Niște olandezi, despre România

Publicat pe Actualizat pe

olandeziiAndreea și Peter Schagen, un cuplu de olandezi, și-au făcut vacanța în România – București și Mamaia. 8 zile. Cum crezi că s-au simțit? Exact așa cum m-am simțit eu la Barcelona. Extraordinar! Sunt mărturiile lui Peter, care se miră că românii nu-și cunosc valoarea și nu și-o recunosc între ei, vizavi de ce le aparține…

Uită-te să vezi că cei doi își creează permanent motiv de a zâmbi, de a râde în hohote. Sunt sigur că și în viețile lor apar probleme; dar ei doi sunt cei care aleg cum trec peste. Nu sunt perfecți. Sunt doar niște oameni care iată câtă poftă de viață arată, câtă energie frumoasă transmit! Nu e așa că ai vrea să fii ca ei? Fii! Nu te oprește nimic! Nici pe mine, nici pe altcineva! Iar eu, da, vreau și aleg să fiu ca ei, fiindcă îmi plac foarte mult!

„Am fost în România pentru opt zile, iar timpul a zburat rapid, însă mi-a plăcut la nebunie fiecare moment! Cultura, oamenii și mâncarea (în special mititeii).” Sunt cuvintele olandezului, postate pe facebook și pe vimeo, preluate de multă lume după aceea.

Cât de greu e să spunem: „da, e ok România, nu mă mai interesează atât de mult ce nu-mi place, nu-s chiar toate kitch-uri, nu toți oamenii sunt răi, așa cum credeam eu. important e că sunt destuuule lucruri frumoase, pentru care merită să trăiesc, să muncesc, să le fac încă și mai frumoase, să le înmulțesc”?… Da, de noi depinde, nu doar de alții.

8 gânduri despre „Niște olandezi, despre România

    peapetulburi a spus:
    Iulie 7, 2014 la 8:28 pm

    Tocmai acest fapt, că depinde de noi, face reuşita un vis. Suntem atât de delăsători majoritatea dintre noi, încât „România e o ţară de căcat” ne stă mult prea des pe buze. Până când acest gând nu se va schimba, nu cred că va apărea vreo îmbunătăţire din orice punct de vedere…

      drstoica a răspuns:
      Iulie 7, 2014 la 8:41 pm

      Da, e mult mai simplu ca România să fie o țară de 2 lei din cauza CELORLALȚI. Dar eu cred că oamenii chiar se schimbă în mod deliberat, încet-încet. Uite, eu nu te cunoșteam pe tine. Acum te cunosc și știu că mai e încă cineva care gândește ca mine. 🙂 Marile schimbări se fac prin intermediul micilor schimbări, zi de zi, pas cu pas…

        peapetulburi a spus:
        Iulie 7, 2014 la 9:48 pm

        Corect. Poate că într-un viitor ceva mai îndepărtat, România va fi acolo unde merită, fiind plină de oameni care îi apreciază fiecare colţişor. Până atunci însă, încercăm să eliminăm gândul lupţii cu morile de vând şi să rămânem consecvenţi în ceea ce facem. Toate acestea pentru noi, dar şi pentru speranţa că putem deveni un exemplu demn de a fi urmat de cei din jurul nostru. Vorba aceea…”schimbarea va fi când noi vom fi schimbarea” 🙂

          drstoica a răspuns:
          Iulie 7, 2014 la 9:51 pm

          Exact. Iar acum, noi am început să devenim schimbarea. Ceea ce presupune că, pentru noi, lumea chiar arată altfel. Pentru mine e o sintagmă foarte valabilă. Aleg deja, de ceva vreme, să văd exact ceea ce mă ajută, ce-mi aduce un beneficiu, ce mă face să privesc înainte. Și nu e greu. 🙂

    viesparul a spus:
    Iulie 8, 2014 la 11:15 am

    am vazut filmuletul. in opinia mea, nu e filmul de vacanta al unor oameni obisnuiti ci un produs publicitar intocmit sub aceasta forma…

      drstoica a răspuns:
      Iulie 8, 2014 la 11:18 am

      …mai eficient decât toate filmulețele cu frunze și grădini carpatice la un loc. 🙂

        viesparul a spus:
        Iulie 8, 2014 la 11:19 am

        evident! dar nu-i suficient pentru turism de calitate. insa-i un pas bun. e facut cu cap filmuletul. in sfarsit, vad un produs publicitar bun…

          drstoica a răspuns:
          Iulie 8, 2014 la 12:01 pm

          Întâi, America a beneficiat de un pr extraordinar. Zeci de mii de oameni au mers acolo știind că vor găsi petrol și aur. Ce au găsit numai ei știu. 🙂 Dar acum sunt ceea ce sunt.

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

