Bani cu suflet

Publicat pe

banicusufletUn clujean anonim a inițiat jocul „banilor cu suflet”. Pune câte o bancnotă de 50 sau de 100 de lei într-un plic, scrie ceva pe el și-l ascunde în locuri publice din oraș. Dă niște indicii pe facebook, iar cine-l găsește ia banii și citește instrucțiunile: „Cel puțin jumătate din sumă dă-o mai departe!”. Primul care  găsit un astfel de plic a oferit jumătate din bani unei fetițe sărăcuțe care vindea iconițe. A doua găsitoare de plic a donat întreaga sumă unei bătrâne.

De ce face clujeanul asta? Tu de ce crezi? Poate ca să apese ON pe întrerupătorul din inimile și mințile noastre? Nu are nimic altceva de câștigat; decât o bucurie interioară imensă. E cea care schimbă vieți în bine, care schimbă „nu pot” în „vreau să fac și fac”, care îi crește cu adevărat încrederea în sine.

“Sunt banii mei personali, da, dar deja foarte mulţi oameni mi-au scris că vor să se implice şi vor să fie ‘anonimi pentru o zi’ .” E o idee pe care clujeanul a preluat-o din Statele Unite. Ce se poate acolo se poate și aici. Oriunde. E nevoie doar să vrem, să găsim plăcere și să ne mobilizăm în mod real. Nu neapărat pentru a face donații, nu ăsta e mesajul profund. Ci pentru a trăi așa cum ne-ar plăcea să trăim, pentru a schimba atât cât am vrea să schimbăm, pentru a ajuta când e cazul să ajutăm, pentru a ne bucura așa cum ne-am bucura de viață dacă am alege să ne bucurăm… Orice schimbare pe care mi-o doresc începe cu mine! Iar atunci când dăruiesc, e imposibil să fiu nefericit. Chiar și atunci când cred că nu am, fiindcă nu doar banii pot fi dăruiți.

Deja, inițiativa clujeanului a fost preluată în Suceava, București, Turda, Brașov, Timișoara, Râmnicu Vâlcea și în… Italia. Pagina lui de facebook e aici.

14 gânduri despre „Bani cu suflet

    peapetulburi a spus:
    Iunie 4, 2014 la 12:41 am

    Frumoasă iniţiativa, ca cea care a fost în prag de sărbători acum ceva timp…era o poză cu o pungă cu ulei, zahăr etc pe care scria „ia-o dacă ai nevoie”…toate acţiunile acestea îmi aduc aminte de filmul „Pay it forward”. Ţi-l recomand, dacă nu l-ai văzut 😀

      drstoica a răspuns:
      Iunie 4, 2014 la 1:04 am

      L-am văzut, foarte simpatic!
      Toate acestea au darul de a ne aduce aminte că suntem oameni, că putem, că de noi depindem.
      Da, interesantă și treaba de atunci, cu „ia-o dacă ai nevoie”.

    Mirela a spus:
    Iunie 4, 2014 la 8:44 am

    Pură coincidență, ieri am făcut o faptă bună fără să stau pe gânduri prea mult. O femeie simplă și disperată se plângea, la telefon, unei amice, cum că îi furase cineva din vestiar o geacă în care avea o sumă de bani (mică) împrumutată de la cineva ca să-și facă abonament. Era jalnică și amarâtă, undeva în spatele busului în care eram și eu, dar eu în față de tot. Dar am auzit-o, am scos banii din portofel și înainte să cobor m-am dus și i-am dat. Sumă destul de mică, repet, adică n-am fost precum nababul. Dar m-am gândit așa : dacă era vorba de un vestiar, înseamnă că femeia muncea undeva, deci se străduiește ; dacă vroia abonament RATB, înseamnă că e un om corect ; și dacă suma era totuși mică, dar importantă pentru ea, și dacă eu mă puteam lipsi de banii ăia, înseamnă că pentru urechile mele era mesajul 🙂 . M-am simțit bine, ea nu știu cum s-a simțit, că am apucat să aud doar ”mulțumesc” și să văd că-i tremurau colțurile gurii. Și uite-așa 🙂

      drstoica a răspuns:
      Iunie 4, 2014 la 11:13 am

      Excelent! Cam așa funcționează lucrurile atunci când funcționează. 🙂
      Bravo!!! Observă că darul ți-a oferit și ție o satisfacție interioară la fel de mare precum femeii respective. De aceea dăruim.

        Mirela a spus:
        Iunie 4, 2014 la 12:30 pm

        Eu chiar simțeam nevoia să arăt niște bunătate. Din diverse motive.

          drstoica a răspuns:
          Iunie 4, 2014 la 12:49 pm

          Nu e glumă, e atestat medical, neurologic: bunătatea vindecă.

            Mirela a spus:
            Iunie 4, 2014 la 5:10 pm

            Sigur ca asa e, dar simti asta instinctiv, inainte sa-ti spuna expertii. Si e valabil si invers, varianta cu rautatea si intoxicarea, ca sa nu-i spun boala.

              drstoica a răspuns:
              Iunie 4, 2014 la 5:20 pm

              Foarte corect! Tocmai de aceea suntem creatorii propriei noastre stări de bine, de sănătate…

    Poteci de dor a spus:
    Iunie 4, 2014 la 9:08 am

    Frumoasă ideea, să sperăm că va prinde contur şi se va răspândi

      drstoica a răspuns:
      Iunie 4, 2014 la 11:15 am

      Așa este. E îmbucurător și dacă se întâmplă pentru o perioadă scurtă de timp. Fiindcă vor apărea alte și alte idei puse în practică de oameni care vor mai mult de la viață.

    Ana a spus:
    Iunie 4, 2014 la 9:27 am

    Doamne ajuta!

      drstoica a răspuns:
      Iunie 4, 2014 la 11:15 am

      Așa să fie!

    Şerban Stănescu a spus:
    Martie 29, 2015 la 3:22 am

    Am început să fac asta în 2007, dăruindu-mi prima carte scrisă…
    Între timp, s-au adunat mult mai multe cărţi…
    Mulţi mi-au spus că sunt un prost, că puteam să o vând.
    Da, e adevărat, doar că asta am vrut eu. Să MĂ schimb şi să schimb ceva în jurul meu.
    Am făcut chiar un experiment anti-marketing:
    Am scos în 2008 versiunea tipărită la vânzare, în vreme ce circulă în paralel (da, a rămas gratuită!) şi cea gratuită. Şi chiar am vândut şi cartea fizică. Aşa încât, se poate.
    Fără să susţin că orice se poate, oricând şi oricum, totuşi, rămân la credinţa mea de demult:
    ORICE ESTE POSIBIL, ÎN ANUMITE CONDIŢII.
    De aici şi „Gnothi seauton”. Te cunoşti bine, descoperi condiţiile care sunt necesare să faci minunea X sau Y. 😉 🙂

      drstoica a răspuns:
      Martie 29, 2015 la 1:15 pm

      Felicitări, Șerban! Și eu cred că orice se poate, în anumite condiții. Totul este posibil, dar nu totul este permis. 🙂 Doar ceea ce e cel mai bine pentru mine, întotdeauna. La fel ca în cazul oricărei persoane.

Ia descarcă și tu niște vorbe aici!

