i-am plimbat ceva mai mult: Cetatea Făgărașului, Brașov, Sibiu, Sighișoara, Cincu, Transalpina, Polovragi (mănăstirea și peștera), Alba Iulia, Petroșani, Târgu Jiu, Defileul Jiului, Țara Hațegului… Am văzut ori revăzut locuri de-a dreptul superbe, care m-au încărcat suficient până la următoarea escapadă! Am întâlnit oameni absolut extraordinari! Am trăit momente în care diverși necunoscuți mi-au oferit tot felul de daruri (nu neapărat materiale), fără ca eu să le ofer altceva decât zâmbet, vorbă bună și recunoștință. Constat pentru a nu știu câta oară că, dacă vreau cu adevărat, pot vedea, cunoaște, trăi în România vacanțe fix ca afară! Din toate punctele de vedere care contează. De m-aș uita toată ziua la războaiele gen Băsescu-Voiculescu, numai așa ceva aș avea în minte, numai pe oamenii interesați de respectivii i-aș atrage, numai negru și gri aș vedea în țara asta mai frumoasă decât ne putem închipui. S-au făcut deja lucruri care concurează oricând cu ce putem găsi la alții. Cetatea Alba Carolina e, fără nicio exagerare, minunată! De-o curățenie și-un bun gust la superlativ! Sighișoara te umple de acel aer medieval pe care îl respira Vlad Dracul acum cinci secole jumate. Brașovul m-a primit cu Paraziții și Vița de Vie, în timp ce sărbătorea Zilele Prieteniei; cu Bergenbier, normal. 🙂 De-ar fi să mă mut vreodată din București, Sibiul ar fi cu siguranță noua mea casă. La Făgăraș, am rămas uimit de frumusețea cetății care „nu a fost cucerită niciodată în istoria sa de aproape șase veacuri”. Transalpina e monumentală! Acolo sus, în vărful Parângului și-n Munții Lotrului, simți că ai depășit toate disputele mărunte și neplăcerile cotidiene pe care le trăiești în lumea de jos. Coloana Infinitului răsare solitară din frumoasa poieniță a lui Brâncuși, în Târgu Jiu. La Poarta Sărutului, toată lumea se pupă enervant de apăsat 🙂 , iar înainte de Petroșani, simți strânsoarea munților prin defileu și bucuria curgerii Jiului, de-ți vine să-ți faci culcuș în buza lui. Nu știu de ce, dar atât de mult m-a impresionat șerpuirea ageră a râului ăstuia, încât mi-au dat lacrimile. Am vrut să-l simt pe pielea mea și l-am simțit. Înainte de Transalpina, pe unde piciorul omului calcă mai rar, iar soarele ajunge în cantități reduse, s-a întâmplat să culeg atâția fragi, atâta zmeură și atâtea afine, așa cum din copilărie n-o mai făcusem. M-am gândit că pot să și vând, ca să mai acopăr din cheltuielile călătoriei, dar m-am gândit abia după ce le-am mâncat pe toate. 🙂

Printre altele, am avut ocazia să locuim la o pensiune unde gazdele aproape că nu mai voiau să ne ia banii de cazare. 🙂

Nu, n-au lipsit complet încurcăturile. 🙂 Ar fi fost nenatural. Niciodată n-or să lipsească total din viețile noastre. Din ele învățăm cel mai mult și cel mai bine. Contează doar cum trecem prin/peste probleme, cum rezolvăm situațiile, cum facem să găsim soluții în detrimentul lui „a avea dreptate cu orice preț”. Și da, am primit într-o săptămână atât de mult de la viața în România, încât mă conving, o dată în plus, că asta e casa mea, că m-am născut fix unde trebuia ca să evoluez, nu ca să mă umplu de frustrări. E alegerea mea cum mă simt, iar eu mă simt fericit, indiferent de ceea ce se străduiesc destui să-mi arate că nu funcționează! Am cunoscut din nou oameni chiar mai fericiți decât mine; fericiți cu mult mai puțin decât am eu! Și am înțeles a nu știu câta oară că, în primă și în ultimă instanță, eu decid cum îmi arată viața. Dacă-i las pe alții să decidă în locul meu, voi acuza zilnic pe câte cineva de lipsurile pe care le am. Și asta nu mă ajută deloc, cu nimic.

Mergând în aproximativ aceeași zonă a țării ca și anul trecut, am văzut cu totul alte locuri și cu alți ochi. Observ, plăcut surprins, că săptămâna trecută am trăit momente încă și mai frumoase decât în 2013. De ce? Pentru că m-am schimbat eu, nu ceilalți, nu neapărat România. Ea se schimbă odată cu mine, cu noi, în același ritm.

De-aș avea acum o pălărie, mi-aș scoate-o cu respect în fața țării ăsteia, din care, e adevărat, nu lipsesc uscăturile. Destule. Dar de ce mă interesează ele pe mine?! Mă străduiesc să repar, să construiesc, să ajut acolo unde se poate. Unde nu ține de mine, trec mai departe.

Am să revin cu poze de peste tot. Am făcut multe mii, ca de fiecare dată. 🙂 Voi posta și voi mai vorbi câte puțin despre ce am trăit concret pe ici, pe colo. Iubesc România, mă, pe bune! 🙂

19 gânduri despre „Iubesc ce am, iubesc România! (FOTO)

    Mala a spus:
    August 11, 2014 la 2:46 pm

    Doc, fotografii de vis … locuri de visare! Mai că n-am dat nas în nas pe unde fusăşi!
    Şi eu iubesc România asta a mea de-mi vine s-o smotocesc ca pe pisoii ăia pufulete! Şi bine că revenişi că-mi fuse dor de mătăluţă şi de ‘lecţiile’ domniei tale!

      drstoica a răspuns:
      August 11, 2014 la 7:23 pm

      🙂 Îți foarte mulțumesc, Mala! Recunosc că vorbele tale mă fac să mă simt încă și mai bine! Data viitoare, dăm nas în nas. 🙂

    Irina A. a spus:
    August 11, 2014 la 5:04 pm

    Si eu o iubesc, ma!!! Mult de tot! Frumoase poze. Cam putine. 🙂

      drstoica a răspuns:
      August 11, 2014 la 7:23 pm

      În calculator sunt multe. 🙂

        Irina A. a spus:
        August 12, 2014 la 2:48 pm

        N-am nicio indoiala. 🙂

    slowaholic a spus:
    August 11, 2014 la 9:24 pm

    Da! Si eu. Tocmai ne-am intors dintr-o vacanta petrecuta in mare parte in tara. E superb. La Alba am fost acum pt prima data si am plecat absolut fermecata si incantata. E fain tare la noi in foarte multe locuri. Zau! 🙂

      drstoica a răspuns:
      August 11, 2014 la 10:04 pm

      De când există Alba Carolina, și eu tot pentru prima dată am fost. Și da, e superb într-o mulțime de locuri în imediata noastră apropiere! 🙂

    Ana a spus:
    August 12, 2014 la 8:51 am

    Super,super,super! 🙂
    Acuma , fara a vrea sa fiu nerecunoscatoare pentru aceasta postare de suflet , te rog zi-mi cum se circula pe Valea Jiului si Transalpina?Sunt sau nu restrictii ? Stiam ca Valea e inchisa intre anumite ore din zi , iar Transalpina e inchisa , oficial.Ai mers pe Transalpina de la Ranca la Sebes sau doar pe o bucata din ea si ai preferat Tismana catre Tg.Jiu?
    Probabil voi ajunge si eu prin zonele vizitate de tine…sigur-sigur vreau sa ajung in Alba…
    Si sa iti fie de bine cu acesasta excursie! Data viitoare , daca nu ai fost inca , la poale de Fagaras , cum mergi catre dragul de Sibiu , venind dinspre Brasov , la intersectia ce duce catre Transfagarasan , intra la dreapta si mergi pana in Carta…e acolo o biserica cisterciana de o frumusete rara….pentru 10 lei doamna administrator iti da cheia lacasului si te lasa sa stai cat vrei acolo…eu am plecat cu greu din curtea bisericii , unde copiii mei alergau ca disperatii si in zare se vedea Transfagarasanul serpuit si argintiu de la zapada, taman portiunea de la telecabina pana la Balea Lac…ca am avut noroc de zi cu soare…
    Si ti-as mai recomanda un drum national , nu foarte bun , insa de o frumusete comparabila cu tinuturile rurale germane , intre Voila si Agnita , unde , la Cincu , este un monument istoric in paragina , inaltat si postat acolo , la intrare in sat , de catre Imparatul Franz Josef , pe cand Ardealul era austro-ungar , in cinstea unor soldati…
    Si mai stiu eu si alte locuri bestiale , care nu sunt la drumul principal…dar ma opresc aici si multumesc,anticipat , de informatiile cerute! 🙂

      drstoica a răspuns:
      August 12, 2014 la 11:09 am

      Mulțumesc foarte mult, Ana!
      Răspund cu cea mai mare plăcere întrebărilor tale. Și eu aș fi vrut să știu niște lucruri înainte de a pleca și n-am avut de unde să le aflu cu adevărat. Că televizorul nu mai e de mult un reper serios. Acolo îți vor spune doar cât e de catastrofic să faci, să dregi…
      Pe Valea Jiului se circulă cu restricții. Cineva îmi spunea că se circulă doar între orele 12 și 14, apoi după ora 18. Eu n-am întâlnit decât o circulație cu semafoare, pe anumite porțiuni. Destul de multe, dar stai maaaxim 3-5 minute la un semafor. Am intrat în defileu pe la ora 17, cred. Lucrările se întind pe toată porțiunea Petroșani – Tg. Jiu.
      Pe Transalpina se circulă normal. A fost închisă doar în săptămâna ploilor grele, atât. Până să ajung acolo, sus, 80% dintre cei întrebați îmi spuneau ba că primești amendă odată ajuns la Tg. Jiu, ba că e închisă, ba că n-ai cum să treci de nu știu ce… De fapt, se circulă foarte bine de colo până colo. Singurele persoane care mi-au spus asta clar au fost doi vânzători de miere, dar abia când ajunsesem deja în creierii munților. Că-mi tot zisesem: ce-o fi o fi, mergem până acolo să vedem dacă suntem singurii pe Transalpina. 🙂 De nu s-o circula, asta e, ne întoarcem.
      Am fost la Cincu. Pe lângă monument, există în sat Biserica Evanghelistă fortificată. Încuiată, cu număr de mobil pe ușă. A venit Brigitte, fata ghidului, de-acasă în 5 minute. Ne-a oferit o vizită absolut memorabilă, a meritat din plin! 5 lei intrarea.
      Am să țin minte și biserica din Cârța, mersi mult! Foarte frumoasă, din ce văd acum pe net. Când voi mai ajunge în zonă sau gata să plec din nou hai-hui prin țară, apelez la tine și la arhiva ta de informații turistice. 🙂
      În astfel de locuri ajungi doar dacă cineva, iată, îți povestește că a fost ori dacă tu însuți te oprești pe-acolo din „întâmplare”. Dar nimic nu e întâmplător pe lumea asta… N-a existat un moment pierdut în toată călătoria asta. Chiar și atunci când crezi că ziua x n-a fost cine știe ce, merită să te întrebi: oare din ziua asta, ce-am avut eu atât de important de învățat? Și constați că totul e un câștig. Depinde doar de tine cum îl percepi.

        Ana a spus:
        August 12, 2014 la 8:34 pm

        Scrisesem o tona si s-a restartat mizeria asta de mobil…
        In fine..o zi planificata nu are cum sa fie pirduta,chiar daca pare naspa.Asa cum ai scris:orice lucru in viata are o insemnatate.
        Ma bucur ca ai trecut Carta pe harta excursiilor tale.
        Si multumesc maxim de informatii…ma batea gandul de o Transalpina,dar chiar nu stiam starea pe acolo….pai am de gand sa ajung la Alba si daca e asa…poate merg la Alba de pe Transalpina 😆

          drstoica a răspuns:
          August 12, 2014 la 8:44 pm

          Cu mare plăcere, Ana! Bagă repede Transalpina, până nu mai dă un potop ca acum două săptămâni! 🙂

            Ana a spus:
            August 12, 2014 la 8:58 pm

            Prea repede nu am cum…intai Bratislava…unde am vazut ca ai fost in 2011…😉,apoi Budapesta si p-orma Alba..

              drstoica a răspuns:
              August 12, 2014 la 9:09 pm

              Budapesta e maximă! Bratislava e frumoasă! Alba Carolina e minunată! 🙂
              Călătorii ideale îți doresc!

                Ana a spus:
                August 12, 2014 la 9:11 pm

                😃
                Eeee..la caracterizarea asta…nu ma asteptam..fain!

    racoltapetru6 a spus:
    August 12, 2014 la 9:48 am

    Felicitări! Trei excursii reușite într-un singur an nu e puțin lucru! Bănuiesc, totuși, că cea mai frumoasă a fost cea din țară, alături de părinți. Judecând după poze și text. 🙂

      drstoica a răspuns:
      August 12, 2014 la 11:13 am

      Mulțumesc frumos, Petru!
      Mărturisesc că toate trei au fost la fel de frumoase. Maxim de frumoase! Mi-e imposibil să compar mere cu pere și cu struguri. 🙂 Am luat din fiecare tot ce mi s-a oferit mai bun. Am rămas cu niște amintiri care-mi îmbogățesc viața. Toate cele trei călătorii mă îndeamnă la alte și alte încercări, de cât mai multe feluri, în tot mai diverse locuri.
      Iar oamenii cu care călătoresc, mă întâlnesc, petrec sunt întotdeauna cei mai potriviți. Pentru că de-aia facem lucruri împreună: ca să ne simțim mai mult bine decât rău. 🙂
      Ce mi se pare foarte important este faptul că, iată, și în România am putut face multe poze unor locuri care nu arată cu nimic mai prejos decât cele din alte țări. Bineînțeles că accept și păreri conform cărora aceste fotografii nu arată extraordinar. Dar frumusețea stă în ochii privitorului.

    maya-maria a spus:
    August 12, 2014 la 11:19 am

    M-a încântat tot ce ai scris, dar mai ales că din cele scrise izvorăște atâta drag de țara ta. Cred că ai putea câștiga lejer un concurs pe o temă dată, despre România. Îți las un link , unde este un astfel de concurs. Nu sunt dintre organizatori, am scris și eu acolo, din convingere, nu neapărat pentru premiu.Vino și tu! spre

      drstoica a răspuns:
      August 12, 2014 la 12:27 pm

      Mersi mult, Maya-Maria! Acesta e numele tău real? Foarte frumos!!!
      Tot ceea ce scriu pe-aici reprezintă doar păreri personale, date de sistemul meu de valori și de convingerile, credințele mele, care sper să-mi fie susținătoare și nu limitative. 🙂
      Eu nu-s mândru din cale-afară că-s român, fiindcă n-am niciun merit că m-am născut aici. Sunt doar foarte bucuros că locul în care m-am născut e unul absolut minunat, e acel loc care mă ajută să învăț enorm pentru mine, pentru a putea fi cu adevărat și în mod sănătos mândru de mine, de ceea ce construiesc eu la mine, cu mine, zilnic. Cred că, de fapt, acesta e patriotismul: să trăiești frumos oriunde te-ai afla, nu să te războiești ori să cucerești ceva cu orice preț. Sau… da: să cucerești inimile oamenilor cu felul tău autentic de a fi.
      Și e corect: iubesc țara mea pentru că, uite, și ea mă iubește pe mine! 🙂 Îmi dăruiește fix ceea ce am nevoie, atunci când am nevoie: oameni, locuri, întâmplări…

      Cred că mesajul tău s-a postat incomplet. Poți relua, dacă vrei. Mulțumesc pentru cuvintele frumoase, Maya-Maria! 🙂

        maya-maria a spus:
        August 12, 2014 la 2:23 pm

        Scuze, nu am fost atentă, mai era linkul-http://blogalinitiative.ro/campanii/de-ce-este-romania-inegalabila-pentru-tine.

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

