Pentru copil, poate fi o traumă cu bătaie lungă! (video)

Publicat pe Actualizat pe

messiÎnaintea meciului de debut la actuala Cupă Mondială. Argentinianul Lionel Messi. Cel care a fost și el cândva copil, a visat să ajungă sus, cât mai sus posibil, inclusiv pentru ca toată lumea să-l recunoască, să-l aplaude și să vrea să dea mâna cu el.

Vezi în filmuleț cum un copil de câțiva anișori se apropie de Messi și-i întinde mâna micuță, într-un mod extrem de simpatic. Fotbalistul l-a ignorat total și a dat mâna cu ceilalți, numai cu cel mic nu.

Știi că la vârsta aia, pentru copil, acest simplu gest de sfidare, de indiferență inexplicabilă poate fi o traumă? O traumă care se va întări și amplifica apoi cu fiecare eveniment similar trăit în viață. Doar că momentul acesta, în care el vine și întinde mâna idolului, întinde mâna celui a cărui vorbă, al cărui comportament este extrem de important în educația micuțului, se poate constitui (probabilitatea e foarte mare!) într-o problemă mental-emoțională greu de rezolvat. Se poate ca băiețelul să înțeleagă faptul că nu merită să i se dea mâna, să i se acorde atenție, să fie băgat în seamă, că e inferior celorlalți, și, de aici, o gravă neîncredere în sine (de care suferim cei mai mulți dintre noi la maturitate). Ori să înțeleagă faptul că nu merită ca el însuși (copilul) să acorde atenție celor din viața lui, că dacă-i sfidează, înseamnă că le e superior, că-i domină, că-i controlează, că așa se apără el de răutățile celorlalți… Sau să înțeleagă faptul că, în viață, nu merită să ai prieteni, să te împerechezi cu cineva, să ai încredere, fiindcă și cel mai adulat/iubit te trădează, te abandonează, nici măcar pentru el nu exiști, deși tu i-ai acordat toată afețiunea ta; și apare o frică bolnavă, fără legătură cu realitatea, care durează toată viața dacă nu alegi s-o vindeci.

Tocmai de aceea au apărut noile neuroștiințe. De aceea există hipnoză, coaching, nlp, inteligență emoțională. Ca să repare ceea ce, în copilărie, cineva, din neatenție/ dintr-o ignoranță nu foarte vinovată/ din oboseală/ din greșeală/ din neștiință, a instalat în mintea omulețului ceva ce-i strică ulterior viața fără ca el să-și dea seama despre ce anume e vorba. La maturitate apare situația în care „X e de vină, mi-a făcut aia, m-am certat cu el și mi-a stricat ziua, îmi vine să-mi iau lumea-n cap!” De fapt, problema nu se datorează lui X, ci unei emoții neplăcute de demult. Rezolv-o și trăiește-ți viața cât mai frumos posibil! Eu sunt unul dintre cei care și-au rezolvat și continuă să-și rezolve astfel de probleme. Cei pe care am încercat să-i ajut pot spune, la rândul lor, dacă le-a folosit și cât de mult. Viata e cu adevarat minunata! Daca îti dai voie sa îi dai voie. 🙂

Later Edit: Astăzi, Messi a explicat incidentul în conferința de presă: „Cum adică nu am vrut să îl salut? Nu am văzut că este acolo. De fapt, am vorbit cu cei doi copii care au venit să dea mâna cu mine. Nu aș face niciodată așa ceva, am un nepot tânăr și un fiu, nu m-aș purta niciodată în felul ăsta cu un copil”. Mai jos, am postat întâi situația în discuție, apoi explicația fotbalistului. Să-l credem pe cuvânt; doar că ălui mic trebuia să-i fi explicat ce și cum, să-l cheme din nou și să-și spele greșeala.

4 gânduri despre „Pentru copil, poate fi o traumă cu bătaie lungă! (video)

    Dianette a spus:
    Iunie 18, 2014 la 4:51 pm

    Bataia e sora cu moartea”” parca… Nu?
    NO WAY!!

      drstoica a răspuns:
      Iunie 18, 2014 la 5:18 pm

      Corect: no way!!!

    vavaly a spus:
    Iunie 22, 2014 la 1:17 am

    cu totii avem in trecutul nostru astfel de intamplari. important e ca la maturitate (ideal ar fi ca mult mai devreme) sa le intelegem si sa le depasim.

      drstoica a răspuns:
      Iunie 22, 2014 la 10:20 am

      Asta ar fi, probabil, una dintre misiunile fiecărui om: să-și înțeleagă trecutul, să-l accepte și să-l rescrie vindecându-l, spre binele său în prezent și în viitor.

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

