Vacanță pusă pe „repeat” :) și foto

Publicat pe

dCât am așteptat vacanța asta care tocmai mi-a intrat în casă! 🙂 Plec să văd România! Mă voi bucura de ea exact așa cum m-am bucurat de Spania și de Germania. O săptămână în care să simt din nou ce frumoasă e vara. 🙂

Diverse persoane m-au tot întrebat, în ultima vreme: „unde a fost mai tare: la Barcelona sau în Germania?”. Eu răspund sincer, fără nicio ezitare: în ambele locuri m-am simțit la fel: extraordinar! „Și totuși unde e mai frumos, mai deosebit?” În ambele locuri, există ceva unic de văzut și de trăit! De ce să compar mere cu pere? Omul nu se mulțumește întotdeauna cu asemenea răspuns, pentru că, de fapt, el vrea să-i spui de ce e nasol, ce nu ți-a plăcut într-unul din locuri, ca să își verse și el, apoi, propriile frustrări. Pentru a trage concluzii asemănătoare celor: „A, România e frumoasă, păcat că-i locuită”. Societatea, începând cu familia, ne învață că neapărat, pe lume, în viață, trebuie să existe lucruri urâte. Mai multe decât alea frumoase. Neapărat! Că la alții e mereu mai bine. Neapărat! Că România e locuită de oameni care greșesc. Toți, în afară de mine și de persoanele de față, care se exclud.

Uf, ce mentalitate păguboasă!… 🙂

Ca și anul trecut, voi petrece o săptămână plină prin țara asta despre care toți prietenii mei de „afară” au zis: „Wow, ce tare e!”, după ce au văzut câte ceva din ea. Bucureștiul a fost apreciat la unison de străinii pe care-i cunosc. La fel cum eu, ca turist, le apreciez lor țările, indiferent că se numesc Germania, Franța, Anglia sau Slovacia, Egipt, Turcia… Dacă n-aș face-o, m-aș condamna singur la frustrare, la neajunsuri, la ce nu-mi place, în loc să primesc cu drag și pasiune ce mi se oferă, să mă străduiesc să fac ceva mai bun și mai bine decât cei al căror comportament nu îmi place.

bVăd bloguri pe care nu găsesc vreodată o laudă, vreo apreciere pozitivă la adresa cuiva, vreo descriere frumoasă a vieții ăsteia, vrun cuvânt de recunoștință pentru ceea ce au, ca și când totul li s-ar cuveni! Singurul care merită laude pare autorul blogului. 🙂 Cum oare să fie el fericit, să-l ia lumea de om bun, atrăgător, merituos, când el se manifestă încontinuu negativ, la adresa a tot ce are în viața lui?? Mie îmi place să lucrez, să colaborez, să am tot soiul de relații cu oamenii care știu să se bucure de viețile lor, care își dau mereu voie să vadă și partea frumoasă a lucrurilor, nu numai pe cea urâtă, zi de zi.

Da, e mai greu în România decât în alte țări. Da, e, din păcate, mai multă mizerie socială. Dar asta nu mă va opri să mă bucur de viață, să caut, să promovez și să dezvolt mereu acele lucruri care-mi înfrumusețează viața și nu invers! Fiindcă am învățat ceva de un adevăr indubitabil: orice schimbare de succes se face de jos în sus, nu de sus în jos. Nu de la conducători către mine, ci invers.

Dacă vrei să vezi unde începe diferența între România și Germania, Anglia, Austria, uită-te puțin pe trecerea de pietoni. În România, jumătate dintre pietoni vor trece pe roșu. Cei care o fac cel mai des sunt… bătrânii. Care, cu mișcările lor încete, firești la acea vârstă, sfidează mașinile ce trebuie să oprească pentru pietoni, deși au verde. Asta spune cât de tare ne respectăm între noi. Dacă mergi la Viena, vei vedea că oamenii nu trec strada pe roșu nici dacă nu vin mașini. Preferă să respecte o regulă pe care cu toții au agreat-o dintotdeauna. Președintele și primul ministru n-au nicio legătură cu asta, Totul ține de fiecare în parte. Și rog acum șoferii să nu aplaude ce am scris, bucurându-se că le dau dreptate. 🙂 Ei ori nu coboară niciodată din mașină (ca să devină acei pietoni), ori nu stăm acum să vedem câte reguli încalcă ei ca șoferi. 🙂 Că vorbeam de Viena, șoferii opresc la semafor încă de când se face galben, i-am urmărit foarte mirat, în repetate rânduri. Respectul dintre oameni, pe care trebuie să-l exersăm în toate domeniile de interacțiune din viețile noastre. Replica: „Da, exact, eu mereu i-am respectat pe ceilalți și ei mereu își bat joc de mine” te descrie perfect, îmi pare rău, pe bune. 🙂

Și acum, la drum, că mă așteaptă România mea, mânca-i-aș frumusețea ei! 🙂 Bineînțeles că mă voi întoarce cu poze. Multe! 🙂 Vă doresc toate emoțiile mele plăcute, tot ce vă doriți și voi, plus o vară superbă în continuare!

Mai jos, încă vreo câteva minuni germanice, din Frankfurt. Niciodată nu vom găsi aceleași lucruri frumoase în două locuri diferite. Fiecare te cucerește cu ceva al lui; numai al lui.

 

18 gânduri despre „Vacanță pusă pe „repeat” :) și foto

    illusion a spus:
    August 2, 2014 la 2:46 pm

    Vacanţă plăcută! Aşteptăm fotografii 😀

      drstoica a răspuns:
      August 2, 2014 la 3:42 pm

      Mersi mult, le pregătesc deja! 🙂

    lemanshots a spus:
    August 2, 2014 la 2:47 pm

    Great captures! 🙂

      drstoica a răspuns:
      August 2, 2014 la 3:43 pm

      Thanx a lot, Josephine!

    ane a spus:
    August 2, 2014 la 3:30 pm

    In Barcelona era la mica intelegere, la trecerea de pietoni . Fiindca era foarte cald, soferii ne lasau pe noi sa trecem pe rosu si invers 🙂

      drstoica a răspuns:
      August 2, 2014 la 3:45 pm

      Iată diferența dintre țările latine: Spania, Italia, România… și cele anglo-saxone. Primele suferă inclusiv la nivel economic mai mult decât toate cele germanice.
      Singurele țări din Europa care s-au aflat în pragul falimentului au fost (cu excepția Greciei): Spania, Portugalia, Italia. Ce coincidențe! 🙂

        ane a spus:
        August 2, 2014 la 3:50 pm

        …suntem mai umani 🙂

          drstoica a răspuns:
          August 2, 2014 la 3:56 pm

          Ok, atunci să ne bucurăm de umanismul nostru, să nu ne mai plângem încontinuu de una sau de alta, nu? 🙂

            ane a spus:
            August 2, 2014 la 4:16 pm

            … nu generaliza, ca romanii trec peste tine :)) de treci pe rosu .

              drstoica a răspuns:
              August 2, 2014 la 4:43 pm

              Nu generalizez, mă feresc. 🙂

    Ovidiu a spus:
    August 2, 2014 la 3:58 pm

    Vacanță plăcută! România are foarte multe locuri extraordinare şi care merită vizitate 🙂

      drstoica a răspuns:
      August 2, 2014 la 4:43 pm

      Mulțumesc, Ovidiu! Sunt foarte de acord vizavi de ceea ce scrii. 🙂

    racoltapetru6 a spus:
    August 3, 2014 la 10:06 am

    Încă o vacanță!? Dar cele de până acuma ce-au fost? Ferice de tine, monșer, că tare plimbăreț mai poți să fii! 😉

      drstoica a răspuns:
      August 10, 2014 la 9:26 pm

      Ca să creez, simt nevoia să admir oameni și locuri, față-n față. 🙂
      Da, ferice de mine, fac întotdeauna ce vreau și ce-mi place. 🙂

    Ana a spus:
    August 4, 2014 la 9:42 am

    Ba! Eu intotdeauna am laudat locurile romanesti prin care am umblat si am umblat , Slava Domnului! 😀 Chiar si atunci cand am gasit leopardul si p-afara vopsit gardul! 😀 Tara asta are locuri superbe si ma bucura pana la egoism faptul ca putini le cunosc si numai cei cu adevarat interesati ,cu sufletul si mintea , le cauta si le viziteaza…iar restul considera ca nu pot vedea decat niste pietre sau ceva neinteresant , astfel se conserva minuni de peisaj romanesc…Da , sunt rea! Ete asa! 😛
    Drum bun si excursie la superlativ!

      drstoica a răspuns:
      August 10, 2014 la 9:29 pm

      Bravo, Ana, așa e: există și varianta leopardului uneori. Dar la ce ne-ar ajuta să stăm să înjurăm bietul animal când noi ne cheltuim bani și timp ca să ne simțim bine, nu invers? 🙂
      Românii încep și ei să învețe, tot mai mulți, că dacă vrem să avem frumos, e nevoie să-l păstrăm, nu să așteptăm mereu de la alții să aibă grijă de el pentru ca noi să nu-l stricăm. 🙂
      Mulțumesc, exact așa a fost! 🙂

    anaulmanu a spus:
    August 10, 2014 la 6:34 am

    Vacanţă plăcută şi dacă ajungi pe la Sibiu poate dai un semn ceva:)

      drstoica a răspuns:
      August 10, 2014 la 9:31 pm

      Dacă ar fi să mă mut vreodată din București, tot în România, Sibiul cred că ar fi noua mea casă. 🙂 De-mi scriai înainte să plec, beam sigur o berică împreună prin Piața Mare. 🙂 Dar nu cred că e ultima dată când trec pe-acolo, e timp. 🙂
      Mulțumesc frumos!

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

