Apar mizeriile. Cum le contracarez cu adevărat?

Publicat pe Actualizat pe

sh1Două dintre cele mai manipulative ziare online – cancan și gândul – au apărut cu primele titluri de tib tabloid despre Simona Halep, pe internet. Corect, mie nu-mi place situația. Deloc. Dar nu câștig nimic dacă mă enervez. Nu rezolv deloc problema dacă mă apuc să-i înjur. Devin doar un altul ca ei.

Soluția? Le scriu politicos că nu-mi place și-i rog să evite așa ceva pe viitor sau… observ și trec mai departe. Eventual, nici măcar nu citesc. Pentru că, dacă „știrile” astea îmi stârnesc interesul, înseamnă că ei nu publică degeaba acest gen de informații, iar eu nu sunt chiar atât de cum cred eu că sunt.

Una dintre teoriile fizicii cuantice (Interpretarea Copenhaga) spune că un om, un obiect, un eveniment, o informație există doat atâta vreme cât sunt observate. Altfel, nu există? „Adică nu se întâmplă??? Nu există omul X dacă eu nu-l observ???” Dacă nimeni nu-l observă, dacă nimeni nu-mi transmite informația, nu, acel ceva sau cineva nu există. Decât pentru cine primește informația. De te întreb acum: „trece vreo mașină roșie pe Bulevardul Magheru?”, n-o să-mi poți spune decât: „s-ar putea”, „de ce nu?”, „stai să sun un prieten”. 🙂 TU nu știi dacă trece cu adevărat. Ceea ce înseamnă că NU trece! Am putea merge acum acolo, am putea constata că nu trece niciuna și vei spune: „păi, nu aveam de unde să știu, bănuiam și eu”. Exact. O presupunere inutilă. Ori s-ar putea să vedem mașina roșie și să spui: „uite, vezi?”. Da, dar a fost doar o supoziție, în baza unui obicei, cum că Magheru e plin de mașini la ora asta și e foarte posibil să existe și una roșie printre ele. Dar dacă aș întreba același lucru un locuitor din Viena, habar n-ar avea de Magherul bucureștean și s-ar îndoi maxim că fix acum trece pe acolo o mașină roșie.

Concluzia? Haideți să evităm astfel de știri pe net, în ziare, la tv, iar ele vor dispărea din mințile noastre, frustrările ne vor deveni tot mai mici, iar ale editorilor vor crește până când vor renunța să mai publice așa ceva. Fiindcă ei depind de aplauzele lumii, de înjurăturile oamenilor, de trafic, de lucruri facile, adânc educate în mințile noastre, ale tuturor, încă de mici, din păcate. Însă, pentru că avem imensa capacitate de autoobservare, ne putem îndrepta atenția în mod constient către altceva, exersând asta zilnic, puțin câte puțin, până ce ne redescoperim altfel. Până ce constatăm că chiar ne educăm în spiritul unei stări de bine autentic, necondiționat. Spre binele nostru, în primul rând! Parol! 🙂

Cum ne îndepărtăm de mizerii? Recadrând de fiecare dată situația: chiar mă interesează pe mine ce face fata asta minunată în viața ei privată? chiar e important să aflu ce bărbați…? chiar mă ajută la ceva dacă intru în intimitatea ei? chiar îmi schimbă viața și starea în bine faptul că citesc știrea de sub un titlu vădit răutăcios, defăimător, insinuant, mincinos/exagerat, manipulativ? chiar e important în mod real pentru mine dacă ea are, să zicem, o viață privată care nu mi-e pe plac??? Dă-ți răspuns la aceste întrebări și spune-mi la ce concluzie ai ajuns. Eu știu la ce concluzie am ajuns eu. Pentru că vreau să mă bucur de jocul ei de tenis, de atitudinea ei asumată și nu de bârfele unora sau altora.

Vezi? Asta e adevărata spălare de creier: când cineva te convinge să faci ceva ce contravine propriului tău sistem de valori. Dar dacă faci, atenție! începi să devii așa, să-ți placă, în mod inconștient, măcar. Așa că alege să n-o faci, e simplu! Cine te obligă s-o faci?!?

sh2

22 de gânduri despre „Apar mizeriile. Cum le contracarez cu adevărat?

    Mala a spus:
    Iunie 10, 2014 la 12:14 pm

    Era de aşteptat…o altă ştire care vinde ceva. Dacă nu era Halep, era X-uleasca sau Z-uleasca sau altii …
    Doc, cei care citesc Cancan sau altele de gen, taaaare mă îndoiesc că mi-ar fi sau ţi-ar fi cititor !

      drstoica a răspuns:
      Iunie 10, 2014 la 12:33 pm

      Ai fi surprinsă să descoperi statistic și concret câtă lume s-a lăsat atrasă în capcana acestui tip de „informare”. Nu judec pe nimeni, nu critic, pentru că eu însumi am trăit citind în fiecare zi așa ceva pentru emisiunile pamflet pe care le făceam. Aveam o justificare, nu? 🙂 Chiar și pe blog, în trecutul îndepărtat 🙂 , îi „miștocăream” pe mizerabili. Iar pamfletul riscă foaaarte ușor să devină agresiv. Ceea ce mă face fix ca pe cei care au scris acele „știri”.
      Dar acum știu și schimb. 🙂

        Mala a spus:
        Iunie 10, 2014 la 3:37 pm

        Păi, pamfletul în sine are în el o oareşcare doză de agresivitate … contează însă forma pe care i-o dai!
        Cît despre munca ta din trecut…ei bine, asta e muncă de documentare, nu e o justificare, faptul că i-ai citit. Cum ar fi să scrii, spre exemplu, despre un fapt istoric, fără a citi cronicile chiar dacă asta ar însemna muncă titanică prin arhive?
        Iar Simona ar da dovadă de inteligenţă maximă dacă nu s-ar lăsa ea tîrîtă în dispute de orice fel cu ziarele(tabloidele) respective. Tentaţia replicii e mare dar pentru ea nu e de niciun folos.

          drstoica a răspuns:
          Iunie 10, 2014 la 4:13 pm

          Da, și eu sunt foarte curios cât va rezista valului, să nu se lase luată de el. Tentația devine din ce în ce mai mare… Vedem peste un an, doi. De schimbat, se va schimba, clar; stă în ordinea naturală a lucrurile. Important e să se schimbe din bine în și mai bine.

    Doru a spus:
    Iunie 10, 2014 la 12:23 pm

    Aş înjura dar nu se cade …
    De mirare e că, totuşi, Simona Halep a încăput destul de târziu pe colţii hienelor din presă …

      drstoica a răspuns:
      Iunie 10, 2014 la 12:43 pm

      Pentru că, spre diferență de alte persoane decente, ea „are permanent atitudine bună, smerenie și zâmbet care îi face pe toți să o placă”. Sunt vorbele lui Țiriac. Nu e psiholog, dar a remarcat foarte corect. Atunci când nu vorbești deloc despre alții, nu uiți să zâmbești, nu depinzi de aprecierile celorlalți, nici măcar hienele nu prea știu de unde să te apuce și li se mai face și lor jenă. Puțină, dar li se face. 🙂

    Irina A. a spus:
    Iunie 10, 2014 la 1:59 pm

    Nu am citit ziarele alea dar, acum ca ai pomenit de ele, m-ai facut curioasa sa ma uit sa aflu cat de urat pot scrie despre o fata ca ea. 😀
    Dar… hai ca rezist si nu ma uit. 🙂 Am citit destule lucruri bune despre ea care mi-au bucurat inima si cred ca sunt de-ajuns. 🙂

      Irina A. a spus:
      Iunie 10, 2014 la 2:00 pm

      Ce-mi place la acest articol este ca ai venit si cu o solutie si nu doar cu critica. Super!

        drstoica a răspuns:
        Iunie 10, 2014 la 4:19 pm

        Articolul trecut se încheie fix cu soluția, căreia i-am spus concluzie.
        Postarea cu președintele din Uruguay este ea însăși o soluție, o alternativă de a fi pentru fiecare dintre noi.
        Mă străduiesc să dau în toate textele câte o variantă de rezolvare; una așa cum o văd eu, nu neapărat pe cea mai bună. Altfel, cred că m-aș încadra cu brio în galeria ziarelor și emisiunilor de televiziune: judecăm, criticăm, acuzăm și-atât. 🙂

    Mirela a spus:
    Iunie 10, 2014 la 2:04 pm

    Mi s-a ridicat tensiunea de la primele rânduri, nici nu pot să citesc tot, o să văd mai târziu. De citit mizeriile la originile lor, nici nu poate fi vorba. Dar uite cum au avut efect rău asupra mea numai auzind de existența lor. Nu știu cum îi rabdă pamântul pe unii.

      drstoica a răspuns:
      Iunie 10, 2014 la 4:23 pm

      Nu-i judeca așa aspru, nu te enerva atât de tare. Nu te ajută cu nimic. Sunt și respectivii tot oameni. Amintește-ți de ce vorbeam când vorbeam despre „umbre”, despre ceea ce urâm la ceilalți. Nu poți reacționa la fel ca ei, dar să fii diferită. Ideea e să observăm, să vedem cum nu e bine să procedăm și, apoi, să mergem liniștiți mai departe. Liniștea înseamnă înțelepciune. Înțelepciunea îți dă voie să te bucuri de viață, fără să-i găsești câte ceva neplăcut în fiecare clipă. 🙂

        Mirela a spus:
        Iunie 10, 2014 la 7:39 pm

        Ei, imi trece repede, dar asa , ca idee.

          drstoica a răspuns:
          Iunie 10, 2014 la 8:15 pm

          E, dacă-ți trece repede, e perfect pentru tine! Da’ parcă tot nu merită să te superi pe unii cărora oricum nu le pasă. Ignoranța îi doare mult mai tare. 🙂

    incredibleyoung a spus:
    Iunie 10, 2014 la 2:10 pm

    Foarte bine spus! Ai dreptate! Nici pe mine nu ma intereseaza viata ei privata.E Viata Ei! O admir pentru excelenta cu care face ceea ce-i place.Daca am fi tot mai multi care sa credem in noi si in ceea ce ne place si am munci sa ne indeplinim visele,lumea ar fi si mai frumoasa.Barfele…sunt doar risipa de energie.:)

      drstoica a răspuns:
      Iunie 10, 2014 la 4:24 pm

      Și chiar suntem tot mai mulți, descopăr eu asta în viața mea. 🙂

    racoltapetru6 a spus:
    Iunie 11, 2014 la 9:15 am

    Simona nu are timp pentru a citi tabloide și a vedea emisiuni de prost gust, cum sunt „La Măruță” sau „Acces direct”. Asta nu înseamnă că e o „țărăncuță”, cum a denumit- o un jurnalist pe care nu vreau să-l menționez în acest context, față de o „Lady”, cum o numea pe Sharapova. Pur și simplu e o fată cuminte, care se ține cu hotărâre de visul ei. Să sperăm că așa va rămâne, mult timp de acum înainte.

      drstoica a răspuns:
      Iunie 11, 2014 la 10:23 am

      Petru, acel jurnalist nu e jurnalist, e doar un om căruia îi place celebritatea cu orice preț. Dacă mă crezi, eu nu l-am văzut niciodată în emisiunea lui, de când ea există. Tocmai pentru că nu mă ajută cu nimic să mă las „informat” de el.
      Ai dreptate, atâta vreme cât Simona își va vedea de treaba ei fix ca și până acum, va avea numai de câștigat. Eu îi doresc numai bine! Dar mai important e să și-l dorească ea însăși. 🙂

    dagatha a spus:
    Iunie 25, 2014 la 7:34 pm

    De fiecare dată când se întâmplă așa ceva mi-aș dori ca „jurnaliștii” cu pricina să experimenteze ce înseamnă să întri cu ciubotele în viața unui om. Mai ales că Simona nu e vreo divă care să se vrea persoană publică și căreia să îi placă acest gen de…„publicitate”.

      drstoica a răspuns:
      Iulie 2, 2014 la 12:19 pm

      Vor experimenta. Mai devreme sau mai târziu, într-un fel sau altul. E o lege a naturii. A cauzei și-a efectului.

        dagatha a spus:
        Iulie 2, 2014 la 11:36 pm

        Da…pe asta mă bazez și eu…

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

