Taberele unei națiuni. La ce bun?

Publicat pe Actualizat pe

mândriaFoarte interesantă și elocventă, din punct de vedere sociologic și psihologic, evoluția Simonei Halep. Deși cu un an în urmă nimeni nu o băga în seamă, nici măcar cât să o încurajeze dacă îi citea numele într-un colț de ziar online, astăzi românii se identifică imediat cu ea. Au devenit mândri de această fată extraordinară. O mândrie dusă la extrem, până într-acolo încât trebuie neapărat să existe niște vinovați răi care nu o lasă pe Halep să câștige, niște neromâni pe care cu toții să-i umilească maxim pentru că: țipă xxx, sunt conaționali cu Putin, au 1.88 înălțime și așa mai departe. De ce să facem din patriotism motiv de război?

NIMENI nu încearcă o recadrare a situației de numai 5 secunde! CUM AR FI DACĂ ȘARAPOVA AR FI ROMÂNCĂ? SAU CUM AR FI DACĂ EU AȘ FI RUS? La fel aș reacționa?

Iată la ce duce competiția ieșită din limitele sportului și ale sportivității. Frustrările oamenilor ies la suprafață fără nicio legătură cu sportul în sine. Refuzăm să vedem că Halep NU a înjurat, nu a criticat public, nu a acuzat niciodată pe nimeni!!! Și-a văzut de treaba ei, iar după fiecare meci câștigat sau pierdut a spus-o clar: „Nu clasamentul e cel mai important. Eu m-am bucurat de joc și de această săptămână minunată. Aștept următorul turneu”. De ce oare nu putem fi ca ea? Nu crezi că tocmai datorită atitudinii ei sănătoase, fata asta a ajuns așa repede unde a ajuns? Păi, dacă ea s-ar înverșuna atât de tare înaintea, în timpul jocurilor și după ele, s-ar mai putea concentra la ceea ce contează cu adevărat – tenisul, antrenamentul, jocul în sine?

Unii s-au declat foarte mândri de Simona Halep. Alții au zis că ei nu au de ce să fie mândri. Au apărut și cei care au vorbit-o urât. Păcat!

Și eu mă bucur foarte tare pentru ea! Și eu mă bucur că, întâmplător, suntem amândoi români! Și eu mă bucur când o văd atât de înțeleaptă la vârsta ei, lucru pe care, însă, prea mulți oameni nu au timp și chef să-l urmărească, nu li se pare atât de important precum războiul părerilor în sine. Și mă mai bucur că m-am născut aici; consider că e cel mai potrivit loc în care eu mă puteam naște; doar părerea mea.

Psihologic, un român, care este extrem de mândru de Halep și o înjură mereu pe adversară pentru nici nu mai contează ce motive, denotă faptul că el nu găsește motive de mândrie personală în propria viață. Că el nu se poate bucura de profesia lui pe care singur și-a ales-o (la fel ca Halep), de familia lui, de pasiunile lui, de realizările pe care le are. Oricare dintre noi are propriile realizări! Nu joc tenis, nici nu-mi doresc. DAR, când o văd pe Simona, îmi transmite acel echilibru fantastic, acea dorință curată de a deveni din ce în ce mai bun, din toate punctele de vedere. Din ce în ce mai bun raportat la mine însumi. De aceea mă bucur încă și mai mult pentru fata asta. N-am niciun merit că sunt român ca și ea, că ea câștigă ceea ce câștigă, așa cum ea nu joacă pentru mine, ci doar în ultimă instanță pentru România. E de ajuns această „ultimă instanță”, contează foarte mult! Dacă nu juca în primul rând pentru plăcerea, satisfacția ei, pentru banii ei, nici măcar nu se apuca de tenis.

Iubește-te pe tine însuți ca să-i poți iubi pe ceilalți cu adevărat! Iubește ce ești, ce ai, ce faci și alege întotdeauna să faci ceea ce îți place cel mai mult! Renunță să mai proiectezi propriile umbre interioare pe cei din afară, fiindcă nu ajută cu nimic! Uită-te în oglindă și dă-ți seama că ești o altă variantă extraordinară a Simonei Halep! Profită de asta și bucură-te de viața ta! Te vei bucura astfel și de Simona Halep, și de Maria Șarapova… iar cei care nu o fac nu te vor mai deranja. Vei încerca să le spui calm cum vezi tu situația, ei aleg dacă te ascultă sau nu, iar tu îți vei vedea apoi de drumul tău frumos.

Echilibrul e cheia succesului personal, indiferent la ce ne referim: viață profesională, de familie, stare materială, succes în relațiile cu ceilalți… Când mândria atârnă foarte greu, ne trage în jos… mult mai jos decât ne închipuim. Fără să avem niciun câștig real, personal, valid din asta. Niciunul!

Later Edit: Distinsul jurnalist Radu Cosașu a scris, în mare și într-o altă formă, despre fix același subiect aici. A fi bun trebuie să ne inspire pe toți să devenim astfel. Și atunci când se va întâmpla asta, nu vom mai judeca lucrurile la extrem, nu ne vom mai închina la prea puținii victorioși pentru că vom fi devenit noi înșine așa ceva. Va fi deja un lucru normal să credem că putem.

8 gânduri despre „Taberele unei națiuni. La ce bun?

    Zorin Diaconescu a spus:
    Iunie 13, 2014 la 2:36 pm

    a nu se pomeni de echilibru în casa dezechilibratului 🙂

      drstoica a răspuns:
      Iunie 13, 2014 la 3:14 pm

      :))) Voi înlocui cuvântul. :))

        Zorin Diaconescu a spus:
        Iunie 13, 2014 la 3:16 pm

        🙂
        sau dezechilibratul?

          drstoica a răspuns:
          Iunie 13, 2014 la 4:06 pm

          🙂 Nu, nu; că el își revine. Ăsta e și scopul, altfel n-am făcut nimic. 🙂

    Doru a spus:
    Iunie 13, 2014 la 3:17 pm

    Și reciproca e valabilă: națiunile unei tabere!

      drstoica a răspuns:
      Iunie 13, 2014 la 4:08 pm

      Corect. Dacă am putea aplana acest separatism, această împărțire agresivă în diverse tabere…

        Doru a spus:
        Iunie 13, 2014 la 5:11 pm

        Cândva (n Polemici cordiale) Octavian Paler deplângea faptul că vechii greci adeseori depășeau măsura …
        Citind, gândeam că și românii procedează asemenea doar că nici nu-și pun problema de a-și măsura depășirile …

          drstoica a răspuns:
          Iunie 13, 2014 la 5:34 pm

          Frumoasă comparație!… Pentru a ne măsura așteptările, depășirile, exagerările în orice direcție s-ar face ele, e nevoie să ne punem întrebări. Dar nu ne punem, fiindcă ne cam temem de unele răspunsuri…

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

